Xcam verkeerd geprogt.

R

RobKroot

Ik heb toch aardig wat ervaring met proggen maar vannacht zat ik dus te pitten. Ik zet met mijn stome harses de firmware in block 14. Nu ziet mijn ontvanger de cam niet meer. Er is dus niets meer mee te beginnen. Heeft iemand een tip om dit ding nog te kunnen benaderen of moet ie voor een servicebeurt retour.

Ik gebruik een cas2 met addon om dit ding te proggen.

Alvast bedankt voor eventuele tips.

Dat is mooi KROTEN

Ik zou het niet weten maar tja in de late uurtjes werken en na een sloot drank chips en XXXrated films heb je geen vaste hand meer.

ik leef met je mee en wens je succes.

Ik heb eveneens zoals rob zitten slapen. Heb hem alleen niet in block 14 geprogt maar in blok 2 maar dan de complete map. (ook slaap, denk ik) Nu staat er wel in het menu van mijn toppie 3000ci bij Common interface module xcam module alleen kan ik de module niet openen in dat menu.

Wie weet hier meer over?

Ps. Het forum van x-cam werkt niet meer.

Mijn probleem is opgelost hoop dat het bij Rob ook lukt misschien helpt dit.

Doe de prog. in je cam (nextwave) en zoek met xloader de juiste app clear bin.(op block 2) Zet de ontvanger uit en weer aan hierna wist hij het geheugen van de x cam. Ga in het menu van xloader naar xcrypto_1077.bin en doe de ontvanger weer uit en weer aan hierna gaat hij toch het programma laden zonder dat je het x cam menu van je common interface in je ontvanger te laden.

Suc6

Dat is gewoon de cam in virgin state zetten. Ik kan niet connecten dus da ga nie he. Ik programmeer overigens met een cas2 zoal ik al eerder zei. Ik gebruik dus casstudio. Hij is al retour afzender. Gezien de goede service die ik gewend ben van dit bedrijf wordt hij omgeruild.

Cam was niet stuk, maar gewoon leeg inderdaad. Met een Xcam of Nextwave progger blaas je er zo nieuwe software in.

Ik zie net op xcam support een proggie staan die het mogelijk maakt om via PCMCIA op je Notebook te proggen. Zit nu niet thuis , ga het straks ff proberen.

Dit gaat allen als je eerst blok 0 beschrijft met de daarvoor gemaakte software om pcmcia te ondersteunen.
En vanaf versie 1.078.

Dus moet je toch eerst schrijven via een programmer.

PS, wij liggen niet te pitten. Beetje flauw zo te reageren als mensen je willen helpen.

Pitten doe je wel als je niet weet dat je niet met de cas 2 kan proggen vanuit virgin state.

Maargoed, laat maar lekker..... ik hoop dat je cam wordt voorzien van nieuwe software.
Succes ermee.

Als het proggen fout is gegaan of gewoon als de xcamloader niet reageert.

1. zet gewoon de softcam bin in blok 2
2. cam eruit en weer erin.
3. dan de firmware opnieuw erin.
4 opnieuw eruit en erin.
5 eventueel een nieuwe softcam.bin erin Blok 14 of 15.

Ik heb gemerkt dat niet alle softcam bins in de xcam te proggen zijn. Dus gaat het niet probeer dan eens een andere.

Nogmaals, ik kom niet meer in het cammenu op de ontvanger. Als ik niet meer in het cammenu kan komen kan ik dus ook niet connecten met de Xcam. Er is dus NIETS meer mee te beginnen. Al die trucs ken ik nu wel maar dan moet je dus WEL kunnen connecten.

Dat was dus over mijzelf. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten?

Zijn de makers van de Xcam. Die geven hun hardware gegevens niet aan duolabs. Alsze dat wel zouden doen dan kan die xcam gewoon op de cas2 zelf aangeloten worden en gewist worden zoals dat bij de joker ook kan. Maar goed nu kan je via je notebook proggen nadat je weer allerlei trucs uit de kast moet toveren.

op vele bekende boards kan je een RECOVERY PROCEDURE voor de x-cam vinden.
gaat goed in 99% van de gevallen.

succes
A Useful procedure if something goes wrong with programming the CAM - It works:

Many thanks to miazza for the translation :)

Someone has used it with success.
I've translated in english for all people.

Cheers

Just in case of a possible not complete firmware updating you can have the followings malfunctions:
- CAM shows an anomalous operation in ?EMU? mode
- If you insert an official card you have frequent freezing
- Impossibility to program a new Firmware

Then you can try the following procedure:

1) Use a Decoder that powers the CAM also in Stand By
2) Insert the CAM into the Decoder (switch off with remote (DO NOT POWER DOWN AT THE MAINS)
3) Insert the serial programmer into your XCAM
4) Switch-on the decoder and go to a FTA channel
5) Verify the installed firmware (1.01 or 1.02 or 1.03T)
6) On the PC start the X-Loader Program

Now it?s where you have to trick your CAM.
All of you is aware of the fact that in Block 2 you should write the Firmware and on Block 14 the softcam.key.
In this case (and remember on in this case of anomalous CAM), you load the softcam.key in block 2 instead of block 14.

7) Press Connect
8) Go to the CAM parameters
9) Activate the loader
10) The programming starts
11) At the end of programming, do not exit from the program X-Loader !!!!!
12) With the remote, verify the CAM parameter
13) You should now read ?XCAM Module? like a new virgin CAM!!
14) Now you can load the new firmware in the X-Loader and program it in block 2 of your CAM
15) Press connect (without doing anything in the CAM menu) and the firmware download will start automatically.
16) At the end of download, switch off the decoder (not powered) and remove the programmer without removing the CAM from the decoder
17) Switch on the decoder on the previously selected FTA channel
18) Read CAM parameter to verify correct firmware updating

deze info komt van toecutter

greetz rizzla

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan