xp instaleren

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
51
Eerst maar eens beginnen met de beste wensen voor iedereen van het forum.

Nu mijn vraag.....

Ik lig zelf altijd veel te klooien met diverse programma om te testen.

Nu is het weer zover....mijn xp puilt uit van de picotogrammen en ik,
moet um weer eens herinstalleren....

Omdat ik dat vaker heb gedaan dit jaar ben ik bang dat ik de orginele cd,
niet meer kan gebruiken (mag d8 ik maar 3 x per jaar)

Nu weet ik dat het mogelijk is als je de zelfde hardware en software versie gebruikt,Je de key's en activatie kan kopieren uit mijn oude versie?????

Klopt dat ,,,en weet iemandt hoe dat werkt??????welke files het zijn?
of het uitmaakt of je Service pack 1 of 2 hebt Enz..

Need some help

Ook van deze kant de beste wensen.

Wat ik altijd doe is de MS helpdesk ff bellen en dan vertellen dat ik een nieuwe computer heb en daar XP op wil installeren.
De helpdesk geeft je dan weer verse sleuteltjes en je kunt weer een tijdje verder. Ik doe dit al jaren...

Ps. je moet dan na het installeren kiezen voor activatie via de telefoon, je krijgt dan een key te zien en die moet je doorgeven aan de helpdesk.

oke bedankt...

Zal eens kijken...
Was de bedoeling dit te doen zonder te bellen ....

d8 dat mijn oplossing beter was ....
indien niemand ander een ander oplossing heeft ,Zal ik die van jouw eens proberen..

Ik zou eerst gewoon de boel installeren en dan kijken of ie weigert.

Misschien is je vraag onterrecht en werkt het gewoon

Wat ik altijd doe is de MS helpdesk ff bellen en dan vertellen dat ik een nieuwe computer heb en daar XP op wil installeren.
De helpdesk geeft je dan weer verse sleuteltjes en je kunt weer een tijdje verder. Ik doe dit al jaren...
Dan heb je geboft want ik ben al diverse mensen tegen gekomen die dat niet lukte. Bij een nieuwe computer heb je immers ook een nieuwe XP versie.
Dit grapje lukt je dan ook uitsluitend indien je een winkel-XP versie gekocht hebt en niet eentje die bij je pc is bijgeleverd (met licentiesticker op de pc).

In dat geval mag je hardware niet wijzigen anders krijg je geen licentie meer.

@Kweetniet: Je hebt dus gelijk v.w.b. die hardware. De licentiesleutel is uit te lezen, maar ik neem aan dat je die toch hebt of niet? Waarom zou je hem dan uit moeten lezen.

Activatiesleutels bestaan bij mijn weten niet, er worden wat bestanden aangepast om windows te activeren.
Als je een gewone legale versie hebt op dezelfde pc kun je naar MS bellen als ie niet geactiveerd wenst te worden.
Anders even op zoek gaan naar een tooltje waarmee je hem zelf activeert.

Ik zeg lees de onderste regel van BT werkt perfect.

Als eerste de beste wensen.

Je heb ook nog 2 andere opties:

Optie1:

Je installeert alles en maak het zo standaard wat je zelf gebruik van maakt met softwarde appl. en de jusite keys etc en maak daarna een image van en je ben klaar volegnde keer image erover laden en je ben gelijk klaar binnen ca. 5 a 10 minuten met alles erop en aan en geen licentie etc...

Optie2:

Of gebruik hiervoor VMware dat werkt ook 100% boven je operation system daar ken je ook alles doen wat jue maar wil doen installeren snapshot maken etc... zelf kan je ook Linux, Vista, Windows 98 etc... draaaien oftewel VMware server opbouwen...hiermee ben je ook snel ook klaar mee.

Tuurlijk is de keuze aan jou wat je wil en wat handig is en tuurlijk wat je PC aan kan.

Groetjes,
deliyurek007

Dat klopt wat deliyurek007 hier als tip geeft, doe ik zelf ook werkt heel handig.
XP installeren, zorgen dat hij werkt en geactiveerd is.
Dan alles erop wat je echt nodig hebt, bij mij is dat bijv. Total commander, Dreamboxedit, Winrar en dat soort standaard "altijd nodig" software.
Dan een ghost image maken en klaar.

Zoals Blacktiger ook zeg waarom moeilijk als het makkelijk kan...Dit is de beste oplossing denk ik voor je Kweetniet....als je een andere keuze heb hoor ik het wel...

Groetjes,
deliyurek007

Inderdaad een ghost maken en al je problemen wat betreft installeren zijn in de toekomst met dat systeem oplgelost gewoon heel erg makkelijk.

Ben ik weer,,,,

Jawel .Ik had dus gelijk. Kon niet meer installeren.Zat aan de max..
Helaas werkte mijn Org. key niet.
Dus effe gebelt met M$ ...Niet dus h?...Niks ...Nada..Kreeg geen Key.

Dus effe op FTD gekeken waar een versie van xp werdt gepost..
En die er opgekwakt. Nu werkt het beestje weer..

Helaas kom ik niet meer op de downloadsite van M$
omdat ik niet door de controle kom ....Iemand nog meer idee?n

Ach je komt wel door om bij internet optie's bij addons de microsoft shit uit tezetten en je ben op de site en downlaoden maar....hihihi werkt tot nu toe wel goed ofhet kan ook zijn dat je Windows Genuine niet goed is een patch zoeken en je ben er ook weer.....

En alles werkt weer als een zonnetje...

Groetjes,
deliyurek007

Die patch moet je soms wel eens vervangen, maar als je een origineel nummer hebt zou ik gewoon het tooltje downloaden bij microsoft om dan je nummer te wijzigen naar het officiele nummer.
Hij gaat dan wel weer mauwen over activatie, maar daar is dat activatietooltje voor. Als je dat eenmaal gedaan hebt, werk je in feite weer legaal en kom je ook weer door elke test van M$ heen.

Dit is misschien ook nog een oplossing:

Windows XP probleemloos opnieuw installeren
Wanneer u Windows XP om de een of andere reden opnieuw moet installeren zult u na die installatie uw exemplaar opnieuw moeten activeren bij Microsoft. Ziet u hier tegenop, dan is er een manier om die activering te omzeilen,
Daardoor moet u de volgende handelingen uitvoeren:
? Kopieer voordat u begint met de nieuwe installatie het bestand WPA.DBL van de map \WINDOWS\SYSTEM32 naar een veilige plek op uw systeem. Het beste dus naar een andere partitie, een andere harde schijf of even naar een diskette
? Installeer vervolgens Windows XP opnieuw
? Wanneer u na de nieuwe installatie uw computer herstart, zult u de vraag krijgen om Windows XP te activeren. Sla deze activering over.
? Kopieer het bestand WPA.DBL van de 'veilige plek' naar de map \WINDOWS\SYSTEM32
? Herstart nu uw computer
Na deze herstart zult u zien dat uw exemplaar van Windows XP weer geactiveerd is.
Het spreekt vanzelf dat dit alleen maar werkt wanneer er op uw computer geen veranderingen met betrekking tot de gebruikte hardware hebben plaatsgevonden. Eveneens logisch is dat dit niet werkt wanneer u Windows XP op een andere computer wilt instaleren.

Greetz v/d Satrat

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan