Xp mediacenter edition over xp prof?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Stel als ik over mijn XP Prof windows media center edition draai, blijven dan mijn huidige instellingen en programma's die nu met prof draaien bestaan?

dit is enkel voor een test, want het zou mij door dat ik dit nu heb op de nieuwe pc een aardig centje kunnen schelen....

Sorrie dat ik dit zeg maar vraag me af waarom iedereen zo gek is op MCE het is een duur pakket het enigste wat er bij komt is een mooie layout en overzicht.
de rest van de functies zijn het zelfde en niet elke aplicatie werkt even goed.

Ik zie MCE wel eens als de moderne versie van windows ME en dan scheld ik
zolang het draaid is er geen probleem maar is er wat dan werkt het gedeelte de media center zelf gelijk heel slecht.

Uit pure nieuwsgierigheid; Wat kost dat nou? Windoos?

[/uitlach mode]

@G je kunt dan wel lachen maar.....

Nieuwsgroepen?

@Wizzard draait die versie echt zo slecht?

Tja freggel ik vind het bagger samen met ME de slechste tot nu gemaakt

Maarja iedereen heeft hierover zijn of haar mening want er zijn hele volks stammen die zowel met me als met MCE blij zijn.

@ BIG_G MCE kost ongeveer ?129,- euro en is eigenlijk alleen voor de systembuilders bedoeld en niet voor de losse verkoop.
Ja en dan ben je er nog niet want dan ben je ook nog eens de afstand bediening nodig en die kost zo ongeveer ?50,- dus best veel geld
en dan heb je verder nog niks geen office helemaal niks.

Werkt deze dan alleen in combinatie, MCE?

Want zoals jij weet is het mijn bedoeling om mijn pc op de tv aan te gaan sluiten, en in zo'n geval zou een afstandsbedienig wel handig zijn.

freggel1 zei:
@G je kunt dan wel lachen maar.....
Nieuwsgroepen?

Denk je dat Nieuwsgroepen niet zouden kunnen met Linux?

Enig idee waar de nieuwsgroepen vanaf stammen? Hoe ze ontstaan zijn? en vooral... op welk besturingssysteem?

1990: Linux & BSD

Newsgroepen zijn voorzover mijn kennis rijkt, geboren op BSD machines. Een aantal Universiteiten (waaronder het MIT (Massachusetts Institute of technology) waar Unix is geboren) zijn hiermee begonnen.
Iemand een idee waar het Internet geboren is?

C.E.R.N!!!

Goed, dit was weer even historie... Kan er naast zitten hoor, maar ik denk dat de laatste regel van mijn signature weer geld.

Linux kan alles wat windows kan, het enige wat linux niet zo goed kan is windows programma's draaien. Andersom zul je zien dat de verhoudingen heel anders liggen. ;)

(Windows kan geen linux programma's draaien)

:biggrin::biggrin::biggrin:

Of bedoelde je wat anders met je opmerking 'newsgroep'?

G

Volgens mij zijn nieuwsgroepen ontstaan toen Linux nog zo ongeveer bijna niet bestond. Was het niet eerder ten tijde van toen newsgroupen nog ontstaan zijn op Unix?

Maar het mag de pret niet drukken.
Freggel1, normaliter als je setup draait en dan voor upgrade kiest (als dat al mogelijk is met MCE) dan blijven je settings bewaard.
Doch tja.... er deed hier al iemand een uitspraak over die MCE versie. Zover wil ik nog niet gaan want ME was wel heel erg belabberd.
Maar dat zich de nodige problemen al gemeld hebben, waarvan sommige niet echt een oorzaak hebben of een nieuwe installatie benodigen....

In mijn persoonlijke optie is het weer teveel tierelantijntjes die eigenlijk niet op een computer thuis horen.
Ze willen tegenwoordig een compleet huis in een pc duwen en ik ben er niet kapot van.

De lege regel tussen het jaartal 1990 en erboven, daar stond:
1972: Unix....

Daar is het feest mee begonnen. Het ironische van het verhaal is dat in 1990 Linux via de Nieuwsgroepen zijn aangeboden nadat Linus Torvalds (een studentje die destijds op minix zat te draaien en die toen aan gort ging, om zich vervolgens wat bezig te houden met terminal werk... wat raakvlakken heeft met eerder genoemd OS) dat inelkaar had geflanst....

Ik zal me verder niet meer offtopic gedragen... ;)

(zowiezo wacht ik de reactie van Freg nog af, gezien ik niet eens zeker weet of hij dat wel bedoelde....)

G

1972 is Unix ONTSTAAN, niet de newsgroepen, dat was een stukje verder in de tijd...

G

Even er verduidelijking, ik bedoelde niet dat linux geen nieuwsgroepen aankan, maar dat ik het programma daar vandaan heb, en gezien het feit dat ik een nieuwe pc aan ga schaffen waar dit waarschijnlijk opstaat, kan ik nu wellicht hierdoor het bedrag wat dit kost hiermee uitsparen....

Snappie? ;)

Ah mooi dan is het duidelijk. Dit omdat er de indruk werd gewekt dat newsgroupen vanuit Linux ontstaan zouden zijn en ik dus al dacht dat het toch wel wat langer bestond.
Maar da's dan weer duidelijk.

Blijft trouwens wel leuk, internet, ontstaansgeschiedenis, ontstaan en ontwikkeling van Linux.... en het feit dat Windows helaas nog niet van de markt verdrongen is als hoofdrolspeler.

@BigG,
ja hoor heb ik wel.
Defensie in die goede oude US of A had een middel nodig om in geval van
een oorlog op een veilige en snelle wijze informatie uit te wisselen.
Paar sulletjes hebben toen een internetje in elkaar geflansd.
Avensis

@ Freggel ja de afstand bediening is ook gewoon te gebruiken met windows xp home of pro.

wat je ook kan doen het programma media portal downloaden het is geheel gratis en lijkt verdacht veel op windows MCE ook de diverse codecs zijn hier te downloaden
http://www.team-mediaportal.com en is zover ik weet niet commercieel dus plaats ik de link

Moet MCE wat kosten dan? Heb hem hier gewoon met een torrent verwijzing van het net geplukt. Inclusief activatiecrack en je hoeft niet eens een produktkey in te kloppen. Verder vind ik het weinig toevoegen tenzij ik ooit nog eens een Mediacenter ga bouwen. Voor de muziekfanaten is het wel mooi om te archiveren maar dat zal ook wel met niet commerci?le proggies kunnen.

Volg het linkje CERN maar, zij waren eerder ;)

Daarna Defensie of de ene universiteit... hoe heet die ook al weer.... naja, weet ook de volgorde niet meer. niet belangrijk ;)

G

Nu even terug naar de vraag van Freggel.

freggel1 zei:
Stel als ik over mijn XP Prof windows media center edition draai, blijven dan mijn huidige instellingen en programma's die nu met prof draaien bestaan?

dit is enkel voor een test, want het zou mij door dat ik dit nu heb op de nieuwe pc een aardig centje kunnen schelen....

Nee dit kan niet.
Er is een reden voor, voor het goed draaien van een XPe heb je ook wat ander hardware nodig, deze is nogal wat prijzig.
En als je op een dergelijk machine normale XP zet, ben je fout bezig.

Dus als de vraag is, heeft het nut om op een normale machine XP te vervangen voor XP Media Centrum, is mijn antwoordt, NEE.

Bertje

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan