XP Pro versus XP Home netwerk

S

satbird

vraag: 2 pc draadloos via router met gedeelde schijven , dus beide pc moeten gedeelde schijven hebben en te benaderen zijn.

met de pro en pro versie gaat dit prima, maar aangezien de toekomstige update problemen met de niet legale versies van windows daar een kink in de kable veroorzaken.

wil ik de legale versies die ik heb installeren.

wie kan bevestigen dat de Pro versie met de Home versie op deze wijze werkt.

grtz satbird

Ik. Waarom zou dat niet werken? Je kunt ook zelfs win95/98/me pc's aan een netwerk hangen waar ook xp pro en xphome en 2k in hangen.
Als je maar goed met de accounts omgaat.

@blacktiger

bedankt wou dit ff bevestigd hebben, voordat ik de gehele meuk weer terug moet zetten en configureren.

bestaat er zoiets als een xp systeem configuratie backup progje?

Phoe daar vraag je zoiets. Je hebt natuurlijk het systeemherstel. Vroeger had je voor windows ERD, maar je kunt uiteraard ook nog gebruik maken van de backup optie van windows zelf of anders een ghost image maken, dan heb namelijk een opstartbare backup.

Het sharen is echt alleen een kwestie van communicatie en accounts. Deze operating systems werken gewoon via het tcp protocol, in probleemgevallen via ipx/spx, maar het werkt allemaal. Hier thuis is bijv. een XP pro, een win2k, een win98se en een Linux machine (samba) aan elkaar gekoppeld en dat is geen probleem.

Belangrijkste hierbij zijn de accounts en de werkgroep. Gebruik 1 werkgroepnaam en stel deze op alle pc's in.
V.w.b. de accounts, log je in op een pc met usernaam satbird en wachtwoord 1234567 dan zul je ook op de andere xp machines in de werkgroep de usernaam satbird en wachtwoord 1234567 aanwezig moeten hebben zodat het werkt. Tenzij je onveilig wilt werken en het guest account activeren.
Je mag ook met meerdere accounts werken, maar die moeten dan ook allemaal op alle XP machines aangemaakt worden. Helaas is het ook zo dat ze een wachtwoord MOETEN hebben zodat het werkt. Van de andere kant mogen de accounts wel hetzelfde wachtwoord hebebn allemaal mocht je dat willen, dus bijv. account Jan en Piet en Klaas mogen allemaal bijv. als wachtwoord 1234567 hebben, dat maakt het makkelijker, niet veiliger, maar gemakkelijker.

Als je hier rekening mee houdt zou het allemaal geen probleem moeten zijn.

oke BT zal deze wijze raad op papier zetten, voor als ik het ga veranderen.

bedankt voor de moeite,

grtz satbird

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan