xp prof sneller opstarten?

M

multigek10.0

hoi,allemaal.
ik zoek de manier om xp sneller op te starten.
ik heb al veel gelezen bij tips voor xp sneller te laten opstarten,bij www.windows.nl
maar ik zoek dat truckje met iets veranderen van bv cijfer 400 naar 50 in dit gebeuren HKEY_LOCAL_.
als ik het goed heb?
maar ik moest in ieder geval wel daar iets veranderen.
wie weet precies de volgorde hoe het moest?
ik kan die pagina niet meer vinden waar dat stondt.

hij starte daarna wel als een speer weer op.
zodra ik hem heb gevonden print ik me die volgorde wel uit.

mijn dank is groot.
Marc.

Ik heb eens eventjes gezocht naar dit onderwerp voor jou, maar deze keer leiden niet alle wegen naar "Rome" , maar naar "Bootvis" .

Zoek hier maar eesn op, wellicht dat dit is wat je zoekt?

Succes.

Aan het plaatje zie je toch dat Freg een Vrouw is.... (en wat voor 1:biggrin:)

ik heb hem al gevonden.
U kunt deze tip gebruiken om het menu Start van Windows XP sneller uit te laten voeren. U kunt de snelheid van het menu Start aanpassen door een registersleutel aan te passen.

Klik op Start en op Uitvoeren.
Typ Regedit in het vak en klik vervolgens op OK.
Vouw het menu in het linkerpaneel uit en selecteer de map HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop.
Schuif omlaag in het rechterpaneel en dubbelklik op de Map MenuShowDelay.
Wijzig de standaardwaarde voor de menusnelheid van 400 in een lager getal, bijvoorbeeld 1 in het vak Waardegegevens.
Klik op OK.

Let op
Als het register verkeerd wordt bewerkt, kan dit ernstige schade aan het systeem veroorzaken. Voordat u wijzigingen aan het systeem aanbrengt, moet u een reservekopie maken van waardevolle gegevens op de computer.

Multigek, ik dacht dat jou vraag ging over het sneller opstarten van XP?

Maar volgens dat ik begrepen heb heeft dit niets te maken met het sneller opstarten van je pc, tenminste als dit eigenlijk jou vraag was?

Wat jij nu zegt, dat is de optie om in het startmenu, je mappen sneller te laten zien, ik heb dit ook eens gedaan, maar ik vond dit niet je van het, als je eventjes met je muis naast een bepaalde map schoot dan was de boel weer weg, en kon je opnieuw naar start (lijkt monpoly wel), ik heb hem toen snel weer terug op 400 gezet.

Ik maak ook wel eens een foutje, maar dat wil niet zeggen dat ook ik op zoek ben om xp sneller op te starten, ik heb zelf bootvis nog niet geprobeerd, maar ik las wel dat het verschil in opstarten op kon lopen naar 15%, en dat vond ik eigenlijk wel wat weinig.

Volgende week maar iets gaan testen wat ik van een ander hier op het forum heb gekregen... Linux:biggrin::biggrin::biggrin:

Originally posted by freggel1

Volgende week maar iets gaan testen wat ik van een ander hier op het forum heb gekregen... Linux:biggrin::biggrin::biggrin:

Ik was eerste instantie niet van plan om te reageren, en nu wilde ik het wel doen...
Was je me net voor!

Linux, minimale install: Er start NIETS sneller op!

Vol geinstaleerde Linux tegen een vol geinstaleerde XP : Ik weet wie er sneller is!

Vol geinstaleerde Linux tegen een vol geinstaleerde XP : Ik weet wie er sneller is!

Als je met KDE opstart is waarschijnlijk XP nog sneller.

Beiden vol geinstalleerd is geheid XP sneller, zonder meer.
Maar dat is dan ook omdat en vol geinstalleerd linux ook allerlei servers mee opstart, iets wat XP niet in zich heeft.
En dan is het nog maar de vraag of ie nog opgestart komt, want er zit zo vreselijk veel in Linux... moet je toch al een aardige HD hebben om alles volledig te installeren.:biggrin:

Bij RedHat 7 had ik nog niet alles en zat ik toch al op 2,3 gig.

Deze beginnersfout had ik van iedereen verwacht, maar niet van jou BT!

Tot aan het aanlogscherm = Linux sneller.
Volledig geinstalleerd... Ja je hebt gelijk! servers etc...
Ik bedoel een gelijk geinstalleerd systeem.

standaard XP met gelijke standaard Linux. Eventueel office pakkettten etc...

Wel reeel blijven, BT!

Wel reeel blijven, BT!
Jah, ben ik toch? Ik pakte het gewoon op zoals jij het schreef, dus dan schrijf jij gewoonweg niet beperkend genoeg.:biggrin::biggrin::biggrin:

Beginnersfout? Ach, waarom niet? Waarom mag ik nou nooit eens een wat grotere beginnersfout maken... snif.....
Nja, nu moet ik wel eerlijk zeggen ik heb Linux nooit echt zo vreselijk volledig geinstalleerd. Het was ook geen beginnersfout, kon kiezen tussen "standard" en "advanced" installatie, en omdat ik zeker toendertijd geen "advanced" was in Linux, dan ga je als beginner toch in eerste instantie voor de standard install.:biggrin:

Gewoon wat servers aangeklikt en een workstation, maarja, ging ie vanzelf naast mysql ook bijv. postgresql installeren en anderen toestanden, zelfs games en multimedia waar ik totaal niet om gevraagd had. Maar da's linux, veel werken wil je het goed krijgen (of vinken, hoe je het ook noemen wilt). :)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan