xsat

A

aart

Ik zoek een schema van de Xsat 410. Na een tijdje buiten gebruik werkt de sat.ontvanger niet meer zo goed. Heb maar een paar kanalen. Mijn schotel is goed geprobeerd met een andere ontvanger.

Hoi Aart welkom,

De Xsat is een wat oudere ontvanger maar werkt nog steeds goed.
Je kunt helaas hiervoor zover ik weet geen settingslijst meer vinden dus zal je via de ontvanger de kanelen er in moeten laden .
Dit gaat heel invoudig ,heb het onlangs ook gedaan daarna zal je de kanalen even naar een voorkeurlijst<en>moeten slepen .
Ik had het in een half uurtje gedaan .
Je gaat in menu en de rest wijst zijn eigen uit .

Succes gr Jaap

aap Ik zoek het elec tr. schema van het power supply van de xsat410

gr aart

Hoi aart.

Het schema zal niet zo eenvoudig zijn, al word deze ontvanger niet meer ondersteund door zowel fabrikant (tegenwoordig pace) als importeur.
De voeding is een zwakke schakel van het apparaat.
Ik heb hier een tweetal van die apparaten liggen, van beide is een (hetzelfde) onderdeel in de voedingsprint ge?xplodeerd.
Op het moederbord zit nog een voedingsgedeelte.
Ik weet even niet uit het hoofd welk onderdeel het is (moet ik opzoeken), maar als je daar wat elco's vergroot, kun je het ding een beetje helpen.
Ik meen wel dat dat een ander probleem oplost als wat jij beschrijft (namelijk het niet goed opstarten van de ontvanger).
Je kunt dit IC (in een BGA behuizing) ook voorzien van een koel element en een ventilatortje zodat deze stabieler zal werken.
Verder meen ik dat de witte draad van de voeding zorgt dat deze schakelt tussen 13 en 18 volt voor de polarisatie, en dat de rest gedaan word door het IC met typenummer LNBP20..... (ik weet het niet precies uit het hoofd).

Ik weet ook dat de elco's in het apparaat lijden onder de temperaturen die zich in dat apparaat voordoen.
Dus dat die gecontroleerd moeten worden, met name rond de processor en in de buurt van het tuner blikje.

Als je wil kun je die twee halve apparaten (zonder front) zo van me krijgen dus laat me dat dan even weten.
Moet je natuurlijk wel zelf ophalen dan.

Ik heb ze er ff bijgepakt, en inderdaad het is die L4992.
Het is elco C332 die gamel raakt en waar je een ander exemplaar voor moet zien te regelen.
Het is ok mogelijk daar een niet-SDM exemplaar op te solderen.
Het artikeltje wat aart1944 hierboven aanhaalt zal ik er vanavond als ik thuis ben nog eens op naslaan, eens zien of ik er achter kan komen wat men er dar over zegt.
De 22KHz word dus niet in een LNBP20... gemaakt, die zit er helemaal niet in.
Het onderdeel dat je kunt koelen is de processor, de LSI sc2000.

Ik heb de printen uit de kast gehaald en leg ze ff apart neer, want ze zijn kandidaat voor het grof vuil.
Dus als je er nog belang bij hebt, ff laten weten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan