Hoi aart.
Het schema zal niet zo eenvoudig zijn, al word deze ontvanger niet meer ondersteund door zowel fabrikant (tegenwoordig pace) als importeur.
De voeding is een zwakke schakel van het apparaat.
Ik heb hier een tweetal van die apparaten liggen, van beide is een (hetzelfde) onderdeel in de voedingsprint ge?xplodeerd.
Op het moederbord zit nog een voedingsgedeelte.
Ik weet even niet uit het hoofd welk onderdeel het is (moet ik opzoeken), maar als je daar wat elco's vergroot, kun je het ding een beetje helpen.
Ik meen wel dat dat een ander probleem oplost als wat jij beschrijft (namelijk het niet goed opstarten van de ontvanger).
Je kunt dit IC (in een BGA behuizing) ook voorzien van een koel element en een ventilatortje zodat deze stabieler zal werken.
Verder meen ik dat de witte draad van de voeding zorgt dat deze schakelt tussen 13 en 18 volt voor de polarisatie, en dat de rest gedaan word door het IC met typenummer LNBP20..... (ik weet het niet precies uit het hoofd).
Ik weet ook dat de elco's in het apparaat lijden onder de temperaturen die zich in dat apparaat voordoen.
Dus dat die gecontroleerd moeten worden, met name rond de processor en in de buurt van het tuner blikje.
Als je wil kun je die twee halve apparaten (zonder front) zo van me krijgen dus laat me dat dan even weten.
Moet je natuurlijk wel zelf ophalen dan.