xteme freezes

J

j.beelen

1.Ik wordt er gek van: met offieciele kaart in de mm 1.o4 in het eerste of tweede slot geen problemen, (penta 1.09)
in het eigen sleufje, ook met penta 1.09 continue. En niet alleen op codering seca 2, maar ook op bijv. de SRG kanalen (viacess) Wie had dit ook en heeft het kunnen oplossen. Ik heb nu om de minuut een freeze en soms een definitieve vastloper
2.Een tweede vraag: als ik de ontvanger heb uitgezet, blijft hij zoeken naar de cam (innitializing cam). Ik moet de ontvanger eerst achterop aan en uit doen, dan weer beeld. Maar het eerste
probleem blijft hierbij voorkomen, sinds twee weken
Bedankt voor het meedenken

Beetje een ERG commercieel voorbeeld he Fantasymen? En het geeft ook geen antwoord op de vragen.

J. Beelen, de 1.09 werkt soms niet echt lekker op de Xtreme, je zou dan de gemodificeerde 1.09 eens moeten nemen of een -goede- 1.11 versie.
Wat je ook kunt proberen is om er de originele Tetracrypt weer in te zetten.
Het vervangen van de firmware zou ook het probleem met het initialiseren van de acm (je vraag 2 dus) moeten oplossen.

je moet de nieuwe penta er in zetten.
dat is zeer goed deze heet ucas 201 .

Ik heb al meer dan een halfjaar een oudgediende in mij Xtreme en bevalt mij erg goed nl: de tetra 1.0 Geen freezes. Penta 1.11 ben ik een beetje huiverig voor (zal nu best goed hoor) , heeft mijn xtreme eens gekilled (1 april 2003)
Ik houd het dus voorlopig op tetra.

Groet Aka en succes

met de penta 1.11 op de inwendige cam en petra 1.0 op de mm 1.04 draait ie nu , scherper dan ooit lijkt het, al de hele avond.
en zappen ook zonder probleem, hoewel dat sneller zou kunnen maar je kan niet alles hebben natuurlijk.

Vraagje hoe kan ik penta 111 conax in de xtreme plaatsen, draai nu met de 109 en de mm 102 met de 111 erin men spreekt van een andere dreamload ik heb er dreemload in staan.
Ik heb geen cas interface maar een ucas programmer van de officiele site wordt ik niets wijser.

Zonder ander loader en CAS interface moet je absoluut niet beginnen aan de 1.11 versie.
Zonder aangepaste loader zal de 1.11 versie deze overschrijven met als gevolg geen beeld meer en uitsluitend te repareren met een CAS interface.

De Tetra 1.0 versie is wel een veilige oplossing.

Als je de MM niet opwaardeerd naar 1.04 zal hij geen Penta 1.11 Conax aankunnen heb ik mij laten vertellen.

Nee klopt niet upgrade naar 1.04 kan niet omdat dit iets hardware matigs is.

Wat je moet doen is als 1.11 niet werkt een originele dump van dreamload flash erin zetten.

Normaal gesproken kan in alle mm penta 1.11.
Let wel op sommige modules hebben een kleindere flash zoals de kidcam, globalcam etc. Hier kan geen penta1.11 in behalve als de eeprom vervangen wordt

Je moet met casinterface de DREAMLOAD er op zetten dan met MM loader de penta 1.11 dan moet het goed zijn.

Ik heb mijn Extreme met penta 1.11+conax draait perfect .
Je moet goed uitkijken wat voor loader je gebruikt anders als je receiver doet kun je weer opnieuw beginnen.

Ik neem aan dat het in deze thread gaat over het veranderen van de embedded magic module van de Xtreme. Ik heb net een nieuwe gekocht met freex-tv. Ben dus nog niet op de hoogte van alle mogelijkheden. De handleiding is erg summier.
Daarom een paar vragen:
1. Betekent dat dat in de embedded een tetra 1.0 zit?
2. En wat gebeurt er met Free x tv als ik er bijv. een penta 1..11 in zet?
3. Ik heb een cas interface en een magic module programmer; kan ik daarmee nieuwe soft in zetten .
4. Zo ja, kan iemand mij verttellen hoe dat precies in zijn werk gaat?

WIE NIET WAAGT, BLIJFT MAAGD.

Lubas

Hallo

Ik heb met de tetra 1.0 na een tijdje dat beled freezed.
Het signaal bijft wel goed.Is er hier ook een oplossing voor.
Of moet de tetra 1.0 er weer op.Of is er een betere en
betrouwbare versie die wel werkt.
Heb onlangs de software update er opgezet de 2.55.04
deze moest stabieler zijn of kan het daar aan liggen.
Alvast bedankt
Hummaxboy

op mijn embedded zit al een poos probleemloos penta 1.11 nu, terwijl de mm met 1.04 er een tetra 1.0 op na houdt : ook goed. dan wel alleen astra en hotbird, dus voor conax heb ik geen tips

neem voor de conax maar een titanium kaart dan moet het goed zijn met de juiste files natuurlijk

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan