xtreme-DUMP-MM102_111penta

N

nelis62

Ik heb vanavond de DUMP-MM102_111penta in mijn xtreme gezet met de cas interface, en hij loop als een tierelier.

op het duolabs forum is ook al iemand die er een tijdje zonder problemen mee draait.

met de gewone penta 1.11 was mijn flash bij de eerste keer opstarten al weer leeg. Nu doet hij het al een paar uur goed.

Al het toch mis gaat meld ik dit meteen, maar ik denk dat het wel goed gaat.

Alleen even afwachten of mijn C+ kaart zijn update krijgt.

Greetz, Niels

Prachtig Niels maar wat is de toegevoegde waarde van de 111 versie? Conax is niet meer open.

Penta1.11 loopt normaal niet in een Xtreme!!!

Maar als het wel loopt is het wel de stabielse Penta die er is!!!

Dat moet jij toch weten ,Rob!

Gr Fred.

Ik hoop dat hij hiermee wat stabieler blijft.
Opzich was ik niet ontevreden met tetra ,maar soms kon hij bij het omschakelen vanaf de skycript de ucas niet meer vinden.
en ik heb geen no acces meldingen en freeses meer.
Als hij zo stabiel blijft is deze loader een uitkomst voor de vele xtreme ontvangers.

Greetz, Niels

nelis62, wil je mij aub uitleggen hoe je dit hebt gedaan.
ikzelf heb een Xtreme draaien met tetra en dat bevalt mij dus niet.
De twee dagen dat ik er ooit penta111 in heb gehad werkte dit inderdaad heel fijn.
so please help me to make my Xtreme a bit better.

fenzo.

Ten eerste haal je het schema om de cas interface aan te sluiten van het duo download, ik heb als aansluitdraden die van de voeding van de cd-rom van de computer een beetje aangepast, dit werkt perfect.

dan open je cas studio 2.1 en zorg er voor dat je van de xilinx afblijft. erase de flash en open daarna de dump, druk op write en wachten tot hij klaar is.
als het goed is staat nu penta 1.11 en de nieuwe loader er op.

de download adressen stuur ik julie per mail.

succes, Niels

Door de komst van de Casinterfase is het idd mogelijk om dit voor elkaar tekrijgen.

Ik kan je verzekeren dat dit heel goed kan werken.
Buiten dat, stel dat het mis gaat met de Penta en Dreamload kan je de boel zo weer terug zetten.

Het is veel stabieler dan de DreemBoot versie met Penta 1.09.

Men gaat er altijd van uit dat het niet aan de versie Penta ligt, dat is de basis, gezien Penta 1.09 op vele decoders wel goed werkt is dan ook het uitgangs punt dat het niet aan de Penta versie kan liggen.
Helaas is het tegendeel waar, het is niet alleen de bepalende versie van Penta, ook is de Xilinx belangrijk en de FW.
De STB loader is ook een bepalende factor.

Kortom als Penta 1.09 goed werkt op decoder X, wil dat niet per definitie zeggen dat het ook werkt op decoder Y.

Daarnaast zijn er veel klachten over de Xtreme op zich.
Freezes, kanalen weg, etc etc.
Ga er maar van uit dat ook dit geval met de Casinterfase of een J-tag kan worden opgelost.

Nog even voor de duidelijkheid !
Ik post al heel veel op duolabs, een shit zooi voor de Kaon decoders.

Let er op, mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel uit, maar een Xtreme voorzien van Matrix Reloaded SW en de Xilinx voorzien van een MR.CAS of een JEDEC, betekend simpel weg het einde van zowel de Xilinx als de Toshiba chip.

Dit is gebasseerd op test's en de werkelijke situatie !.

Ook al zegt men dat het kan, mooi voor ze maar zolang de Xilinx CLPD *.CAS of *.JEDEC niet zijn aangepast kan je het bg. verwachten.

Regards

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan