Xtreme en stab 1.2

L

lubas

Ik heb in de sectie Ucasontvangers onderstaande vraag gesteld. Blijkbaar kijken niet zo veel mensen naar die sectie. Vandaar mijn vraag nog eens op dit algemene Forum. Er moeten in Nederland en omstreken toch mensen zijn met een Xtreme en een draaibar systeem of anderzins een knappe kop die mij op deze vraag een natwoord kan geven.

"Ik heb een xtreme gekocht van een kennis. Als ik hem aansluit op mijn stab 1.2 rotor en ik wil hem laten draaien naar een andere positie, dan weigert die. Nu heb ik gehoord dat een xtreme en een stab 1.2 van ongeveer 3 jaar oud niet met elkaar overweg kunnen. Wie heeft hier ervaringen mee. Stel dat ze wel met elkaar gebruikt kunnen worden, wat moet ik dan doen om de motor met de Xtreme in beweging te krijgen?"

lubas

Kijk eens bij je USALS instellingen. Die van mij weigert ook wel eens, meestal na het opnieuw inlezen van een satelliet. Rechts onderaan zie je iets als 'instellingen verwijderen'. Daarop gaan staan en een paar keer op OK drukken. Bij mij werkt dat goed. Kan ook zijn dat je dat per satelliet even moet doen, dat weet ik niet. Proberen dus!

Greetzzz.

Originally posted by arietje
Kijk eens bij je USALS instellingen. Die van mij weigert ook wel eens, meestal na het opnieuw inlezen van een satelliet. Rechts onderaan zie je iets als 'instellingen verwijderen'. Daarop gaan staan en een paar keer op OK drukken. Bij mij werkt dat goed. Kan ook zijn dat je dat per satelliet even moet doen, dat weet ik niet. Proberen dus!

Greetzzz.
Ik zie daar alleen: Limiten verwijderen"en dat is toch niet de bedoeling.
lubas

Om een positie van de EX vast te leggen laat ik eerst mijn humax bijv. de Astra zoeken. Daarna zet ik deze positie vast in de Ex.
Dezelfde procedure met bijv de Hotbird. (ik heb de Hum namelijk tussen de Stab en de EX gezet). Je zou zeggen dat de twee posities nou in het geheugen van de Extreme zitten.
Als ik nou van de Hotbird terug naar de Astra wil, dan doe hij niets. Ook niet als ik de motor wil bewegen met de optie draaien. Op het ronde display staat :AntS (antenne search) maar dat blijft er staan tot St-Juttemis. Wat is er aan de hand? Wie weet raad.
Lubas

Sorry lubas, alweer even geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik bedoel inderdaad 'limieten verwijderen'. Gewoon proberen, er kan niks mis gaan. Werkt het niet, dan even verder zoeken! Suc6!

Greetzzz.

Sorry lubas, alweer even geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik bedoel inderdaad 'limieten verwijderen'. Gewoon proberen, er kan niks mis gaan. Werkt het niet, dan even verder zoeken! Suc6!

Greetzzz.

Ik ben terug gegaan naar de fabrieksinstelling, GVD. Misschien dat zo'n totale reset helpt. Maar iedereen die ervaring met deze materie heeft, vraag ik vriendelijk mij op weg te helpen.
Lubas

Dan ben je nu dus alles kwijt! Alles opnieuw inscannen dus. Mijn vorige mailtje kwam dus te laat, begrijp ik.

Greetzzz.

Dan ben je nu dus alles kwijt! Alles opnieuw inscannen dus. Mijn vorige mailtje kwam dus te laat, begrijp ik.

Greetzzz.
Het moet hobby blijven.
Lubas

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan