xtreme in dreemboot

C

cb1

Ik heb hier een Xtreme staan in dreemboot.
Kan ik deze opnieuw laden met een magic modul programmer?
Heb magic loader al geprobeert maar kan geen connectie krijgen.
Groene lampje op de loader brandt.
Heb ook al een nieuwe kabel gehaald.
Is een gewoon 1:1 seriele kabel.

cb1

Je kan hem nu gewoon benaderen en bijv. Penta 1.09. er op zetten.
Geen Penta 1.11..!!!! Daar heb je een andere loader voor nodig geen Dreemboot maar Dreamboot en een Cas interface.
Kortom gewoon Penta 1.09 met een MM interface laden.

Cya ...

Dit is nu juist het probleem.
Ik kan hem NIET benaderen.
Cannot conect to module
Dat is de error.

ksnap er niks van.

Volgens mij moet dat met een nulmodemkabel.

Je moet inderdaad een nulmodem kabel hebben ,je Xtreme uit zetten (Standby) MagicLoader starten ..file laden .. Xtreme aan zetten en contact maken....en als er een groen ledje brand dan heb je toch contact of ben ik nou gek ?Is het niet zo dat er helemaal geen soft meer inzit ,dus ook geen dreemboot ?Dan heb je dus een Cas Interface nodig om weer een Dreamboot te laden en vervolgens weer een Penta of zo.

Cya ...

In het menu heb je toch gewoon " Prepare for Loading " aangezet en de Com poort staat ook goed ?En je hebt toch niet per abuis Penta 1.11 geladen met die loader ?Dan duurt het ongeveer een seconde of 10 en alles is er weer uit ook je dreemboot !

Cya ...

Als ik de ontvanger nu aanzet en naar het ca menu ga dan zie ik staan DREEMBOOT.
Nu steek ik de magic-modul-programmer in de kaartlezer en druk in magicloader op connect.
(groene lampje brandt)
Nu krijg ik de error melding unable to connect to module.
Ik heb ook al een andere seriele kabel geprobeert.
Een nulmodem kan niet want daar heb ik 2 vrouwtjes aanzitten en die past niet in de programmer.
Heb een andere computer en laptop geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Wat doe ik nu verkeerd?

cb1

Een verloopstekkertje kopen van vrouwtje naar mannetje.
Je moet toch echt een nulmodemkabel hebben.

Sorry ... ik heb me vergist je moet een rs232 kabel hebben i.p.v. een nulmodem kabel , de Xtreme moet in dreemload staan en je moet de optie " Prepare for loading " aanzetten en ik denk dat je er dan bent.

Cya ...

De xtreme staat in dreemboot.
Verder kan ik er niet meer inkomen.
Connecten doet ie ook niet.
Wordt er gek van want penta 1.09 kan ik er zo ook niet meer inzetten.
zodra je prepare vor loading doet (heb ik voor de dreemboot gedaan) moet ie het toch doen?

cb1

Als je in de buurt zit doe ik het voor je ....
Of een Cas Interface aanschaffen daar gaat het goed mee.

Cya ...

rs 232 kabel en verder niets kijk ff of de compoort goed staat ?????

@ green Hornet.

Ik zit nogal ver van gouda dus dat gaat zo 123 niet.
Maar ik ben bij een satzaak hier geweest en die maakt hem voor mij klaar.
Moet toch wat.
Maar waarom hij het niet doet?
Ik weet het niet.

gr cb1

Je woont toevallig ook niet bij mij in de buurt? Zuid-Limburg? Ligt er natuurlijk aan wat die winkel zich er voor telt, maar anders doe ik het zo wel even voor je.

ik heb het zelfde probleem ook is gehad
gewoon met stom toeval opgelost
de decoder 15 uit het stopcontact gehaald scart eraf en antenne eraf en op een gegeven moment kon ik hem weer benaderen
ik denk statische elec
is het proberen waard

is de comport niet bezet??

ik heb deze fout melding ook gehad omdat de software van mijn nokia 6310i de port bij elke reboot weer voor zich zelf neemt

Gister toevallig hetzelfde gehad ( maar dan met 'n Arnion )..

Die stond ook in Dreem Boot..Dan is het maar gewoon een kwestie van even de Tetra 1.0 of de Penta 1.09 er even op te zetten..

Ook ik had het probleem dat het lichtje wel oplichten op m'n Magic Module programmer, maar dat hij niet kon connecten..de reden..ik gebruikte dus een Nul-Modem kabel ( wat vaak word verteld dat je die nodig hebt)...
En het bleek dus dat je een rs232 kabel nodig hebt ( wat hier al meerdere malen vermeldt word)..
En natuurlijk de kabel in com-poort 1 of 2..dan is het eigenlijk een fluitje van een cent...

( en als je reciever in Dreem Boot staat, hoef je de loader niet op ON te zetten...je kunt er trouwens in het menu ook niet meer komen, maar dat hoeft ook niet...je kunt hem zo programmeren..
En je moet ook niet ,als je de nieuwe software erin hebt staan, de loader op ON zetten, want dan staat hij direct weer in Dreem Boot, en kun je weer opnieuw beginnen...tenminste..zo gaat het bij een Arnion)

heb je hem wel met de hand geprepared for loading? Als namelijk je module print kapot is (ziet ie geen kaart meer) en je zet hem een paar keer aan en uit, verliest ie vanzelf z'n penta of wat er dan ook in zit. Probleem is dat je kaarlezer dan niet meer werkt en je dus nooit meer verbinding kunt maken. Enige optie is dan nog de print laten repareren...

let wel, dit is dus alleen het geval, als hij vanzelf (dus kaart zat er in, alles dik in orde) in dreemboot is gaan staan!

Anders denk ik dat je interne modem of zo 'in de weg' zit... gebruik je andere compoort maar eens...

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan