Xtreme in Frankrijk

V

voske

Hallo beste forumpeoples,

Jeff is de naam en woon in france waar ik veel naar de NL TV kijk. Nu er veranderingen zijn in de programma's m.b.t. transponder code's, zou ik graag van jullie willen weten hou je dat klaarspeelt op een Extreme ontvanger. Heb gekeken op een speciale site daarvoor maar daar kom ik niet uit. :ziek: Kan iemand mij daarmee helpen.

Garoeten Jeff

Eerst welkom op het forum.

Je zet je vraag zo onder een ander beter een nieuw topic beginnen.

De receiver ken ik goed komt uit 2003 en je zegt dat je veel TV kijkt in Frankrijk in die acht jaar had je je misschien iets meer in de ontvanger moeten verdiepen.

Na al die jaren zul je toch wel weten hoe je zenders moet zoeken!!

Zelf heb ik die ontvanger al jaren niet meer maar het moet doodeenvoudig zijn heb het honderden keren gedaan zenders zoeken.

Nu weet ik niet meer precies hoe het ging maar volgens mij zoiets van Menu, Installatie, zenders zoeken, handmatig zoeken en daar moet het gebeuren.

Zet 'm op Astra 1 (19.2 E) en zoek dan op 2 transponders: 12343 Horizontaal 27500 3/4 en 12515 Horizontaal 22000 5/6 dat zijn de twee freqenties.

Dus bij freqentie neem je eerst 12515 die staat er in alleen even zoeken waar selecteer die en laat zoeken, als hij klaar is de volgende 12343.

Als het goed is staan ze nu achter in de lijst zet de ontvanger op 1 en begin de lijst aan de achterkant de laatste en zoek hoe je ze kunt verplaatsen naar waar ze horen.

Dus in het menu naar Kanalen verplaatsen staat alles goed de oude op dezelfde manier verwijderen.

Hoi Voske.

Welkom op Satellite Fun.

Is het inderdaad een kwestie van handmatig zoeken, zoals Aart44 aanneemt? Of moeten er echt nieuwe transponders in de ontvanger erbij gezet worden in het lijstje met transponders? Want dan is het een ander verhaal.

Die transponders staan er gewoon in 12515 eigenlijk de hoofdtransponder van CDS met de NL publieke zenders en 12343 de RTL transponder met alle RTL zenders.

Heb die ontvanger jaren gehad maar is nu ook al jaren weg dus precies weet ik het niet meer.:)

Er was ook altijd een edit voor.

Dat was van een duitse site.

Ik kan er alleen niet meer op komen.

Je kon max 10 zenders wijzigen dan alles opslaan en dan weer 10 wijzigen.

Je beschrijft Setedit van Wolfgang Litzinger.

Die heeft voor heel veel ontvangers editors gemaakt.

De gratis versie laat je 10 items veranderen waarna je niet meer kunt opslaan of terugsturen naar de ontvanger.

Je kunt er ook voor betalen, waarna deze beperking opgeheven word.

Ga niet op zoek naar cracks, want hoewel die lijken te werken, zul je de hele ontvanger ontregelen wanneer je de lijst terug op de ontvanger zet.

Dat is dan echt niet lollig meer.

Het programma is bovendien die € 20,- gewoon waard.

Ja vermoedelijk heeft @voske het al voor elkaar gekregen of het is niet dringend.

Voor de Extreme heb ik nog wel eens lijsten gemaakt een jaar of 6-7 geleden had ook een licentie van Wolfgang zijn Setedit.

Maar ik denk dat het probleem was dat hij niet wist hoe hij scannen moest, het lijkt ingewikkeld als je het over transponder codes hebt.:)

Beste forumbezoekers,

Een aantal TV programma's hebben een nieuwe transponder code.

Hoe regel je dat in op een Extreme satellite ontvanger?

Kan iemand me daarbij helpen?

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties,

Voske

Hoi voske.

Omdat je je vraag in een ander onderwerp hebt gezet zoals aart44 al had opgemerkt, heb ik 'm verplaatst naar een eigen onderwerp (met een duidelijke naam).

Je totaal andere vraag zomaar in een lopende discussie stellen, word als onbeschoft ervaren omdat je daarmee de aandacht voor dat andere onderwerp afleidt naar jouw vraag.

Aangezien je nieuw bent op ons forum (en vermoedelijk op fora in het algemeen), nemen we je dat niet kwalijk maar zetten we het dus op deze manier apart.

We gaan er dan van uit dat je dit begrijpt en de volgende keer gewoon bij een nieuwe vraag ook een nieuw onderwerp start.

Dan kunnen we nu weer verder met jouw vraag.

Nou weer dezelfde vraag er is geen spraken van nieuwe transponder codes.

Het zijn gewoon transponder freqenties die al in je ontvanger staan.

Aangezien je Extreme geen goedgekeurde ontvanger is en je dus niet via Fastscan een nieuwe zenderlijst kan laden zul je op de twee freqenties even moeten scannen.

Dacht het goed uitgelegd te hebben als het niet lukt lezen we het wel wat er dan niet lukt.:)

Hallo forum,

Mijn excuses voor het klunzig plaatsen van mijn vraag(en) niet blond maar wel nieuw op dit forum (de 1e).

Beste Mas3, is vervelend op deze forumsite al onbeschoft......ik durf al geen vragen meer te stellen.

Toch vriendelijk dank voor alle uitleg.

Groet Voske!

Dat is nergens voor nodig.

Ik heb je uitgelegd waarom je je vraag kwijt geraakt was en wat er mee gebeurd is.

En je 2e poging heb ik aan de eerste toegevoegd omdat ze 2 keer hetzelfde zijn.

Verder is het zo dat fora zoals deze bedoeld zijn om zaken (die daarvoor geschikt zijn) open te bespreken.

Daarom word je ook gewezen op de redenen van ons handelen, want als we dit niet uitleggen dan schiet niemand er wat mee op en kan iets onbedoeld weer gebeuren.

Je vraag kan nooit heel moeilijk op te lossen zijn.

Maar het gaat over een ontvanger die inmiddels oud is, en waar de meeste Nederlanders al geen gebruik meer van maken omdat de importeur (en daarmee dus ook de ondersteuning) al jaren failliet is.

Daarom is er ook niemand die je even vertelt van doe maar dit en dat, dan heb je het voor mekaar.

Want (dat zou ik in ieder geval even doen) het kan niet even "meegedaan" worden.

In het algemeen moet je in het menu naar de installatie, dan zenders zoeken.

Helemaal niet moeilijk.

De zenders komen dan achteraan in de lijst en die moet je dan met je afstandbediening weer op de juiste plaats zetten.

Soms moet je eerst de betreffende zenders uit de lijst verwijderen omdat ze anders niet vervangen worden.

Maar ik heb geen idee want de hele Xtreme ken ik verder niet.

is vervelend op deze forumsite al onbeschoft......ik durf al geen vragen meer te stellen.
Ter duidelijkheid. NIEMAND heeft gezegd dat je onbeschoft was. Mas3 heeft alleen proberen uit te leggen dat het plaatsen van een eigen vraag in het onderwerp van een andere persoon, als onbeschoft KAN worden ervaren. Ik zou liever de benaming "niet netjes" of "zeer ongewenst" gebruiken.

Dat wil niet zeggen dat jij dus onbeschoft zou zijn, het is alleen een tip om je duidelijk te maken hoe veel forums op zo'n situatie kunnen reageren, dus om je iets te leren omtrent hoe forums werken.

Dat schrijft hij ook duidelijk in zijn antwoord.

Dus niet bang zijn om een vraag te stellen, gewoon doen. Wij zijn in tegenstelling tot sommige andere forums geen boemannen en wijzen netjes op de fout en geven er uitleg over en gaan weer verder tot de orde van de dag.

Hopelijk is hiermee je angst om vragen te stellen weer verdwenen.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan