xtreme tetra to matrix rel voor cabo en d+

S

satjab

Hoe meer je leest hoe minder je weet lijkt het soms dus vandaar maar een nieuwe thread....
Ik lees hier en daar dat tertra of penta vervangen kan worden door ucas 30 en dat je hierin matrix reloaded kan zetten.
dit zou de oplossing zijn voor cabo en D+.
Hier lees ik dat ook met penta en een au file cabo kan werken?
(ik ga het in ieder geval ook even met tetra 1.0 proberen, zou iemand mij een onder penta werkende au file kunnen pm?n of mailen?)

Heeft iemand ervaring met de sprong naar MR? en zo ja hoe zit het met nagra au en irdeto? zijn hier files voor zodat niet steeds de kaart verw moet worden?

vOLGENS MIJ KLOPT JE EMAIL NIET, HAD JE EMAILTJE GESTUURD, MAAR KREEG FAILURE TERUG.

Ja e-mail heb ik je ge-pm-ed, (was oud adres)

Verder vond ik inmiddels met dank aan zekere Nerdi op satnerds het volgende:

/*

Hallo allemaal,

Hier even wat info voor de knutselaars:

1.Benodigdheden.

1.1 Software
Cas Studio 2.1, Loaddrv.exe, Giveo.sys, naxjp.exe, excispldv206_9536_safe.jed/ excispldv206_9572_safe.jed, magic.cas/matrix.cas, Windows 2000/XP, mapje NAXJP-079

1.2 Hardware
-Cas interface, parallel printer kabel, voeding adapter 9V, PC

1.3 -Plug en Play aparaten na installeren LOADDRV en GIVEIO.SYS omzetten van Demand (op verzoek) naar Automatisch.

2.Herstellen

Het mapje NAXJP-079 dat ik in de bijlage heb gestopt moet je op de bronschijf c: zetten voor verdere instalatie.
Eerst en vooral is het belangrijk om te weten welke xilinx versie je nodig hebt. Deze versie kun je
vinden op het moederbord van de xtreme en het is de chip die links onder de sidsa chip ligt.
Je hebt 2 versies -9536 en -9572
Nu je weet welke versie je hebt moet je 1 van de twee files die in de map naxjp-079 op
de c: schijf gaan herbenoemen naar de naam xilinx.jed

De bestandjes LoadDrv.exe + GIVEIO.SYS moet je kopieren in de volgende map
voor windows xp gebruikers: C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS
voor windows 2000+nt gebruikers: C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS (bij mij is Windows XP ook WINNT)

Dit gedaan druk je op het programmatje LOADDRV in de drivers map (SYSTEM32).Zorg dat er het volgende staat bij "Full
pathname of the driver": c:\windows\system32\drivers\giveio.sys en druk je op INSTALL
en daarna op START, na start en install zou je telkens moeten zien "operation was successful"
of "service already exists". Werkt dit niet dan heb je waarschijnlijk de verkeerde LOADDRV of/en GIVEIO.SYS.
Via google vind je de juiste benodigdheden

Nu komt een stukje MS-DOS gedeelte. Start MS-DOS prompt op( heeft iedereens staan
bij bureau assecoires) en zorg ervoor dat de decoder op "On" staat, want
anders lukt het niet, de cas-interface verbinden met het moederbord en ook van spanning voorzien,
Casstudio 2.1 opstarten en klik op "connect".

Volgende commandos moet men in DOS invoeren (Let wel DOS is casesensitive).

typ telkens cd.. en enter tot je enkel c:\ ziet staan
typ cd naxjp-079 en enter, dan zie je staan c:\naxjp-079
typ naxjp -getid ARM7TDMI -auto xilinx.jed -port byteblaster.txt en enter
nu zul je iets als het volgende zien op u scherm
C:\naxjp-079>naxjp -getid ARM7TDMI -auto xilinx.jed -port byteblaster.txt
NAXJP Ver 0.7.9 beta for Windows 95/98/2000/XP (C)Copyright 2003 Nahitafu
Device Chain 0. Command 'getid'. Device 'ARM7TDMI'. File 'ARM7TDMI'
Device Chain 1. Command 'auto'. Device 'XC9536XL-10-VQ44'. File 'xilinx.jed' Detected device 'ARM,ARM7TDMI,Version 1' (ID:1F0F0F0F) Elapsed time: 0 ms

Detected device 'XILINX,XC9536XL,Version 4' (ID:49602093)
Now processing writing design 'xilinx.jed'. ...................................................................
.........................................Now processing verifying design 'xilinx.jed'. ................................................................................ ............................
Device 2 verify completed.
Elapsed time: 7071 ms

Hierna ga je naar Casstudio en kies "Erase all" en laad bij "Write Xilinx" de Matrix.Cas
=xilinxfile voor Matrix-Reloaded

Hierna weer naar MS-DOS prompt en nogmaals achter C:\naxjp-079> het volgende typen:

naxjp -getid ARM7TDMI -auto xilinx.jed -port byteblaster.txt"

Je krijgt dan weer dezelfde reactie als bovenstaand. Nu weer terug naar de Casstudio 2.1, kies "Open File"en zoek
de MR Reload file MR1.052, en dubbelklik hierop. Deze file wordt nu geladen. Kies daarna "Write"en
dan duurt het ongeveer 1 uur en 15 minuten totdat hij klaar is.

Daarna kun je uitproberen en moet je Xtreme een 1.052 is. Het kan heel goed zijn dat het mislukt
dan moet je dit nogmaals herhalen, wees geduldig, het kan zijn dat pas na de 4e keer pas lukt.

vel plezier

gr. Nerdi

*/

Heeft iemand hier ervaring mee of kan het eenvoudiger?

gr satjab.

pffffffff 1.15uur maal 4 is samen 5uur.
krijg het er warm van.
er zijn manieren dat het sneller kan maar dan moet die wel open.
waarom dit naar mr zetten laad er de penta conax in en je hebt-
een zee van beeld.
koop er een losse magic modulle bij en prog die dan om naar mr.
tijd 25 min.
maar ja ieder zijn smaak.
kun je het niet laten ga dan naar ucassupport
dr droopy

Originally posted by droopy
pffffffff 1.15uur maal 4 is samen 5uur.
koop er een losse magic modulle bij en prog die dan om naar mr.
tijd 25 min.

waarom koop je niet gelijk een mr cam?

alles wat je moet doen om je xtreme om te bouwen is inclusief het verwijderen van soldeerverbindingen op je cas in 1.5 uur gefixt (hobby mag tijd kosten toch?)

als ik nu een nieuwe mr dump of loader voor de penta erin blaas is dat in een kwartiertje klaar

en ik moet zeggen: mr maakt van je xtreme een wereldbak

grt
dash

dat de hobby tijd mag kosten daar heb je gelijk in.
maat ik kies toch liever de magic module dan de matrix module.
de eerste vind ik stabieler en je kunt er toch ietsje meer mee doen.
dr droopy

tja als je toch van plan ben een cam te kopen dan zou ik geen xtreme maar een topfield of echostar kopen

als die cam al ingebouwd is waarom zou je hem dan niet gebruiken?

er is genoeg informatie te vinden om op een veilige manier je cam van je xtreme om te bouwen naar een mr of penta......het is zelfs mij gelukt :)

grt
dash

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan