Yorin wordt RTL7

T

twilight

AMSTELVEEN - De televisiezender Yorin van de RTL-groep gaat met ingang van 12 augustus RTL7 heten. Op deze manier wil RTL de relatie tussen hun drie tv-zenders aangeven en een 'family of stations' cre?ren. Dat heeft RTL-topman Fons van Westerloo dinsdag laten weten.

De twee radiozenders van de RTL-groep behouden wel hun namen, namelijk RTL FM en Yorin FM. Het tv-initiatief lijkt op een tegenoffensief van RTL tegen Talpa, de nieuwe familiezender van John de Mol. Die zender maakte maandag zijn programmering bekend en begint ook op 12 augustus met uitzenden. Er is niet voor de naam RTL6 gekozen omdat kijkers doorgaans Yorin op de 7e plaats van hun tv-toestel hebben ge?nstalleerd en omdat SBS6 een sterke positie heeft met dat nummer.

RTL7 wordt een station dat overdag de zakenzender RTLZ (nu nog op RTL5) gaat huisvesten. In geval van 'breaking news' blijft het station ook 's avonds met nieuws in de lucht. Verder komen alle RTL-sportuitzendingen op RTL7, behalve het voetbal, want dat blijft op RTL5 te zien.

Fred,
Wat is je mening over die zet van RTL, vlgs mij een goeie, want de RTL-en zijn relatief goedkoop te ontvangen in vergelijking tot Talpa en bovendien zendt die T-groep ook alleen nog eens uit in Seca 2, dus willen ze niet naar de knoppen gaan, dan zullen ze minimaal ook in Irdeto moeten gaan en uit het dure betaal pakket, anders zie ik het somber voor ze in, want het is een hausse nu met al die "sterren", maar die verbleken snel,
ik zal de komende ontwikkelingen wel even volgen op de achtergrond.

Goka

Slim.

Het is nu echt vechten om de eerste 9 plaatsen, met Talpa er nog bij en straks nog een andere Talpa 2. Voordat je het weet beland je zender op plaats 10 of hoger.

Net5 zou ook slim zijn door hun zender Net8 of Net9 te noemen denk ik.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan