Zaterdag (14/01/06) in Kassa: HD-tv: kopen of niet?

pet123

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
60
Punten
48
Leeftijd
49
Wie op zoek is naar een nieuwe televisie, wordt onherroepelijk voor de keuze gesteld: neem ik een HD-ready-tv, of een "gewone". Met het oog op het komende WK, worden de HD-tv's zoveel mogelijk gepromoot. Maar wat is het voordeel van deze nieuwe schermen. Hebben we er wel echt wat aan, of kopen we gebakken lucht?

Kassa, is er zaterdag iets later dan gebruikelijk: om 19.15 uur op Nederland 3

@pet123
ik heb het niet gezien BALEN
hoe is het gegaan????????

dalton zei:
@pet123
ik heb het niet gezien BALEN
hoe is het gegaan????????

Ze hadden in studio niks staan om het te demonstreren. Misschien was het wellicht mooi geweest om het HD kanaal op Astra te laten zien.

Het viel op dat de verkopers in de winkels vaak niet de juiste informatie geven over het HD gebeuren door ontbrekende kennis over de producten die ze verkopen.

maar wat is die vent van kassa sceptisch omtrent HDTV, het enige belangrijke wat de verkopers niet vertellen,en die vent van Kassa, is dat een een HD-ready toestel niet per definitie een TRUE HD-toestel is.

Dat lijkt mij het meest belangrijke voor een aanschaf !
dus een ferarri met een VW motor!!

HD-ready is voor 90% 1368x768, en TRUE HD is 1920x1080. bijv. philips 37pf9830

en in 1920x1080 wordt het uitgezonden.

let op met wat je koop

Heb je het gezien satbird?
Maar die kerel van NOB zei dat het verschil tussen HDTV en gewone is dat bij de eerste elke dot wordt aangestuurd.
En dat een gewone TV niets met het HDTV signaal kan. Het is niet meer zoals de overgang tussen zwart/wit kleur.
Je kunt dus niet simultaan gelijktijdig een PAL en HDTV signaal op een kanaal uitzenden. Het is het een of het ander.
Daarom moeten er nieuwe kanalen geschapen worden om HDTV uit te zenden.
Het is hetzelfde verhaal als indertijd D2MAC, wat een tijdje door de Scandinaviers is gebruikt.
Het verhaal is dus: een TV kan wel of niet HDTV, niet een beetje.

Grtz.

En wat ze ook even vergeten is dat de bandbreete ook groter is dan bij normale digitale uitzendingen en dat echte HD uitzendingen in mpeg4 plaatsvinden en niet in mpeg2 zoals tot nu gebeurd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan