Hoi Scoopie1984.
Ik had je nog geen welkom geheten hier op het stallite FUN board, en dat doe ik bij dezen dus alsnog.
Zoals je ziet, heb ik het gedeelte met complete naam, adres en e-mail adres van je posting verwijderd.
Het gaat daarbij om een commerciële organisatie en daarom is het niet de bedoeling zulke gegevens zo neer te pennen op ons board.
Verder is het raadzaam NOOIT complete e-mail adressen te noemen, want dat veroorzaakt geheid spam bij de eigenaar van dat adres en dat kan natuurlijk noot de bedoeling zijn.
Ook heb ik het verzoek liever geen complete posts meer te "quoten", dat is namelijk meestal onnodig.
Maar even goede vrienden hoor.
Verder is het niet zo dat je met 1 pakket de Nederlandse en de Hindi kanalen kunt ontvangen.
Wel is het mogelijk dat je dat met 1 ontvanger en 2 decoders kan doen.
Maar dan heb je dus altijd nog 2 abonnementen (dus kaartjes) nodig.
Verder zitten de Nederlandse en die Hindi kanalen dus niet op dezelfde satelliet, en heb je daar een iets uitgebreidere ontvanger voor nodig dan een standaard ontvanger.
Dat is precies wat arrt44 bedoelde met zijn eerdere antwoord.
Ik geef je dus een advies vergelijkbaar aan dat van aart44:
Verdiep je eerst in de techniek voor je je keuze voor satelliet maakt.
Je kunt kiezen voor alles via satelliet, maar daarbij moet je je ook bedenken dat de aanloopkosten hoger zijn.
Want je moet de apparatuur aanschaffen (en waarschijnlijk ook laten installeren).
En je moet twee abonnementen aanschaffen.
Laat je daar echter vooral niet door afschrikken, want satelliet biedt ook voordelen.
Zo zijn er de enorme berg kanalen waar je naar kunt kijken.
En de betere beeld kwaliteit dan gemiddeld op de kabel te vinden is.
En natuurlijk kun je er ook een mooie hobby aan hebben...