Zeer snel gezocht: ASUS WL-330G

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
We hadden 3 ASUS WL-300Ge besteld (125 mbps Wireless Acces Points die ook in ethernet mode kunnen werken). We gaan woensdag via schiphol weg en hadden ze graag mee willen nemen. Zojuist krijgen we een email dat de bestelling niet op tijd is.

Wie weet in het centrum van het land of omgeving Amsterdam waar 3 stuks ASUS WL-330G te koop zijn (mag ook 54 mbps zijn). Prijs was rond de 50 Euro inclusief BTW per stuk. Ze moeten wel op voorraad zijn want uiterlijk woensdagmorgen willen we ze al hebben.

We willen dreamboxen in een gebouw met dikke muren draadloos op een LAN aansluiten en horen dat dit type het uitstekend doet. We hebben zelf een linksys WAP maar daar zijn de resultaten minder van

dank je. weinig voorraden helaas.

Dag later: we hebben ze kunnen kopen bij routershop.

DD-WRT software op de linksys doet wonderen, bereik is dan ook te vergroten.

nou daar willen we t.z.t. wel meer over weten. We hebben ook een linksys WAG160N modem/router en tevens een linksys wrt150N router, als daar het bereik met die software ook te vergroten is dan zou dat fijn zijn. Vraag blijft natuurlijk of het kan en wat het bereik dan wordt

De grote truuk is het geven van meer energie aan de antennes, intern in een bijzonder groot pand heb ik overal optimaal bereik hiermee, dat zijn linksys wrt54 geloof ik. (bereik is verdubbeld) op de site dd-wrt (mag geen links plaatsen geloof ik)is goed na te lezen welke worden ondersteund en wat er mogelijk is

Klopt maar werkt slechts op een aantal modellen. Niet elk model van Linksys ondersteunt alternatieve software.

Als ik me niet vergis is van de WRT54 serie ook alleen de GL met alternatieve software te gebruiken en de G niet, of omgekeerd. Maar ik weet het niet meer zeker. Dat zul jij veel beter weten neem ik aan, of Mas3 die heeft er ook het nodige mee liggen testen dacht ik.

als het nog in beta is dan beter wachten wie weet waar je allemaal tegen aan loopt

Yepz in beta, maar wel een stable release voor de 160N, op de site is duidelijk te zien welke routers worden ondersteund

Router-Database (BETA)
(Click into the search field to return to the list)

Linksys WRT160N 1.0/1.1
Router details Additional information
Chipset Broadcom4704 Notes:

Linksys WRT160n product page
JTAG-Pinouts
Instructions

Initial flash the mini_generic.bin via web interface

RAM 16 MB
FLASH 4 MB
Supported by v24 preSP2 [Beta] Build 12533 (recommended)
v24 preSP2 [Beta] Build 12188
v24 SP1 [Stable] Build 10020

Description Filename Date Size
Micro Generic dd-wrt.v24_micro_generic.bin 2009-02-09 1,69 MB
Micro Generic dd-wrt.v24_micro_olsrd_generic.bin 2009-02-09 1,64 MB
Mini Generic dd-wrt.v24_mini_generic.bin 2008-07-27 2,77 MB
Xbox no-kaid Generic dd-wrt.v24_nokaid_generic.bin 2008-07-27 3,32 MB
Standard Generic dd-wrt.v24_std_generic.bin 2008-07-27 3,59 MB
Standard Generic dd-wrt.v24_usb_generic.bin 2009-02-09 3,84 MB
VoIP Generic dd-wrt.v24_voip_generic.bin 2008-07-27 3,55 MB
VPN Generic dd-wrt.v24_vpn_generic.bin 2008-07-27 3,53 MB
Mini-Build required for inital flashing via WEB dd-wrt.v24_mini_generic.bin 2008-07-27 2,77 MB

Remarks
You can extend your routers functionality by using a DD-WRT Special Edition that offers QoS by user (MAC /IP), ZeroIP Hostspot and PPPoE-Relay features.

SHOP : DD-WRT Special Edtion
For more information regarding installation and configuration please refer to the following sources:

DD-WRT Wiki
DD-WRT User Forum

De inmiddels verouderde WRT54GL is het best bruikbaar voor alternatieve firmware.
Dat komt omdat het ding onder Linux loopt (daar slaat de L in de naam ook op).
Speciaal voor dat doel, heeft dit apparaat een groter geheugen.
Verder is het zo dat de print bewust niet vernieuwd is in de loop der tijd.
Op die print zitten bepaalde soldeerpunten waardoor je ineens 2 com poorten en een hoop mogelijkheden erbij krijgt.
(ik zeg seri?le kaartlezer en Linux, de rest mag je zelf uitdenken...)
Ook word het zo mogelijk een SD kaartje aan te sluiten, waardoor je ineens enorme hoeveelheden geheugen (theoretisch tot 2 gieg) tot je beschikking hebt.

Ook voor de G versie (metzonder L dus) is er alternatieve firmware beschikbaar.
Maar omdat daar het geheugen maar half zo groot is, ben je dan wel wat beperkt in de mogelijkheden (vergelijkbaar met de "maxvar" varianten voor sommige Linux ontvanger typen).

Ik heb de eendjes al vaker gewezen op het bestaan van de site www.linksysinfo.org .
Das een site die zo nu en dan eens zou moeten bezoeken om achter de ontwikkelingen rond alternatieve firmware voor linksys apparaten te komen.

Overigens heeft ASUS met hun eerste modellen (voor zover ik meen te weten) in de 500 serie, producten op de markt gezet waar zonder enorm veel wijzigingen, ook de alternatieve firmware voor linksys op kon.
Die waren namelijk gebouwd rond dezelfde chipsets.
Grote voordeel van de ASUS modellen, was dat daar 2 USB poorten op zaten.
Als ze er aan de buitenkant niet op zaten, hoefde er niet veel meer dan de juiste stekkers aangesloten te worden..

Strikt gezien zit dat ook op de linksys modellen (want in de chipset), maar het is niet te doen om dat uit die dingen te trekken, omdat er niks met de betreffende aansluitingen van die chipset gedaan werd.

Linksys heeft inmiddels een nieuw Linux gebaseerd model aangekondigd.
Wellicht word dat nog iets leuks straks.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan