Zenders in HD pakket verdwenen, storing of iets anders?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.293
Punten
113
Leeftijd
61
In de titel staat eigenlijk al de hele vraag.

Momenteel ontvang ik bijna geen enkele van de publieke en commerciële zenders meer op de 23,5 oost.

Zenders die ik wel nog ontvang:

L1 TV

RTL5

Veronica

Net5

RTL7

Ook diverse andere zenders werken niet meer waaronder de filmzenders!

Is er een storing gaande of iets anders?

Hoi BT

Hier geen problemen.

Ik weet wel dat CDS vaak 's-nachts aan onderhoud doet (vorige week was het bv in de nacht van 21 op 22 juni tussen 01:00 en 06:00 uur.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:59 uur ----------

Is er een storing gaande of iets anders?
En..heb je ze alweer?

Ja ze zijn nu terug. Maar ik vind het wel behoorlijk belachelijk hoor, want ze waren al van even voor 00.00 uur weg, dat noem ik niet 's nachts.

Als je gaat werken aan een zenderpakket waar mensen extra voor moeten betalen, dan doe je zoiets minstens na 02.00 uur 's nachts en niet daarvoor.

Slechte zet dus van CD weer.

Helemaal met je eens!

Ja maar zijn ze wel weggeweest ik heb echt nergens iets gelezen en om 12 uur ligt echt niet iedereen al op bed.

@BT ik geloof je gelijk maar toch misschien in de eigen installatie iets mis geweest en onderhoud is altijd van 02.00 tot 4.00.

@Aart44: De zenders waren echt weg, er was niets mis met de eigen installatie, alle andere zenders werkten. Zelfs na een scan kwam er gewoon nog 0% en voordien werkte alles naar behoren en ik had er niets aan gewijzigd.

Het feit dat de dag erna toen ik weer keek alle zenders gewoon terug waren zonder dat ik ook maar iets gewijzigd heb, lijkt dat te bevestigen.

Temeer dus daar een of meer transponders het wel nog deden gezien ik die zenders kon ontvangen. Met alle andere satellieten en zenders ook geen probleem.

In die context gezien kan ik dan niet zo vlug een andere oorzaak bedenken, maar ik sta open voor ideeën.

Dat het onderhoudswindow tussen 02.00 en 04.00 ligt is een goede zaak, maar zoals je kon zien uit de post van Bones was het verleden week ook al vanaf 01.00 uur.

Het zou me, gezien het CD is, helemaal niet verbazen als er eentje nog in de wintertijd geleefd heeft en deze keer iets voor 00.00 uur begonnen is i.p.v. om 01.00 uur. Waarbij ik van mening ben dat 01.00 ook te vroeg is.

Er is van CDS geen onderhoud geweest het onderhoud was op de datum die @Bonus al gemeld heeft.

Toevallig zitten de zenders die je nog wel kon ontvangen allemaal op dezelfde transponder 12187 H 27500 de RTL zenders met Net5 behalve L1 die zit op een andere.

Misschien is op de andere transponders even de stroom er af geweest maar dat had SES Astra dan eigenlijk moeten melden, of het is gewoon een andere kleine storing geweest.

Ja het kan goed een storing zijn geweest. Op 2 andere transponders, want als ik bij Lyngsat goed gekeken heb zitten de andere zenders op 3 verschillende transponders.

Op 11739 (zit ook sbs6 bij o.a.), 11856 en 12129.

Er zijn nog meer transponders maar de zenders die daarop zitten heb ik niet getest.

Het belangrijkste is in elk geval dat ze weer terug zijn, alleen wel grappig dat ik tot nu toe niemand anders gezien heb die de storing opgemerkt heeft. Ofwel men kijkt nog weinig naar HD ofwel die wat naar HD kijken lagen op tijd in bed.:biggrin:

Ofwel men kijkt nog weinig naar HD ofwel die wat naar HD kijken lagen op tijd in bed
...
En er zijn ook van die "pechvogels" die op die tijdstippen moeten werken.

Ik heb eerlijk gezegd geen tijd gehad om te kijken of ze bij mij nog werkten op dat moment of een later tijdstip.

Gisteravond lagen alle zenders eruit behalve de RTL zenders.

Dat waren geen werkzaamheden van CDS maar eerder van de weergoden.

Hier scheen de zon, Daarom leek het voor ons dat het niets met het weer te maken had. Buienradar liet duidelijk wat anders zien.

Als CDS onderhoud pleegt is het wel vanaf 01:00 uur.

Dit komt van hun eigen website:

In de nacht van 21 op 22 juni 2011 zal er onderhoud plaatsvinden aan de zendapparatuur. Dit gebeurt ’s nachts, tussen 1 uur en 6 uur. Dit onderhoud is nodig om te zorgen dat we de hoogwaardige kwaliteit kunnen blijven leveren die u van ons gewend bent.

Maar dit verklaart niet de vraag van BT.

Gisteravond lagen alle zenders eruit behalve de RTL zenders.Dat waren geen werkzaamheden van CDS maar eerder van de weergoden.

Hier scheen de zon, Daarom leek het voor ons dat het niets met het weer te maken had. Buienradar liet duidelijk wat anders zien.
Euhhh, dat kan je wel zeggen 2 auto's een motor en een caravan, werden even in een tijd van 5 min. omgetoverd tot een poffertjespan. :sad:

Gisteren had ik ook het probleem, om 18.11 uur deed geen enkele HD zender het meer. Maar dat lijkt me ook aan de weergoden te hebben gelegen. Het was op dat moment nog droog maar je zag de zeer dikke regen/onweerswolk al dichtbij hangen.

De Astra 1 kwam er op dat moment wel nog door maar had ook al problemen.

Dus de ontvanger uitgezet en 5 minuten later brak het hier los. We zijn nog goed weggekomen met hagelstenen van max. 3 a 3,5cm doorsnee. En toch was dat maar in een deel van de stad.

Veel andere plekken hadden wel regen maar geen of nauwelijks hagel erbij.

Wat er nu geweest is ten tijde van mijn vraag weet ik niet. Dat hoeft ook niet perse opgelost te worden. Ik ga er van uit dat het een tijdelijke storing was.

Wel ga ik ondanks alles mijn ontvanger wat vaker op die zenders zetten om de ontvanger ook te controleren, just to be sure.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan