Zenders kijken op de PC

hankypanky

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Dag duckteam misschien een gekke vraag maar kan ik via de pc tv kijken als ik inlog op mijn dreambox, dus een zender bekijken die op de dreambox te zien is.

Yep dat kan.
Je moet dan het programma VLC op je PC installeren, natuurtlijk moet je via explorer verbinding maken met je ontvanger en dan werkt het.

Maar pas op, een HD uitzending zal niet lukken, indiergeval bij mij niet en ik heb een HD scherm aan mijn computer.

Dag Bert

Als ik de dreambox benader via zijn ip adres dan kan ik kijken via webtv dit werkt perfect alleen in het display van de dreambox staat dan REC is dat wel normaal?
Ik heb daar nl. slechte ervaringen mee (zie eerder bericht van mij).
Met de vlc player lukt het mij niet ik zal ongetwijfelt iets verkeerds doen.

Gr. Henk

Ik gebruik alleen maar VLC, WebTV heb ik nog niet gebruikt of er mee gespeeld, lijkt mij de volgende opdracht voor mij.

@hankypanky is normaal dat REC wordt aangegeven.

Ik heb een 500HD, daar gebeurt dat ook bij streamen op de PC.
Alleen als je twee tuners hebt, zoals b.v. de 8000, kan je via
de andere tuner elders TV kijken. Zonder REC in beeld.

Ik gebruik WebTV niet maar Dreamstream.

Multispeed

Dag heren Bert en Multispeed.

Dat dreamstream ken ik niet, maar dat er REC in het display staat kan dus gelukkig geen kwaad als ik het goed gelezen heb.
Maar Bert kun je nog even kort uitleggen hoe ik VLC media player moet gebruiken?

Ik heb dreamstream geinstalleerd en werkt perfect nog bedankt voor de tip multispeed.
Bert ook nog bedankt voor de reacties, maar ik ga nu toch echt voor dreamstream.

Gr. Henk

WebTV is een mogelijkheid een andere is door in te loggen met je browser op je dreambox en dan in de zenderlijst achter een zender op het kleine TV-schermpje te klikken. Dan wordt die direct in VLC geladen. HD-zenders gaan prima hoor, geen hickups niks zelfs opnames van een externe HDD (in mijn NAS of NSLU2) worden via de dream keurig d.t.v. de browser afgespeeld.

Het weergeven van REC is normaal omdat dan direct te zien is dat iemand anders van buiten de dreambox gebruik maakt van een tuner. Zelfs als we hier 8000 (waar dus meerdere tunes in zitten) benaderen via een browser of via een sling player dan zien we dus een indicatie dat er een tuner in gebruik is door iemand van buiten de dreambox.

Heb dreamstream eens in gebruik genomen, kan alleen maar zeggen dat hij vastloopt bij het zappen. Voor de rest werkt ie prima ook de HD kanalen. Maar ik moet dan wel op de Dreambox zelf de kanalen wissel doen. iemand de oplossing?

hankypanky;212463 zei:
Ik heb dreamstream ge?nstalleerd en werkt perfect nog bedankt.
Gr. Henk

@hankypanky

Zoals het eendenteam al aangeeft kan je met VLC player veel meer dan met dreamstream.

Nu Dreamstream werkt zou ik me toch op het installeren van VLC player richten.

Multispeed

Dag Multispeed

Ik gebruik VLC player wel vaker voor andere doeleinden maar in combinatie met de dreambox lukt mij dat niet.
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar voor een goede gebruiksaanwijzing houd ik mij aanbevolen.
Wat betreft het vastlopen dat klopt helemaal, maar als je de dreambox gewoon aanzet dan gaat het goed maar laat je hem in standby mode staan dan loopt ie inderdaad vast, dus gewoon aanzetten dan gaat het lukken.

Gr. Henk

@hankypanky
Dank voor de tip, ik had hem in stanby modes staan dus ga weer opnieuw aan de slag.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan