Zenders kwijt.

P

Peter-s

Wie weet raad.

Ik was gisteren bij iemand die de regionale zenders nog niet had.

Ik weet , ik had beter eerst optie 3 kanalen toevoegen kunnen doen.

Maar ik heb de strong 8000 via optie 5 opnieuw in laten lezen op de canal-digitaal volgorde.

Nu ben ik een aantal zenders kwijt RTL4, 5 maar ook ARD en ZDF.

Nu was het signaal wat de ontvanger kreeg heel slecht, viel af en toe weg.

Nu mijn vraag.

Kan het aan het signaal liggen, dat de ontvanger de zenders niet goed heeft ingelezen of is er een andere oorzaak.

Want alle bovengenoemde zenders waren aanwezig voor ik er aan begon.

Graag jullie reacties.

Gr. Peter.

Ik heb het ook een keer gehad met opnieuw inlezen dat ik zenders misten .

Nog een keer gedaan en toen kreeg ik wel alles.

Dus probeer het nog een keer

Gr.Nollie

De strong 8000 (bouwgelijk aan de nokia 9202) is van de eerste generatie SECA ontvangers in Nederland.

Deze ontvangers hebben een wat eigenwijze tuner ingebouwd en zijn daarom overgevoelig voor matige signalen.

Eerste vraag die bij mij opduikt is, heb je deze instelling na afgelopen donderdag gedaan ?

Dan zou de schotel namelijk wel eens een tikkie van de wind kunnen hebben gekregen en daarmee een ietsje verdraaid.

Kijk ook even of de LNB (ontvangstkop) wel goed zit; meestal moet de aansluiting voor de kabel recht naar beneden hangen.

Anders krijg je last van kruispolarisatie oftewel horizontale en verticale kanalen door elkaar heen.

Wanneer je dit gecheckt hebt kun je opnieuw laten zoeken om zo de RTLletjes weer terug te krijgen.

Het is overigens wel wat vreemd dat je ook de Duitse publieken nu mist.

Wanneer dit alles geen soelaas biedt, is er dus meer aan de hand.

Dan zou je de coax kabel eens kunnen bekijken (of er geen water inzit en of het wel geschikte coax is, en ook de lengte ervan).

Wanneer dit nog steeds niets helpt, kun je gaan denken aan een "sloping wide line amplifier", een filter / versterkings combinatie.

Die hang je dan liefst aan de LNB en maak je waterdicht met zelfvulcaniserende tape.

Doe dus stapje voor stapje en meld hier je bevindingen ook nog aub.

De strong 8000 (bouwgelijk aan de nokia 9202) is van de eerste generatie SECA ontvangers in Nederland.Deze ontvangers hebben een wat eigenwijze tuner ingebouwd en zijn daarom overgevoelig voor matige signalen.

Eerste vraag die bij mij opduikt is, heb je deze instelling na afgelopen donderdag gedaan ?

Dan zou de schotel namelijk wel eens een tikkie van de wind kunnen hebben gekregen en daarmee een ietsje verdraaid.
Ik heb de ontvanger gisteravond opnieuw laten zoeken.

Het kan zijn dat de schotel iets is verdraaid.

Het signaal viel steeds weg en ook het vierkante rode blokje verscheen.

Er zal dus ook naar de afstelling van de schotel moeten worden gekeken.

Bedankt voor je antwoord.

Voordat ik alles ga doen wat jij aanbeveeld, haal ik morgen de ontvanger even op.

Ik heb thuis nl. een supersignaal en ga de strong ontvanger bij mij thuis in laten lezen.

Als dit is gedaan meld ik hier wat het resultaat is.

Gr. Peter.

Ik heb het ook een keer gehad met opnieuw inlezen dat ik zenders misten .Nog een keer gedaan en toen kreeg ik wel alles.

Dus probeer het nog een keer

Gr.Nollie
Hoi Nollie

Bedankt voor je antwoord.

Ik ga de ontvanger morgen opnieuw in lezen, maar dan bij mij thuis

waar ik een goed signaal heb.

Gr. Peter.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan