Hoi Michiel.
Wat je volgens mij vraagt is eigenlijk niet mogelijk, maar toch weer wel.
Volgen mij moet jij je TV namelijk eerst afstemmen op het kanaal waarop deze middels een ingebouwde modulator uitzendt.
Dat is weliswaar een mogelijkheid, maar het doet de kwaliteit die deze signalen bieden niet bepaald eer aan.
Wanneer je de ontvanger niet via de antenne aansluiting aansluit, maar via de scart plug, is eigenlijk je probleem al opgelost.
Daarbij moet je m dan wel op die scart plug op je ontvanger aansluiten die voor de TV bedoeld is.
Op deze plug zit namelijk een extra signaaltje dat aangeeft dat je TV niet meer naar de antenne aansluiting moet kijken, maar dat ie naar die scart moet kijken.
De ontvanger (of welk apparaat je ook hebt aangesloten op die plug) geeft dus het bijbehorende signaaltje bij inschakelen af om de aandacht te trekken van de TV.
Wanneer je 'm op deze manier gebruikt, werkt je TV alleen nog maar als monitor, en kun je vrijwel alles bedienen met de afstandbediening van de receiver.
Ik moet er wel bij zeggen dat er TV's kunnen zijn die dit niet goed ondersteunen, maar dat is wel een rariteit.