zenders op tv

M

michiel112

Is het mogelijk om de zenders van je sattelietontvanger rechtsreeks op de tv te zien? zodat men niet meer via een kanaal op de tv hoeft te gaan en de rest op je sattelietontvanger? Dit lijkt mij veel handiger.

Ja dat ligt er aan welke zenders. Als je bijv. het volledige Nederlandse pakket hebt, daar zit ook Discovery en NGC bij etc. Dan hoef je niet op de kabel te kijken.

De duitse zenders zijn vrijwel allemaal (vooralsnog) vrij te ontvangen.

Regionale zenders zijn ook te zien maar via een andere satelliet. Maar mogelijk is het dus wel.

Hoi Michiel.

Wat je volgens mij vraagt is eigenlijk niet mogelijk, maar toch weer wel.

Volgen mij moet jij je TV namelijk eerst afstemmen op het kanaal waarop deze middels een ingebouwde modulator uitzendt.

Dat is weliswaar een mogelijkheid, maar het doet de kwaliteit die deze signalen bieden niet bepaald eer aan.

Wanneer je de ontvanger niet via de antenne aansluiting aansluit, maar via de scart plug, is eigenlijk je probleem al opgelost.

Daarbij moet je m dan wel op die scart plug op je ontvanger aansluiten die voor de TV bedoeld is.

Op deze plug zit namelijk een extra signaaltje dat aangeeft dat je TV niet meer naar de antenne aansluiting moet kijken, maar dat ie naar die scart moet kijken.

De ontvanger (of welk apparaat je ook hebt aangesloten op die plug) geeft dus het bijbehorende signaaltje bij inschakelen af om de aandacht te trekken van de TV.

Wanneer je 'm op deze manier gebruikt, werkt je TV alleen nog maar als monitor, en kun je vrijwel alles bedienen met de afstandbediening van de receiver.

Ik moet er wel bij zeggen dat er TV's kunnen zijn die dit niet goed ondersteunen, maar dat is wel een rariteit.

Dus als ik het goed begrijp hoef je dan niet meer je afstandsbediening van je tv te gebruiken? Ik wil graag, zoals je tv via de kabel krijgt, dat elk kanaal een eigen zender heeft op de tv en dat je dus niet meer de schotelafstandsbediening hoeft te gebruiken? Sorry voor mijn verwarde uitleg maar ik weet niet goed hoe je dit moet omschrijven.

Sorry Michiel112, ik had je verkeerd begrepen.

MAS3 heeft echter de juiste uitleg gegeven.

Het is niet mogelijk dat elke satelliet zender een eigen kanaal op de TV krijgt. De schotel afstandsbediening zul je altijd nodig hebben.

De beste mogelijkheid is zoals Mas3 zegt, door een scart aan te sluiten, bij de meeste toestellen schakelt de TV dan automatisch naar de schotel en kun je met de schotel afstandsbediening verder.

Schakel je de schotel uit of in standby, schakelt de TV weer naar je gewone TV kanalen. De meeste moderne TV's (ook vaak vanaf een jaar of 5 a 6 geleden al) kunnen dit gewoon.

Echter, net zoals de kabelzenders ook de satelliet bedienen met je TV afstandsbediening is niet mogelijk.

Indien je je wilt beperkten tot 1 afstandsbediening is de enige oplossing om een universele afstandsbediening te nemen, die zowel je TV alsook je schotel kan bedienen.

Het is dus niet mogelijk om schotelkanalen als tv kanalen op de tv in te stellen.

Ah dit dacht ik al, maar ik wou het toch maar even weten voor de zekerheid. En ook omdat ik eens in een hotel, waar ze sateliettv hadden, ook gewoon met de afstandsbediening kon doen en er geen ontvanger op de kamer stond. En het is ook omdat ik het vervelend vind dat je niet naar een zender kan kijken en tergelijkertijd iets van een andere zender opnemen, wat echter wel bij kabel kan.

In een hotel word dat meestal gedaan door aparte apparatuur, net zoals een kabelbedrijf.

Je kabelaansluiting thuis ontvangt namelijk ook veel op satelliet en jij krijgt de kanalen toch gewoon op je TV. Zo werkt dat in een hotel vaak ook. Daar is aparte apparatuur voor waarmee dat mogelijk is maar dat is nogal erg duur.

Als je naar een zender wilt kijken en tegelijkertijd iets van een andere zender opnemen, dan kan dat ook met een zogenaamde twintuner satelliet ontvanger.

Deze zijn ook weer duurder als gewone satelliet ontvangers, maar ik denk dat je dan nog steeds goedkoper bent dan zo'n apart apparaat wat je de zenders op je tv zet.

Een alternatief is om naar een zender op schotel te kijken en eentje van TV op te nemen, of omgedraait.

Ja maar dit kan niet als je alleen schotel hebt hé. Ik zal me er dan maar bij moeten neerleggen.

Als je alleen schotel hebt, dan kan dat alleen met een twintuner, dat is een schotel ontvanger met feitelijk 2 ontvangers er in zodat je naar 1 kanaal kunt kijken en een ander kanaal opnemen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan