Zenders pleite

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,
vanmorgen hed ik geen beeld op NED1,2 en 3 wel op de RTL zenders SBS en NET5.
Ontvanger melde dat hij de service niet kon vienden.
Dus een nieuwe scan gedaan en toen had ik weer beeld op de NED1, 2 en 3 de RTL's gaven ook nog beeld.
Maar toen zag ik dat in het rijtje van het Nederlands pakket de zenders Yorin SBS6 en NET5 verdwenen waren.

Ik heb een Visio sat schoten met twee kopjes en een DB 7000.

Hebben er meer mensen dit probleem, vanavond als ik thuis ben zal ik nog een scannen en kijken of ik ze dan terug krijg.

?????????????

Groetjes Bert

Hoi,
Yorin is vanaf vannacht 12 uur RTL7 geworden, zie je die wel?
Wat betreft die anderen, die heb ik gewoon, dus die zou je ook moeten vinden....

Vannacht zijn twee complete transponders van C+ uitgevallen geweest, dat heeft minstens een half uur geduurt als het niet meer is.
Zenders als Ned 1, 2, en 3 waren verdwenen alsmede C+ Rood. Het grappige was dat er wel signaal was, doch zeer miniem. Bij een transpondersearch waren deze zenders ook niet meer te vinden. De andere transponders waaronder 12344 deden het wel want rtl 4 en 5 en nickelodeon en Hallmark waren bijv. wel gewoon aanwezig.

Na een tijd kwamen ze plots weer terug en werkte alles weer. Als zich dit vanmorgen herhaalt heeft, dan heb ik zo het vermoeden dat C+ problemen heeft met twee van zijn transponders of dat ze iets niet werkend krijgen wat werkend zou moeten zijn.

Immers, bij een gewone transponderscan is bijv. Talpa nog steeds niet te vinden terwijl die dacht ik dit weekend te vinden. Wel in settingslijsten, maar met een search niet. Het lijkt me dat dit ondertussen toch wel zou moeten kunnen.

Als er werkelijk 2 transponders weg waren, dan vermoed ik dat de oorzaak iets anders is.
De RTL uplinks (das dus 12344) komen namelijk uit Luxemburg (uit allerlei niet ter zake doende redenen).
Maar de andere (12515 en 12574) komen van canal digitaal uit Hilversum.
Het zou mij helemaal niets verbazen als atmosferische omstandigheden (een enorme muur van water) de oorzaak zou zijn van de geconstateerde problemen.
(Das dus aan de uplink kant, dan kan het bij jou nog zo mooi weer zijn, als er geen signaal naar de sat gaat, zendt ie dat ook uit.)

Heb ze gelukkig weer terug.

Bedankt voor de uitleg.

Bert

Tja Mas3, dat zou kunnen kloppen. Ik heb alleen vannacht niets gemerkt van een enorme watermuur, maar het kan natuurlijk in Hilversum wel wat harder geregend hebben.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan