Zenders verdwenen

M

mama3

Goedendag dames en heren,

Ben nieuw hier .En heb een vraag alle zenders zijn verdwenen door dat ik naar bvn op zoek was.Woon in het buitenland.En heb een goldenstar schotel.Wie kan me stap voor stap uitleggen hoe ik alle zenders terug kan krijgen ben echt een beginneling.Probeer het nu al een paar dagen maar lukt helaas niet.IK ga naar menu dan code 4keer oooo dan nile sat search all maar helaas komt er steeds niks.

wie kan me a.u.b helpen

wanhopige vrouw en kids

groetjes mama3

Hoi mama3

Welkom op dit board.

alle zenders zijn verdwenen door dat ik naar bvn op zoek was
1. Het heeft dus wel al gewerkt.

IK ga naar menu dan code 4keer oooo dan nile sat search all
2. BVN zit op de Astra 19,2E en ondermeer op de Hotbird13E, welke nederlandse zenders ontving je vroeger nog meer? had je ook bv Nederland1 en/of RTL4, dan weet ik dat je de Astra ontving.

En heb een goldenstar schotel
3. Kan best dat je schotel zo heet, maar het gaat mij om je satelliet-ontvanger; wat staat er op je ontvanger?

4. Hoeveel schotels heb je?

5. Dit zijn maar alvast een paar vraagjes, ik wil ook graag weten wanneer je BVN niet meer kon ontvangen daar deze zender (samen met wat andere zenders uit het CanalDigitaal-pakket op de Astra 19,2E) onlangs op een andere frequentie zitten.

6. In welk land zit je?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je antwoord heb effe zitten kijken heb dus een goldeninterstar en de ontvaNger is metabox.

Zit in marokko .

alstra had ik nile sat en hotbird en nog meer.

Hoi

Hoeveel schotels heb je?

Ontving je nog meer Nederlandse zenders?*

Zit er een kaart in je ontvanger? zoja, wat staat er op en wat voor kleur heeft ie?*

Is de schotel verplaatst?

Ontving je ook Duitse zenders, zo ja, noem er eens een paar*

*(ik wil namelijk weten of je op de Astra of op de Hotbird keek)

hoi,

Heb 1 schotel.Ontving geen nederlandse zenders heb ook geen kaart.en schotel is niet verplaatst .ontving eurosport euronews,super rtla mtv austria rtl2 kabel 1 schwei zdf neo zdf theaterkana zdf infokanal.swr fernsehen wdr koln das erste etc

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 22:35 uur ----------

oja ik ontving dit via astra 1b-1h&2c staat eronder.

Hoi mama3, welkom op het Satellite FUN Board !

Met je ontvanger en schotel kun je naar verschillende satellieten kijken.

Daar is heel veel mee mogelijk.

Zo te lezen heb je je ontvanger laten zoeken naar kanalen op de Nilesat die hangt op 7 graden ten westen van het zuiden.

Maar je schotel is gericht (of zou gericht moeten zijn) op de Astra 1 satelliet die hangt op 19,2 graden ten oosten van dat zuiden.

De kanalen die je zoekt, zijn ook op de Astra 1 te vinden dus vermoedelijk staat je schotel wel goed.

Maar je moet de ontvanger wel vertellen dat je de kanalen van Astra 1 wil ontvangen, anders gaat ie maar heel weinig vinden.

De verschillende satellieten zenden namelijk op verschillende frequenties uit, en ook met andere verschillen in de signalen.

Daarom heeft de ontvanger per satelliet een lijst met instellingen die 'm vertellen waar ie wat kan verwachten.

En dus moet je om dat goed te laten gaan, het ding vertellen in welke lijst hij moet kijken.

Dan nog kan het zijn dat die lijst niet meer klopt omdat er wel eens zaken veranderen.

Dat heb je gemerkt omdat sinds vorige maand onder andere BVN verhuisd is en dus bij jou niet meer werkt.

Om die reden kun je dan het beste tegen je ontvanger vertellen dat ie het netwerk moet volgen.

Daar zijn verschillende benamingen voor, maar het lijkt wel op wat hierboven staat.

Dan word de ontvanger namelijk vanaf de ene frequentie doorverwezen naar de volgende frequentie en is de kans van slagen groter (maar niet 100 %).

Dus: vertel je ontvanger dat ie moet zoeken op Astra 1 en dan moet het goed gaan.

ga naar menu dan code 4keer oooo dan Astra 1 search all
De meeste van de door jou genoemde programma's zitten op zowel Astra 1 als op Hotbird.

Wanneer je ook een aantal RAI (Italiaanse) zenders had, dan kijkt je schotel niet naar Astra 1, maar naar Horbird (13 graden oost).

Verder geldt dan hetzelfde.

Zojuist ben ik even op de site van BVN gaan kijken (terwijl ik dit zat te typen).

Daar heb ik ingevuld dat ik in Rabat zou zitten.

De site geeft dan niet meer de mogelijkheid dat BVN via Astra 1 daar te ontvangen is, maar wel via Hotbird.

Maar als ik dan op de site van Astra ga kijken, dan moet je de zender van BVN daar ook kunnen ontvangen met een 60 centimeter schoteltje.

Om die reden, en omdat je aangeeft dat je de genoemde zenders ook via Astra ontvangt, acht ik de kans dat je schotel naar Astra 1 kijkt het grootst.

Succes hiermee !

hoi.

Bedankt vooral je info maarrr ben toch niet wijzer alleen dat ik nu moet richten op astra .Maar hoe verder?Dus naar menu code 4x maal nul dan.....

sorry ben echt onervaren hierin.

normaal :(druk ik op de blauwe knop search all.maar niks komt er..

Hoi mama3

Ga naar Hoofdmenu, vervolgens naar Installation, daarna zie je 2 opties: Satellite Setup en DVB-T Setup, klik op Satellite Setup, vervolgens naar Antenna Setup, je krijgt nu allemaal satellieten te zien, vink Astra aan, en laat m zoeken, daarna opslaan.

Via PM stuur ik je een commerciële link omtrent deze ontvanger.

hoi,

Bones wat je me zegt heb ik steeds gedaan maar helaas zonder resultaat.

Probleem is antena position blijft in het grijs signaal blijft 25 ,dat is te weinig normaaal word het een gele balk en tot 100 geloof ik.Ik blijf op de recher pijltje drukkken op het afstandbediening en af en toe op de metabox maar helaas zonder resultaat.

Hebben jullie nog tips voor me.

Bedankt voor alle hulp.

antena position blijft in het grijs
Merkwaardig dat die knop low lightened is (dat je m dus niet kunt selecteren)

Ik ga even verder voor je zoeken en kom zo weer terug

Ik kan niet vinden hoe je m kan resetten, probeer de stroom er even af te halen en daarna weer in te schakelen.

Het gaat er om dat je in de Satellite Setup komt (die in het Installation menu zit),

hij zal dan vragen naar de gewenste taal:Engels, Duits, Portugees, Spaans, Turks, Italiaans of Perzisch.

Daarna kom je in het hoofdmenu (wat je niet kan verlaten voordat je een zenderscan hebt gedaan).

Er is een installatie sub-menu (ik denk dat dat onder Satellite Setup staat), waar je kan kiezen voor DVB-S/DVB-S2.

Als het goed is krijg je een lijst met 57 satellieten, vink Astra aan (Als er Astra 1 staat zoals MAS3 schreef, moet je die aanvinken).

Vervolgens volg je de Setup-wizard.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:13 uur ----------

Jammer dat ik de gebruiksaanwijzing nergens kan vinden, ik vind alleen maar test-reports

ok.

Ga je even uitleggen hoe de satelietzender eruit ziet.

Je gaat naar INSTALLATION code dan kom je gelijk in alle sateliet zenders ik druk op atra dan krijg je tp search onder antena positiong signaal blijft op 25 en een grijze balk.

als ik op ok druk bij antena position krijg je een ander scherm.

wereld kaart met positie van de schotel,kan je dit?

Daar staat inderdaad dat het signaal low is bij alles eigenlijk waar ik ook draai met schtotel.Behalve bij sirius daar is de signaal how en een gele balk dus.

Begrijp je het?

waar ik ook draai met schtotel
Goede morgen.

Leg bovenstaande eens uit, draai je de schotel met de hand of dmv een motor?

goedemorgen.

Nee niet met hand hahah dmv van motor ik zie dan gelijk op het scherm welke kant de schotel op gaat en hvl graden etc

Kijk, dan weet ik weer een beetje meer.

In welke plaats woon je in Marokko?

Ok, je schreef eerder:

als ik op ok druk bij antena position krijg je een ander scherm.wereld kaart met positie van de schotel
Ga naar dat scherm, nu kun je ergens de latitude en longitude intikken; dit wordt ook vaak aangeduid als de letter "N" voor latitude, en de letter "E" voor longitude.

Voer in bij latitude (of N) 35.6

Voer in bij longitude (of E) 005.3

(je schreef eerder dat je ook de Astra, hotbird en Nilesat kon ontvangen, dus vink deze satellieten ook aan)

Daarna moet je ergens een opdracht kunnen geven zodat je ontvangers alle transponders gaat zoeken (ook wel afgekort als TXP of TP); je had het in een ander bericht over

dan krijg je tp search onder antena positiong
Die moet je hebben.

Misschien gaat je ontvanger dan automatisch de satellieten af die je hebt aangevinkt, of misschien moet je dat per satelliet doen.

Dit alles kan lang duren, dus ga maar even koffie of thee zetten als je ontvanger hiermee bezig is.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:13 uur ----------

Sorry, foutje, bij Latitude (of N) moet er een nul voor, dus 035.6

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:45 uur ----------

Ik moet er nu vandoor, morgen ben ik weer hier.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga naar dat scherm, nu kun je ergens de latitude en longitude intikken; dit wordt ook vaak aangeduid als de letter "N" voor latitude, en de letter "E" voor longitude.

Kan dit nergens vinden.

Als ik bij de antena positioning scherm kom staat er

motor setting diseqc MOTOR

sattelite nile sat (bv)

frequency 12015/27500

step size

move dish

comand mode

onder tp search

Hosting Fun

Advertenties

Terug