- Lid sinds
- 8 feb 2001
- Berichten
- 35.337
- Waarderingsscore
- 1.222
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
- Locatie
- State Penitentiary
Per 1 september a.s. verandert er het nodige bij Ziggo v.w.b. de pakketten van digitale TV en met name ook Telefonie.
Onder het mom van "om de tarieven overzichtelijker te maken" wordt het bellen naar mobiel en vast gelijk getrokken.
Daarm bedoelen ze dus dat het gelijktrekken richting het duurdere bellen naar mobiel gaat gebeuren.
Dit betekent dus dat per 1 september het starttarief 8 cent wordt en het gesprekstarief daarnaast ook nog eens 8 cent per minuut.
Feitelijk is dit nog niet zo duur. Bij Online bijv. betaal je niets voor het bellen en ook geen starttik bij een alles in 1 pakket (39 euro).
Kies je voor het goedkopere pakket (29 euro) zit je wel gelijk aan 9,5 cent starttarief en 9,5 cent per minuut.
Telfort is wel goedkoper met 5 cent starttarief en gratis bellen naar vast. Daar is bellen naar mobiel weer duurder met 17 cent per minuut.
Een en ander geeft wel aan dat je tegenwoordig misschien toch beter kunt kijken om zelf je aansluiting te regelen. Want het is toch gewoon VOIP, dus bellen via internet.
Ter vergelijking.... middels een betamax provider (bijv. Voipbuster) betaal je geen starttarief en slechts 2 cent per minuut.
En dat niet alleen naar Nederland maar naar vele landen. Middels populaire routers als de Fritzbox hoeft de kwaliteit echt niet onder te doen voor die van een grotere provider.
Maar het scheelt je wel alvast minstens 10 cent per gesprek van een minuut in jouw voordeel.
Verder gaat Ziggo de TV pakketten indelen in 3 groepen.
Standaard, Plus en Extra.
Ze zeggen wel dat het aantal pakketten wordt verkleind maar het aanbod per pakket wordt vergroot, doch we zijn benieuwd wat dit nu of op korte termijn uit gaat maken voor de prijsstelling ervan.
Doch het is uiteraard belachelijk om te stellen dat je tarieven duurder maakt om het overzichtelijker te maken. Dat doe je gewoon omdat je meer wilt gaan verdienen aan je vaste telefonie omdat de concurrentie ook al duurder zit.
Onder het mom van "om de tarieven overzichtelijker te maken" wordt het bellen naar mobiel en vast gelijk getrokken.
Daarm bedoelen ze dus dat het gelijktrekken richting het duurdere bellen naar mobiel gaat gebeuren.
Dit betekent dus dat per 1 september het starttarief 8 cent wordt en het gesprekstarief daarnaast ook nog eens 8 cent per minuut.
Feitelijk is dit nog niet zo duur. Bij Online bijv. betaal je niets voor het bellen en ook geen starttik bij een alles in 1 pakket (39 euro).
Kies je voor het goedkopere pakket (29 euro) zit je wel gelijk aan 9,5 cent starttarief en 9,5 cent per minuut.
Telfort is wel goedkoper met 5 cent starttarief en gratis bellen naar vast. Daar is bellen naar mobiel weer duurder met 17 cent per minuut.
Een en ander geeft wel aan dat je tegenwoordig misschien toch beter kunt kijken om zelf je aansluiting te regelen. Want het is toch gewoon VOIP, dus bellen via internet.
Ter vergelijking.... middels een betamax provider (bijv. Voipbuster) betaal je geen starttarief en slechts 2 cent per minuut.
En dat niet alleen naar Nederland maar naar vele landen. Middels populaire routers als de Fritzbox hoeft de kwaliteit echt niet onder te doen voor die van een grotere provider.
Maar het scheelt je wel alvast minstens 10 cent per gesprek van een minuut in jouw voordeel.
Verder gaat Ziggo de TV pakketten indelen in 3 groepen.
Standaard, Plus en Extra.
Ze zeggen wel dat het aantal pakketten wordt verkleind maar het aanbod per pakket wordt vergroot, doch we zijn benieuwd wat dit nu of op korte termijn uit gaat maken voor de prijsstelling ervan.
Doch het is uiteraard belachelijk om te stellen dat je tarieven duurder maakt om het overzichtelijker te maken. Dat doe je gewoon omdat je meer wilt gaan verdienen aan je vaste telefonie omdat de concurrentie ook al duurder zit.