Ziggo Irdeto kaart in Amiko Alien

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Extremo1

Hallo ik ben Joey een nieuwebie ^^, ik wil graag mijn origineel Ziggo Irdeto kaart in mijn Amiko Alien shd8900 late werken, welke plugin moet ik aanzetten ? Mcas of Mgcamd? en moet ik daar wat instellen " bv. om de interne kaart-lezer Conax als Irdeto te emuleren ? "

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg.

Joey

Eerst welkom op het board.

Een Amiko Alien 8900 is een satelliet ontvanger daar kun je geen kabel mee kijken.

Dus die kaart kan er helemaal niet in werken.

Hoi en bedankt voor het welkom ,

is mijn ziggo kaart kabel-verbonden ? ik dacht dat een gewoon Irdeto kaart is, of mss ben ik niet duidelijk genoeg geweest,

ik wil dus mijn Irdeto Ziggo kaart via mijn Amiko gebruiken , een vriend van me heeft een C+ cam gekocht voor zijn tv en werkt het , dus als ik vie cam emulator deze Ziggo Irdeto can open dan kan ik tog kijken ? of is de standard Irdeto kaart van Ziggo Kabel alleen ?

Help me A.U.B.

Mvg.

Joey

De Ziggo kabel kaart is voor KABEL en daar heb jij niets aan met een Amiko Alien omdat je met die ontvanger GEEN kabel kunt ontvangen kun je die kaart ook niet gebruiken.

De kaart is dus ALLEEN voor kabel.

Beste Extremo1, allereerst welkom op Satellite Fun.

Aart44 heeft helemaal gelijk. Maar ik zal proberen het iets uitgebreider te verduidelijken.

Irdeto2 is een coderingsyssteem dat zowel voor satelliet alsook voor kabel gebruikt wordt, dat klopt inderdaad. Echter, de gebruikte keys zijn om te beginnen al anders.

Zoals Aart44 al aangeeft is ook het soort signaal anders. Voor kabel ontvangst heb je een andere tuner nodig in je ontvanger dan voor satelliet ontvangst, dus dat is eigenlijk al het tweede verschil.

Er zijn wel ontvangers die zowel een satelliet alsook een kabeltuner ingebouwd hebben. Bijvoorbeeld de SAB Titan II. Als jouw vriend een CI+ Cam gekocht heeft voor zijn TV, dan betekent dit dat er in zijn TV een kabeltuner ingebouwd zit, ook dat is bij veel tv's het geval.

Maar satellietsignaal en kabelsignaal is echt volledig anders en het coderingsyssteem (irdeot2) is wel hetzelfde, maar wordt op andere wijze (andere keys) gebruikt. Je kunt dus niet een kaart van het ene systeem op het andere systeem gebruiken.

Hey , Hallo bijden en bedankt, das nu super duidelijk, jammar, mijn frustratie is dat ik op 2 server van een andere vriend van mij aangesloten ben , nu een server " de grote met meer karten " is stuck en de andere haapert heel erg als ik bv. naar de Nederlands kanalen kijk ( Ned 1,2,3 enzv. ) dus datcht ik dat ik met mijn Ziggo kaart iets mee kon maar helaas, ik begrijp het, en dat haapering kan ik in geen manier verbeteren, ook kon ik naar de Sky Italia kijken , nu die zijn nog erger , alle zwart , maar ja, anders zou wel leuk zijn als ik bij iemaand anders zou een C line krijgen als voor Nederland als voor de Sky Italia , maar goed, voor de Ziggo heb ik nu een cam gevonden die ik vanavond voor een goede prijs kan kopen , maar ja heb een mooi Amiko maar geen goede server...

Heel erg bedankt.

Groetjes

Joey

Laatst bewerkt:
Allereerst het verzoek om niet hele berichten te quoten en zeker niet als je eigen antwoord betrekking heeft op dat wat net erboven staan.;)

Verder gaan we deze post sluiten met het verzoek eens naar onze regels te kijken. Want wat jij op servers doet en met C lijnen van anderen, mag niet hier besproken worden, alleen intern sharen is toegestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan