Ziggo mag wens klanten negeren

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
Bron: Telegraaf 5-11-2011

Ziggo mag wens klanten negeren
AMSTERDAM - Een teleurstelling voor boze tv-kijkers die zich de afgelopen maanden meldden bij het Meldpunt Kabelklachten en De Telegraaf.

Kabelmaatschappij Ziggo mag van het Commissariaat voor de Media hun wensen negeren en is niet verplicht een aantal geschrapte tv-zenders terug op de buis te brengen.

De tv-kijkers zijn boos omdat ze steeds minder televisiezenders ontvangen, voor hetzelfde geld.

SP-Kamerlid Jasper van Dijk, oprichter van het meldpunt, vindt dat het hoog tijd is voor nieuw beleid. Hij wil dat Ziggo en andere kabelbedrijven gehouden worden aan een bepaald minimum zenderaanbod.

Het zou vanavond in kassa ter sprake komen.

Grtz.

Ik vind het ronduit belachelijk, er zijn andere zenders die weg kunnen dus mijns inziens moeten ze zich gewoon houden aan de adviezen van de kabelraden.

Hij wil dat Ziggo en andere kabelbedrijven gehouden worden aan een bepaald minimum zenderaanbod.
Leuk, maar er is al een minimum zenderaanbod van 15 zenders. Mijns inziens kan ie beter zorgen dat mensen met een analoog pakket met kleiner aanbod gewoon ook minder hoeven betalen.

En volgens mij is er nog aan de hand, op het gewone analoge signaal is er nauwelijks geluid meer.

Hier moeten we de tv steeds harder zetten, als we op de gewone kanalen zitten, en bij de HD-kanalen is het geluid stukken beter.

De enige reden dat ik hier nog naar de gewone kanalen kijk is omdat teletekst daar nog gewoon lekker snel is, via de decoder zit je weer naar die "teller" te kijken en te wachten op de volgende pagina.

Ze dwingen de mensen gewoon om naar de HD-kanalen te gaan.

Hier moeten we de tv steeds harder zetten, als we op de gewone kanalen zitten, en bij de HD-kanalen is het geluid stukken beter.
Maar dat ligt niet aan Ziggo volgens mij. Want bij Canal Digitaal is dat precies hetzelfde.

Wat ik alleen jammer vind is dat het schijnbaar (zie je met name op RTL 5 HD of NET 5 HD, daar waar repo op komt) niet mogelijk is om beelden daar te verbreden.
Is repo op HD, heb je zo'n blokbeeld, net een verkleind 4:3 ongeacht hoe je de TV en ontvanger ook instelt om daarmee om te gaan.
Schakel je dan naar die zender in gewoon digitaal, krijg je wel een normaal breed beeld.
Of dat bij Ziggo HD ook het geval is, weet ik niet.

Black Tiger;218411 zei:
Schakel je dan naar die zender in gewoon digitaal, krijg je wel een normaal breed beeld.
Of dat bij Ziggo HD ook het geval is, weet ik niet.

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, hoe zit dat bij Ziggo en UPC.
Ik vind dat eveneens erg hinderlijk.

Black Tiger;218411 zei:
Maar dat ligt niet aan Ziggo volgens mij. Want bij Canal Digitaal is dat precies hetzelfde.

Maar dan blijf ik het toch nog vreemd vinden, want normaal staat de tv ongeveer op 10 met het geluid, maar nu zitten we op de analoge nu op 25 tot 30.

Ergens is er volgens mij toch echt iets veranderd?

Wordt nog gekker met die gasten.
Dwingen ze je eerst vriendelijk doch dringend over te stappen op digitale TV door zenders uit het analoge pakket te halen; heb je dat gedaan, krijg ik van de week een brief dat ze een aantal regiozenders uit het digitale pakket halen.
Gelukkig hou ik Rijnmond TV, anders was er hier vlakbij een steen door de ramen gevolgen.
En dat Commissariaat voor de Media meteen opheffen; stelletje eikels daar.

Ze halen in principe geen zenders uit de lijst, je kunt alleen nog de regionale zenders ontvangen die aan jou provincie grenzen.

Nou Ziggo had toegezegd om bij kassa te komen maar op het laatste moment weer afgezegd waarmee ze de keutel weer introkken, haha!

Geen wonder want het verhaal was ontstellend.
Eerst het aantal analoge zenders beperken voor dezelfde prijs, met de boodschap om maar digitaal te gaan.
Dat betekende voor elke tv een docoder/kaart en zelf betalen.
En nu ook nog het aantal digitale zenders gaan beperken.
Daar valt inderdaad geen eer aan te behalen met vertellen in de studio.

Maar ook de verantwoordelijke minister was van mening dat ze wettelijk niets kon doen, hetgeen formeel gewoon onjuist is.
Ze loopt echter liever als een poedeltje achter de kabelaars aan, haha!

Kortom het is ontstellend hoe klant-vijandig ziggo eigenlijk is.

Grtz.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan