Zijn d'r hier PDF experts?

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
5
Punten
18
Voordat ik met m'n vraag los barst, is d'r iemand die dat is?

Geen expert, maar wel enige kennis ervan, dus ik sluit me aan bij The Matrix.;)

Nou het zit zo, ik heb 'n PDF bestandje met daarin 'n link naar 'n website.
Ik kan klikken met m'n muis wat ik wil, maar d'r gebeurt niets en slepen met m'n muis werkt ook niet, dus kopie?ren en plakken gaat ook niet.
Is daar 'n oplossing voor?
Verder wil ik 'n foto uit 'n PDF bestandje bewaren (de rest mag weg)
Ook geen flauw idee hoe dat moet.

Voor het laatste heb ik een PDF editor en dat werkt fantastisch, simpel progje ca 2 Mb groot , geef maar een berichtje waar ik dat naar toe kan sturen.

met de laatste acrobat reader versie 9 wordt de link die ik in een pdf toegevoegd heb met bewuste progje keurig geopend, misschien lost een update je probleem op, welke versie heb je ??

op text selectie zetten en dan kopieren.
eventueel control v voor plakken

Alleen als de PDF is opgebouwd uit een tekst bestand dan gaat dit .
Maar als de tekst een onderdeel is van een plaatje dan gaat dat niet lukken.

@Gallia
Ha d'r gebeurt nu iets.
Ik kan nu met mijn muis slepen, maar kopie?ren lukt helaas nog niet.

@The Matrix
Ik doet het nog met versie 6, inmiddels druppelt versie 9 binnen.
Je hebt/krijgt PM

tekst selecteren en dan met ctrl en c toets kun je kopieren en met ctrl en v toets plakken.
bestand is onderweg

Dan waarschuw ik gelijk even alle lezers hier:

Ook acrobat reader is zeer wijd verspreid en daarom een gewilde ingang voor virussen en ander kwaad.
Dus is het zeer raadzaam om je reader met grote regelmaat bij te werken, de meeste updates behelzen veiligheids patches.
Enige reden die je zou kunnen hebben om niet bij te werken, is volgens mij dat je nog met bijvoorbeeld win98 werkt en wellicht geen recentere versie daarvoor kunt ophalen.

Het is mij overigens wel een raadsel waarom reader niet update naar versie 9.x als je 8.x hebt.
Je krijgt dan alleen nog updates voor die 8.x binnen maar geen nieuwe versie, die moet je eerst zelf ophalen en installeren.
Of ligt dat aan mij ?

Als er een update van AR beschikbaar is krijg ik hier altijd een melding van.
Heeft iets te maken met een opstartscriptje denk ik. Er staat een verwijzing in mijn config.sys iets van reader_sl.exe.

en idd is het updaten van AR geen overbodige luxe en eigenlijk een must. hierin heb je volkomen gelijk MAS3

the matrix;201333 zei:
tekst selecteren en dan met ctrl en c toets kun je kopieren en met ctrl en v toets plakken.
bestand is onderweg

Ik heb hiervoor knoppen op mijn toetsenbord (wat 'n luxe), maar die werken bij PDF dus niet en ook ctrl etc (hoe ouwerwets) heeft geen zin om mee te werken.

Nou, krijg nou tieten.
Versie 9 ge?nstalleerd en kreeg meteen update naar versie 9.1 en nou werkt alles wel zoals ik het graag wilde.
Had dus eigenlijk proggie van The Matrix niet nodig, alhoewel het hiermee ook lukte; toch nog ff uitgeprobeerd.
Maar desalnietemin bedankt voor je medewerking, je hebt me uiteindelijk toch op het juiste spoor gezet.

Je hebt experts en je hebt experts

Mooi dat het nu werkt zoals je graag wilt

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan