Zijn er Hongaren hier op het board?

I

Inca

Laatst ben ik naar Boedapest geweest (F1, Hongaroring) en het viel me op dat veel mensen twee schotels aan huis hebben hangen: een die richting het zuiden stond, meestal 80 tot 100 cm groot, en dan nog een kleintje van ongeveer 40 cm die een heel andere kant op gericht stond. Vaak waren dat ook nog offset-schoteltjes die helemaal voorover hingen.

Weet iemand waarvoor dat is?

Dat zijn Amos schoteltjes. Amos is hier zeer slecht te ontvangen, maar in Boedapest zag ik 75% signaal met 40 cm schoteltje...
De grotere schotels staan in Hongarije meestal op Astra1.

In Budapest sterft het van de zendpiraatje's.
Daar worden deze schotels voor gebruikt.
Ben er een paar keer geweest (mijn vrouw is Hongaarse) i.v.m. UPC direct.
Daar een aantal sat zaken bezocht en zendertje's liggen daar gewoon in de schappen.
Ook hier in Nederland gebeurd dit wel maar op kleinere schaal, in Hongarije en met name in Budapest is dit een "nationale" hobby.
Je wilt niet weten wat daar 'snachts de lucht in wordt geblazen, de home video is daar erg populair (hahaha)

Szia,
spysat.

@Spysat,

de lucht in geblazen!!! op 10 GHz??
Welke zenders zijn dat dan want ik werk ook op die freq. maar moet vreselijk veel moeite doen om een verbinding te maken.
Dit dan wel over een aardige afstand maar is alleen voor point to point verbinding, niet voor een heel dorp.

Groeten,

nada.

@klukje

Die kleine schoteltjes stonden niet op de amos gericht, dat kon ik vanuit de bus prima zien: punt 1 ze stonden pal west en punt 2 veel te laag. Zoals ik al zei: er waren veel offsetschoteltjes en die hingen helemaal voorover!

Analoog misschien ?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan