hoi,
het heeft even geduurd (drukke werkzaamheden ed), maar hier is de update.
zoals ik al melde heb ik nu de sofware 02.58.02 in gebruik
het voordeel hiervan t.o.v de 02.49 is:
wegens het invoeren van een extra codering door cds op haar transponder waren de sd zenders zoals ned 1 en sbs 6 niet meer te ontvangen via de interne cardlezers van mijn vantage hd 8000s.
met de 02.58.02 was dit probleem opgelost
tevens was er een probleem met de card update`s in de interne cardreaders
de abonnements puls kwam wel door maar de mamagment puls niet waardoor ik elke 2 maanden de kaart in een cds module moest doen en een update moest aanvragen via internet om beeld te houden
met de 02.58.02 is komen ook de managment pulsen binnen waardoor ik nu niet meer elke 2 maanden de omslachtige oplossing met de cds module moet doen
tevens werkt de ontvanger nu sneller
wat de interne card readers betreft ik heb in de bovenste een telesatsat kaart met basis light en vlaanderen optie
in de onderste een cds kaart met top pakket + hd
dit werkt perfect.
ook bij bv vrt èèn welke door beide kaarten kan worden vrijgeschakeld geen problemen.
heb direct beeld het is maar net welke kaart als eerste wordt gepakt
hierdoor heb ik nu de beschikking over de meeste hoofdzenders uit de diverse landen zoals:
alle nederlandse hd en sd zenders die via sat worden uitgezonden
alle vlaamse zenders (zoals ÈÈN HD, ketnet/canvas HD, vt4 ,vtm, acht , be 2 enz)
alle waalse zenders (zoals la une , la deux, rtl-tvi, club rtl en plug rtl)
alle plublieke franse zenders (TF1HD, france 2HD , france 3 ,france 4 en france 5)
diverse engelse zenders (zoals alle BBC zenders (HD) channel 4 , channel 5 en itv enz)
diverse duitse zenders (zoals ARD HD , ZDF HD enz)
alleen jammer dat de vlaanderen optie geen VTM HD codeert en wel de publieke vlaamse HD zenders
toch maar eens contact met telesat opnemen
op dit moment ongeveer 10000 zenders in het geheugen van de vantage
kunnen 20000 in dus heb nog ruimte
wel liep ik tegen een volgend probleem aan dat hij regelmatig aan gaf dat het transponder geheugen vol was, moest dan eerst een transponder wissen voor dat ik er weer èèn bij kon doen.
bedacht toen dat van de honderd in het geheugen staande satellieten ik lang niet alle kon ontvangen en dus door het wissen van satelieten die hier toch niet waren te ontvangen ik meer geheugen ruimte kon krijgen.
satellieten bestemd voor oostazie , australia en amerika bv
zoals de amazonas , de apstar , de palapa sat en de jcsat
deze bleken soms wel tot 50 transponders per sateliet te hebben in het geheugen waar ik niets aan had.
nu kun je natuurlijk via een computerverbinding deze transponders gaan verwijderen maar daar ik niet zo`n computerfreak ben zocht ik na en andere oplossing
en die heb ik gevonden.
ik draai mijn schotel na de 45 oost de verste sat die ik heb in het oosten en ga dan in het handmatig zoeken menu en ga dan naar bv een amazonas satelliet die wel in het geheugen staat maar die ik niet heb aangevinkt als te kunnen ontvangen.
de schotel draait dan niet verder maar ik heb wel de beschikking over de transponder gegevens van de deze satelliet en kan dan ook de gegevens wijzigen
zo heb ik diverse van deze nooit door mij te ontvangen satellieten ingekort van bv 53 naar 1 transponder waardoor deze satelliet wel in het geheugen blijft maar veel minder transponders heeft
ik heb nog maar een paar satellieten gedaan maar kon nu bv de atlantic bird 7 zonder meer in mijn transponder geheugen zetten zonder eerst transponders te verwijderen op de door mij wel te ontvangen satellieten
krijg nu niet meer het bericht dat het transponder geheugen vol is en heb nog maar een paar satellieten verminderd dus dat probleem zal voorlopig wel over zijn
de afgelopen weken vele zenders erbij gekregen
met mijn 120 cm geen ontvangst van de atlanticbird 4A op 7,2 west en had ook niks verwacht van de atlantic bird 7.
maar tot mijn verrassing komen bijna alle transponders goed binnen (signaal gemiddel 80%)
dus 524 tv en 38 radio zenders erbij
daarnaast via de nilesat op de 7,0 west nog eens 107 tv en 28 radiozenders
ook de nieuwe W3C op 16 oost komt hier perfect binnen met 446 tv en 61 radiozenders
moest wel even een blindscan met 1 mhz stappen doen maar dan wordt ook alles gevonden
en dan natuurlijk de astra 1N met nieuwe transponders en kanalen (channel 4 HD , channel 5)
al met al een leuke tijd om met de hobby bezig te zijn
ongeveer een week geleden was ik in eens de transponders boven de 11700 kwijt de zogename high band transponders.
dacht eerst aan de lnb maar na enig zoeken vond ik uit dat èèn van de aansluiting van de satslope tussen tuner en v box II wat los zat.
en voila na een klein beetje aandraaien weer uitstekend signaal op de high band
wat de franse zenders betreft TF1 HD zendt regelmatig amerikaanse serie`s met origineel geluid uit zo dat deze prima zijn te volgen en in HD natuurlijk
wat de overige franse en waalse zenders betreft een goede manier om wat frans te leren (heb ik vroeger op school niet gehad)
heb nu wat tijd voor de hobby daar ik mijn te veel gemaakte uren in deze rustige periode (Horeca) moet opmaken en ben dus behalve zondagavond (dan werk ik nog wel) nu elke avond vrij geduurende enkele weken
tot zover dit bericht , wordt binnenkort (bientot ) vervolgd .
ondanks dat de oorzaak van de storing van de high band niet in de lnb zat heb ik toch de black ultra lnb besteld omdat ik daar goede resensies van heb gelezen en wanneer die in gebruik is verwacht ik een nog beter signaal van zwakke satellieten.
ik zal mijn bevindingen dan hier melden