Zo moet dat ! Nieuw modem Ziggo.

papano

Active member
Lid sinds
2 apr 2005
Berichten
207
Waarderingsscore
13
Punten
18
Mijn goede oude Sisco modem stuk.
Ziggo gebeld en ze stuurden een monteur.
Inderdaad uw modem is stuk zegt de monteur u krijgt een nieuw.
Na de nodige koffie gedronken te hebben,
Nieuw modem geinstalleerd en nieuwe dozen en kabels.
Alles gekontrollerd en en alles werkte.
Modem is een CBN meer weet ik er niet van.
Heb Ziggo alles in een. 200Mb download.
Perfect zie de Speedtest.

 
Huhhhhh

Download slechts 7.26MB

Upload wel 20 MB

Monteur terug roepen klopt niks van
 
@The Matrix

Ken jij dit modem?
Veel kun je niet instellen.
Vandaag steeds dat ding ook nog eruit dus hopeloos.
Monteur komt morgen voormiddag ben benieuwd.

Mvg, papano
 
Nee die modem zegt me niks typisch Ziggo is uitstekend in het kiezen van modems Met beperkingen.

Kleine correctie op mijn eerdere posting .

Je hebt waarschijnlijk 200Mb (bits) download en 20 Mb upload.

Uitdraai van ookla is ook in Mb (bits)

Dus upload is goed

Maar download is bagger 7.26Mb ipv 200Mb.






 
Weet je wat het gekke is @Matrix, ik haalde vandaag ook een v??l lagere snelheid, dus het ligt waarschijnlijk niet aan @Papano. ;)

De juiste bij mij in een vorig topic: 


[/quote]
 
CB zal wel staan voor ConnectBox, waar die N dan voor zou moeten staan weet ik niet.
De Connectbox is samengesteld door Ziggo en een handjevol gebruikers uit het klantenbestand die daar interesse in hadden, maar schijnbaar onvoldoende er over nagedacht hebben. Want er is volledig onnodig de NAT-Loopback mogelijkheid uit gesloopt.
Verder is het ding inderdaad beperkt vergeleken met andere modems, maar schijnt wel erg stabiel te zijn. Dat is mijn Cisco echter ook.

@Freggel1: De 7,26 Mbit download is inderdaad gewoon veel te weinig, dat wordt niet veroorzaakt door een storinkje. Want zelfs met 1/5 van de snelheid er af zoals bij jou, zou van 200 Mbit nog steeds meer dan 150 mbit overblijven.
Het zou ook zomaar eens kunnen dat het gewoon druk was of dat jij bij een andere server een hogere snelheid had gehaald.
Van 200 terug naar 7,26 is echt iets wat niet door een kleine storing veroorzaakt wordt. Dan zit er echt een probleem in aansluiting of bekabeling of signaal.
 
Bedankt allen,

@BT het was inderdaad een Connect modem.

Probleem opgelost.
Modem was stuk en haalde dus die Down snelheid niet.
Eerst een nieuwe software erin en hij werkte wel weer maar de monteur vertrouwde het niet meer.
Nieuw modem uit zijn voorraat gehaald en geinstalleerd.
Hoera dat werkte ook niet precies hetzelfde 7Mb Download.
Weer een nieuw modem na overleg met Groningen.
Hoera voeding stuk.
Nieuwe voeding eraan gehangen en werkt nu weer goed tot nu toe.
Het is wel een andere een TC7210


 
Kijk zie je, geen storing, ander probleem. :)
Dat ziet er een stuk beter uit! En die TC is een Technicolor en dat zijn prima modems, ook met wifi en deze hebben wel Nat-Loopback ondersteuning.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan