Zonnepanelen

Hoelang heb je de onkosten van de zonnepanelen eruit?
Normaliter 6 tot 8 jaar echter na 10 jaar moet je een nieuwe omvormer aanschaffen zo rond de € 1000,00
en dat vertellen ze er niet bij.
Tis dat ik het voor nop kreeg anders had ik het niet gedaan, nu €6000,00 investeren om over 8 jaar pas winst te maken en dan 2 jaar later er weer 1000 euro tegen aan te moeten knallen, die je dan ook eerst weer terug moet verdienen.

Idd zelfs 2 maar daarna bespaar ik ze zeer snel terug. ???
En die omvormers zijn over 10 jaar stukken goedkoper. Wordt een massa product,  vooral die van mij die om de drie maanden sneuvelt.  En tegen die tijd heb je hem in 1 jaar terug verdient.  Panelen gaan wij 25 jaar mee , en tegen die tijd is er een veel goed koper systeem bedacht met hoger rendement.?

@jacob: ik twijfel, of ik met pakweg 9m2 panelen tegen buitenwand van huis badkamer warm kan houden. Wij wonen in koud klimaat.
Daarbij denk ik aan brandgevaarlijkheid/ veiligheid. In de winter hebben wij wel voldoende zon.
Ik wil de investering doen, om kosten te drukken, en niet bij voorbaat met de bedoeling de aanschaf terug te verdienen
Op ons dak zou ik groter oppervlak kunnen gebruiken, maar dan is dat in de winter met sneeuw bedekt, wat de effectiviteit niet ten goede zal komen. Tevens zou de levensduur van ons dak 20 jaar zijn, ( bitumen) , en daar zijn we al ruim overheen. Als dat dak dan vervangen zou worden, is het makkelijker tegelijkertijd zonnepanelen erop te monteren.

Nog een obstakel is, dat ik gewend ben, werkzaamheden zelf uit te voeren. Dan is het makkelijk, als je bij voorbaat al bij iemand " in de keuken" hebt kunnen kijken. Plaatselijk loodgieter bedrijf heeft wel enkele opstellingen staan, maar kan op vragen geen antwoord geven.
Ander bedrijf, die veel reclame maakte met alternatieve energie, maar schijnbaar iets te goedkoop leverde, is juist failliet gegaan.
Zoals gezegd, ik ben blij met dit soort discussies. Dat geeft enig idee, waar ik, van gebruikers oogpunt, op moet letten. Want advertenties met lovende reclame, ben ik altijd beetje wantrouwig  tegen...
In het algemeen gesproken, is mijn twijfel dus van onze persoonlijke omstandigheden afhankelijk.
Vr.gr. George

Hallo luitjes,
Ben 73 dus haal ik de 80 jaar.
Ga er nog over nadenken, omtrent de voor en nadelen.
gr :confused:

Nog een tip voor rolsat.
Mocht je een eigen huis hebben een je overweegt om die na enkele jaren in te wisselen voor een senioren woning. Bedenk dan dat je woning een hogere energie label heeft(aanvragen na plaatsen zonne energie)  en gunstiger te verkopen is en de investering zeker terug verdiend door meer prijs.

Ik wil de investering doen, om kosten te drukken, en niet bij voorbaat met de bedoeling de aanschaf terug te verdienen
Wat moet je minstens investeren en hoelang kun je daarvoor stoken, kan ook een overweging zijn.
Hier in Nederland gaat de terugverdien tijd nog langer worden als er belasting gaat worden geheven omdat er niet meer klakkeloos gesaldeerd wordt.

@rolsat: op jouw leeftijd nog een beetje extra zonneschijn in huis halen is niet eens zo'n slecht idee...
Ik ben iets jonger dan jij, maar mijn vrouw zou het best op prijs stellen, als ik, op een of andere manier, een zonniger humeur zou hebben...  8) 8)  kietelen op bepaalde plekjes helpt bij mij niet meer...
Daar zou zij best iets in willen investeren, zonder het terug te willen verdienen.... Gr. George

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan