- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 36
- Leeftijd
- 68
Een rijke directeur van een groot bedrijf, die alles had wat zijn hartje begeerde, liep op een zondagochtend door het bos. Opeens hoorde hij: "Help!! Help!!" Hij keek om zich heen maar zag niets bijzonders, tot hij omhoog keek en een kabouter aan zijn bretels in een boom zag hangen. "Mijnheer," riep de kabouter, "kunt u mij bevrijden?" "Jawel." zei de man en bevrijdde de kabouter. Eenmaal op de vaste grond zei de kabouter tegen de man: "Ik ben een kabouter en heb toverkracht. Omdat u mij bevrijd heeft mag u een wens doen. Nou, dacht de man dat doe ik. Hij zei tegen de kabouter: "Kan jij mij dan een keer een zorgeloos weekend geven waarin ik gewoon een lekker simpel leven heb met alles erop en eraan?" "Jawel." zei de kabouter en zo gezegd, zo gedaan: De directeur kreeg waar hij om gevraagd had en had het weekend van zijn leven. Toen hij na dat weekend weer in zijn alledaagse doen teruggekeerd was bleef hij aan dat fijne weekend en de kabouter denken. Op een dag dacht hij: ik ga die kabouter zoeken, want ik wil voor altijd zo'n leven als in dat weekend. Nadat de man een tijdje in het bos naar de kabouter aan het zoeken was vond hij hem en stelde zijn brandende vraag. Waarop de kabouter antwoordde: "Dat kan ik zeker voor u doen mijnheer, maar er kleeft 1 groot nadeel aan." "En? Wat is dat dan?" vroeg de man. De kabouter antwoordde: "U zult vanaf nu 1 keer in de maand ongesteld zijn."