Zwaar probleem

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,
ik gebruik een Gemini image en de laatste tijd heb ik een probleem dat de afstandsbediening niet meer lijkt te werken. Als ik van kanaal wissel lukt dat een paar maal, maar dan zie ik dat er geen van de toetsen meer werkt.
Via mijn computer en de Dreambox interface kan ik nog wel wat, rebooten of zo.

Heeft een van jullie al eens een dergelijk probleem gehad en er een oplossing bij gevonden heeft, hoor ik het graag.

Welke dreambox heb je ?
Ik heb een dm 500 en die heeft ook vaak deze kuren.
Dan ga ik hem wissen origineel er op dan fac. reset dan weer wissen en dan de image er weer op.
Meestal gaat het dan weer een tijd goed.

Vr.gr. Janblues

Sorrie heb een 7000s

batterijen vol ? of gebruik oplaadbare ?
vervang ze eens door nieuwe batterijen, geen oplaadbare, deze zijn maar 1.2. volt en dat kan te weinig zijn

licht het lampje nog wel op ?
als deze niet meer oplicht kan het zijn dat er iets los zit op het print.
AB voorzichtig open maken en controleren op losse solderingen

Ik heb laatst mijn AB in de kliko gedonderd omdat het kreng niet of nauwelijks reageerde.

(geen officiele AB maar een of ander noname ding)

Ik heb hem geopend en een beetje scoongemaakt.

Wat me opviel was dat de contact vlakken op de print een grotere spacing had in vergelijk met het frut knopje van de AB die voor sluiting tussen deze vlakken moet zorgen.

Het was mij onmogelijk om de knoppen folie zodanig te positioneren dat alle knoppen bij indrukken goed contact maakten.
heb toen besloten een nieuwe aan te schaffen voor die voor de DM500 geschikt is.

Ik heb er 2 gevonden
De programmeerbare Medion die de DM ondersteund en een Dream (waarschijnlijk ook een kloon)

De laatste heeft het voordeel dat deze direct reageert op de software.

Voorheen moest ik de DM7000 AB indeling gebruiken

De Medeon is een perfect ding, alle knoppen kunnen geprogrammeerd worden alleen de reaktie tijd van die AB is klumsie traag

Als ik van kanaal wissel lukt dat een paar maal, maar dan zie ik dat er geen van de toetsen meer werkt.
Dit is een mij bekend probleem, maar zou normaliter alleen mogen gebeuren als je over een kanaal zapt wat niet meer beschikbaar is en het "no service available" afgeeft. Alle Dreamboxen hebben hier last van op alle firmware. Oplossing: box rebooten.

Maar vermoedelijk is het bij jou dus anders aangezien ik aanneem dat je over gewone bestaande kanalen zapt.

Ik heb vaak het idee dat er wat achter blijft van de vorige image.
En als je mijn advies gebruikt wordt alles gewist en begin je met een" schone" dreambox.
Het is even een rot klusje maar ik denk dat het bij jouw ook werkt.

Vr.gr. Janblues

Het kan in elk geval geen kwaad om het eens te proberen. Voor de 7000 bestaat er immers een erase.img welk niet bestaat voor de 500/600/702x Dreams.

Bert, Bij mijn weten wil Gemini zich wel eens verslikken in zenders waar je geen beeld op hebt, en loopt dan vast.

Het enige wat dan helpt is is eerst je droomdoos helemaal afzetten, en opnieuw aan.

Niet met de stekker maar via het menu.

Het gaat over het zappen van zenders waarf wel normaal beeld op is, laten we zeggen het Nederlandse pakket. Het vreemde is dan wel dat waneer hij geen ander kanaal meer kiest, er ook geen andere keuzen mogelijk is, alles lijkt vast te zitten. Als men nu evne wacht een minuut of drie, blijkt alles weer te werken.
Ik vind het een vreemd verschijnsel, daarvoor hat ik deze problemen niet. Misschien toch even Format C:.
Bedankt voor de tips.

Bert, Bij mijn weten wil Gemini zich wel eens verslikken in zenders waar je geen beeld op hebt, en loopt dan vast.
Vergeten het topic te lezen? Dat schreef ik namelijk ook al.:)

Kijk even of je met de toetsen op het front nog wel wat kunt.
Als dit niet zo is, zit het in de software.
Schijnbaar is ie dan met iets zo druk bezig dat ie geen tijd heeft voor jouw gezap.

Lukt dat wel, dan is er iets met je afstandbediening of de afhandeling daarvan door je box.
Zoals je het probleem omschrijft, zou er iets met een elco aan de hand kunnen zijn.
Die loopt dan wel vol tijdens de eerste overdracht van signalen, maar raakt niet snel genoeg leeg.
Dit kan zowel aan de afstandbediening kant liggen als aan de verwerking van de signalen in je box.

Kan aardig zoeken worden.
Als je iemand in de buurt kent van wie je de AB even kan lenen, of waar je met je AB even langsgaat om te proberen.
Of natuurlijk als je het ding ook geprogrammeerd hebt voor je tv ofzo, kun je er op die manier ook achter komen waar je verder moet gaan zoeken.

Ik ben bang dat The Matrix gelijk heeft, het lig aan de AB.
Als hij schijnbaar vast zit druk ik op de TV knop van de AB, dan even op de Ok knop en dan weer terug op de Dream knop. Dan werkt het weer.
Zal z'n nieuw ding aanschaffen.

Bedankt voor alle input,

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan