Zwart beeld op Brit Shorts

Bones

Addicted Member
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
66
Weet iemand wat er met de zender Brit Shorts aan de hand is?

Sinds enkele dagen krijg ik zwart beeld terwijl hij wel in de transponderlijst te voorschijn komt als ik de transponder uitlees; mijn software geeft ook aan dat hij FTA is.

De radiozenders doen het wel op die transponder.

Eurobird 1 (28.5E) - Freq: 11426H, Symb: 27500, Fec: 2/3

De signaalsterkte is 81%, gemeten met D-box icm Lenson Heath 80cm schotel.

(Als ze niet betaald zouden hebben zouden ze toch niet meer op die transponder moeten zitten)

Groetjes,

Bones

Eurobird 1 (28.5E)
Kleine correctie, de Eurobird 1 zit samen met Astra 2 op de 28.2 oost. Is slechts 0,3 verschil maar toch.:)

Chello heeft de stekker er uit getrokken. Naar verluid willen ze de bandbreedte hebben voor de nieuwe livestyle kanalen.

Volgens geruchten kan het echter ook zijn dat dit deel uit maakt van een boosaardig plan van Cinemoi. Volgens die berichten ging eerst Wold Movies er uit, nu dus Shorts TV en zou er nog wel meer te gebeuren staan...

Hoi BT

Thx 4 info

Ik heb het over de 11426.00 H - Txp: C5 - Beam: Steerable 1

en die zit echt op de Eurobird 1 (28.5E).

Je hebt gelijk dat ie ook op de Astra 2B (28.2E) zit op de freq 12188.00 H - Txp: 25 - Beam: Astra 2B South, maar daar had ik het niet over omdat deze is gecodeerd is in VideoGuard van het Sky Digital pakket.

Groetjes,

Bones

Tja ik ben gaan zoeken maar ik zie toch echt dat de Eurobird 1 en Astra 2 beiden op 28.2 oost zitten. Ga maar eens kijken bij Lynsat ook, daar is ook geen sat op 28.5 te vinden.

Dat is eigenlijk net als Astra, daar bestaat ook 1 A t/m G van of zoiets en die zitten ook allemaal op 1 positie. Dat jouw ontvanger misschien 28.5 aan geeft, wil nog niet zeggen dat die dan ook gelijk heeft.:biggrin:

We spreken echter wel over dezelfde zender volgens mij. Toen ik gisteren het antwoord gaf, was deze zender gewoon ook niet meer te vinden op Lyngsat en zou hij zijn uitgeschakeld want men had het echt over Shorts Fr (dus frankrijk).

Verder las ik ook nog dat de naam eerder verandert zou zijn naar Shorts TV.

En hups... vandaag is deze wel weer op Lyngsat te vinden.

Frequentie 11428 H, Fec 27500 en Symbolrate 3/4. Als encryptie staat er DVB bij. Nu weet ik niet wat dat betekent maar er staat geen F van FTA bij in elk geval.

Toch heeft @Bones gelijk en zit Eurobird op 28.5 oost hij staat bij Lyngsat inderdaad in het rijtje van 28.2 oost maar klik Eurobird1 maar aan bij Lyngsat dan staat er Eurobird 1 at 28.5°E.

En de zender zie ik ook weer staan of het dezelfde is weet ik niet ik keek toch al nooit naar Brit Shorts.

Inderdaad, in de frequentielijst staat hij op 28.2 oost gewoon erbij, maar bij de sattracker staat hij op 28,5 oost. Dus ben ik maar eens verder gaan kijken en hij blijkt op meer plaatsen op 28,5 oost te zitten. Bones had inderdaad gelijk.;)

Toch vind ik dat vreemd, want digitaal luistert veel nauwer dan analoog. En ik weet nog van de goede oude tijd, dat je de Telenor, Thor en Intelsat 707 had. Deze zaten resp. op 0,6 oost, 0,8 oost en 1 west.

Tussen de Telenor en de Intelsat 707 zat dus 0,4 graden verschil, dat is er maar 0,1 meer dan tussen Eurobird 1 en Astra 2. Toch waren er heel veel mensen die deze 3 niet op 1 schotel kregen ontvangen. Ik had een breed ontvangende schotel en uitgericht op de 0,8 oost pikte ik toen de 0,6 en de 1 west nog net mee.

Daarom begrijp ik niet helemaal hoe het kan dat men de Eurobird 1 dan bij de Astra 2 kan zetten als daar toch 0,3 verschil in zit en digitaal nog nauwer luistert dan analoog.

Maar daar zal dan wel een technische uitleg voor aanwezig zijn neem ik aan.

Hoi BT.

Deze satellieten liggen zo dicht bij elkaar dat ik vaak de moeite niet neem om mijn rotor te draaien als ik afgestemd ben op de Astra 2B en dan naar de eurobird 1 ga kijken; ik gebruik STAB omdat mijn oude Nokia D-box geen USALS aan kan met de software die ik draai.

Desalniettemin, als ik vanaf de Astra 2B de rotor de opdracht geef om naar de Eurobird 1 te gaan draait ie heel even daar naar toe.

Bedankt voor je post omtrent Chello en Cinemoi, nu begrijp ik waarom Brit Short niet meer uitzendt.

@Aart44, ook bedankt voor je post.

Groetjes,

Bones

Graag gedaan.

nu begrijp ik waarom Brit Short niet meer uitzendt.
Dus de Shorts TV (zelfde frequentie) waar ik naar verwees is toch weer een andere zender dan?

Dat is dezelfde zender die ik bedoelde.

Nogmaals thx 4 info.

Groetjes,

Bones

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan