Het vervolg,
Na de 2 krachtermen toch maar eens de LNB vervangen , waarom weet ik niet. Maar niet geschoten is altijd mis.
Het vervolg na achter de oren krabben
Mijn reet had nog steeds geen idee. Met de afstand bediening in de hand, zapte ik per ongeluk van SBS6 naar RTL7.
KRACHTERM 4 BEELD.
HUH terug naar SBS6 BEELD.
naar het motor scherm signaal sterkte 45%.
Stap links 3x --42%
Stap terug naar 23.5 --45%
Stap rechts 3x --42%
Conclusie schotel stond perfect op positie maar die stomme ontvanger locked niet meer als een zender ooit niet gevonden wordt. Blijft staan op afstemmen mislukt.
Dus weer de ladder op telefoon support van moeders die de percentages doorgaf terwijl ik de schotel bewoog.
Aardig vrouwtje.
45,44,44,46,48 en ze ratelde iedere verandering door, klonk wel aardig op de speakerstand van de iphone.
Dus de verandering naar oost of west gaf geen verbetering.
Dan de noord, zuid (latitude correctie) van de diseqc , grrrrrrrr. Geen beweging in de bouten.
Ladder af en zwaar geschut ophalen, een steeksleutel met lange steel.
Hehe weer bij de motor en de schroeven een slag los gedraaid.
Ondertussen hoorde ik nog steeds 44, 45, 47, 43, enz ?
Schotel iets verlaagd, 44, 22, 0
Schotel iets verhoogd 0, 23,46,55,65, 71,78, 72, 68
Hèhè heb daarna positie op ~78 gezet en alle bouten vastgezet.
Nog links en rechts geprobeerd krijg hem niet hoger. Mss door de lengte kabelnietwat verlies. Afstand schotel receiver = ca 20meter.
Met de oude diseqc motor combi zat ik ook op ca 75%
Vervolgens de windmeter stang terug gezet die door de diseqc houder loopt en aan paal vast gezet, steekt nu ruim 2 meter boven dakgoot uit.
Snelbinders om de kabels netjes weg te werken.
Klus geklaard
Prima resultaten op 28.2 oost 23.5 oost 19.2 oost, 13 oost en 9 oost
Rommel opgeruimd. Klusje van 11u-16u
Kopje koffie met 2 paracetamollen en een spierontspanner en vanaf 16u het plafond bestudeerd en wat bankzaken ??????????
Net de warme hap genuttigd, en begin de spiertjes al te voelen, het gehannes om de schotel terug te hangen heeft veel kracht gekost, zonder handjes op de ladder is een en al spier belasting, Erger nog als ik hem liet vallen waren een paar zonnepanelen zonvrij.
Allen bedankt voor het meeleven en de ideetjes uiteindelijk gelukt met dectip van Parabolica maar het had weinig gescheeld of ik had de handleiding nodig om de suggestie van MAS3 uit te voeren.
Case solved en closed