C
cor1947
Ik heb een Dreambox 7025 (twin-tuner), afkomstig uit Duitsland (nieuw gekocht). Met een geldige CanalDigitaal kaart krijg ik echter geen enkele Nederlandse zender. Zelfs zenders als ARD en ZDF laten het afweten. Wel bv. ZDF-neo of andere ongecodeerde zenders.
Hoe krijg ik die Dreambox ?Nederlands?..? En geschikt voor CanalDigitaal dus ?
Ik heb een Duo-LNB, de 2 tuners zijn doorgelust. Momenteel dus nog slechts 1 coax-kabel naar de Dreambox.
Met een PC kan ik redelijk overweg en kan de Dreambox aansluiten op een thuisnetwerk. Ik weet echter niets af van Linux.
In het forum lees ik allerlei termen die me totaal niets zeggen :
Skin ? image ? Cccam - Enigma1 ? Enigma2 ? DiSEqC bv.
Daarnaast instel-aanwijzingen als ?multiboot? ( is Dreambox dan een PC ?) of
Tuner2 op doorgelust zetten ( ik zie bij mij nergens zulke optie gegeven zelfs).
Voor bovenvermeld probleem dus hulp gevraagd. Maar dan wel erg graag : h??l begrijpelijk voor me.
Bij voorbaat dank !
Hoe krijg ik die Dreambox ?Nederlands?..? En geschikt voor CanalDigitaal dus ?
Ik heb een Duo-LNB, de 2 tuners zijn doorgelust. Momenteel dus nog slechts 1 coax-kabel naar de Dreambox.
Met een PC kan ik redelijk overweg en kan de Dreambox aansluiten op een thuisnetwerk. Ik weet echter niets af van Linux.
In het forum lees ik allerlei termen die me totaal niets zeggen :
Skin ? image ? Cccam - Enigma1 ? Enigma2 ? DiSEqC bv.
Daarnaast instel-aanwijzingen als ?multiboot? ( is Dreambox dan een PC ?) of
Tuner2 op doorgelust zetten ( ik zie bij mij nergens zulke optie gegeven zelfs).
Voor bovenvermeld probleem dus hulp gevraagd. Maar dan wel erg graag : h??l begrijpelijk voor me.
Bij voorbaat dank !