Condensatoren laten per definitie wisselingen door en gelijkspanning niet.
Ze vormen dus een kortsluiting voor "AC".
Ik hoop dat je je metingen uitsluitend op DC hebt verricht.
In dit gedeelte van je box komt geen AC voor.
Wel pulsen, maar die kun je niet correct meten op het AC bereik van je multimeter, want dat is bedoeld voor frequenties zo tussen 40 en 100 Hz, netfrequenties dus.
De pulsen kun je wel vaststellen met je scope.
De 18 / 13 volt moet je met je multimeter aan de elco kunnen meten.
R708/709 en R710/711 zorgen ervoor dat je respectievelijk 18 volt of 13 volt naar je LNB krijgt (als R710 word geactiveerd, krijg je 13 volt).
Zijn dat toevallig de fluctuaties die je vaststelt tijdens de scan ?
Na de elco komt er alleen nog de 13/18 volt stuurschakeling, een filtertje (L712, R712 en C762), en word, wanneer van toepassing, de 22KHz gesuperponeerd ("erop gezet")
Weet je zeker dat L714 ontbreekt, m.a.w. is er een aantal soldeerpunten waar geen component in gemonteerd is ?
Een spoel kan ook bestaan uit uitsluitend een (ogenschijnlijk onnodig lang) printspoor, maar ik denk niet dat dat hier het geval zal zijn.
Dus controleer of er wel (dc doormeten met je multimeter) verbinding is over de diode, zowel links als rechtsom.
Zo niet, komen we bij de queeste naar de verdwenen spoel.
Ehhmmm Chris ?
Je had het over testpunten die je gecontroleerd had.
Op pen 1 meet je niks.
Maar daar moet je altijd iets meten.
Wanneer de LNB voeding geactiveerd word, en das het geval gezien het nivo van pin 4, moet je daar iets gaan meten.
Want de FET Q72 word dan open gezet (via Q70).
Voor Q72 heb je zelfs nog F70, en das een Fuse oftewel een zekering.
Ik ben er de hele tijd van uit gegaan dat je dat gecontroleerd hebt, maar is dat ook zo ?
Heb je aan beide kanten van F70 12 volt, en ook aan het punt Q72/C721/C722 ?
Zo niet, moet je al helemaal niet naar de rest wat er achter zit kijken.
Dus knooppunt L711/D71 losmaken (om te voorkomen dat er meer schade ontstaat) en de 12 volt herstellen.
Zekering F70 gaat onder andere defect als de LT1930 stopt met schakelen èn pin 1 aan GND houdt, want dat resulteert in een kortsluiting.
In dat geval is dus die LT1930 waarschijnlijk toch dood.