Had al aan het begin van dit topic aangegeven dat er geen internet is . ik zwelg niet naar oude ontvangers ik geef aan wat ik hier en daar aan advies krijgt . een nieuwe ontvanger kopen prima WELKE ??? . laat ik duidelijk zijn mijn enigste ervaring met satelliet ontvangers is wanneer ik bij mijn moeder in Spanje bent en dat is 2 x per jaar een aantal weken . weet dus eigenlijk niet veel meer dan mijn moeder . wat ik weet haal ik van internet en van dit soort Forums.
maar kan mij nauwelijks voorstellen. dat er geen geschikte ontvanger is voor mijn moeder . had ook aangegeven desnoods zonder harde schijf heb hier een SSD liggen ( zakformaat ) weet niet of dat gaat werken . heb ik geen reactie op gekregen .
eerder werd vermeld dat er enorm veel verschillende .ontvangers zijn en dat geloof ik direct , maar kennelijk niet een die geschikt zou zijn voor iemand van 85 die er niet erg handig mee is . . maar wel al ruim 15 jaar met diversen ontvangers naar canal digitaal kijkt .
de zogenaamde oeroude ontvangers . worden vaak door Totaal tv besproken dan staat er bij van wanneer hij is , de door mij genoemde ( geadviseerde ) ontvangers zijn van 2016 , is dat dan te oud . ??
mijn Philips Ambi Licht 47 inch TV is van 2006 .. werkt nog 100% en heeft een perfect beeld en nog nooit wat mee gehad .
de oudere ontvangers wordt mij geadviseerd door een gepensioneerde TV monteur en een verkoper van een Satelliet winkel . argumenten die werden gebruikt waren minder gecompliceerd . minder high tec , minder toeters en bellen en daardoor makkelijker te bedienen en bij sommige minder storingen . ( bij reeds eerder genoemde ?? ) komt dus niet uit mijn koker . heb ook liever een nieuwe niet voor de garantie want dat gaat toch moeilijk werken vanuit Spanje
maar het gaat er niet om wat ik liever heb , maar om wat de best mogelijke ontvanger voor mijn moeder zou zijn .