Hier plaats ik de recente OScam binaries. In principe voor alle ontvangers met een Mipsel of Armhf processor. Mijn OScam versies bouw ik vanuit Gorgone's SimpleBuild op een Lubuntu LTS 18.4 laptop. De OScam versies (builds) ondersteunen USB én PCSC kaartlezers. Al - mijn bekende - externe USB en seriële kaartlezers kunnen worden gebruikt. Getest zijn: Smargo, Argolis Triple Reader, duoLABS Stinger, EasyMouse en Omicron 3310.
Let op!
Deze OScam versies hebben dus ook USB en seriële bibliotheken (libs) nodig. Deze zitten vaak niet in de gebruikte image! Deze moeten uiteraard worden na-geïnstalleerd. Deze bestanden komen in /usr/lib van de ontvanger. Vergeet niet de rechten op 755 te zetten!
Nu kan het zijn dat de recent geplaatste OScam niet werkt. Meestal is dit te wijten aan 2 oorzaken:
cd /usr/bin <enter>
oscam -b <enter>
Er volgt dan een foutmelding van een missende shared-object. Noteer dit even. Haal vervolgens de correcte bibliotheek op (download ze hier) en pak ze uit. Kopieer de missende bibliotheek naar /usr/lib en geef het attributes 755.
Herhaal deze procedure totdat er geen foutmelding meer verschijnt. Je nieuwe OScam is dan gestart en kan via de OScam WebIF benaderd worden.
Oude versie: 11719
Changelog: Nagra fix
Nieuwe versie: 11720
Changelog: Emm-cache fix
Nieuwe versie: 11722
Changelog: ATR nieuwe NDS smartcards T3TV
Nieuwe versie: 11724
Changelog: None! Spaces to tabs in build-environment
Toegevoegd:
DM-One UHD en DM-Two UHD versies + libraries
Let op!
Deze OScam versies hebben dus ook USB en seriële bibliotheken (libs) nodig. Deze zitten vaak niet in de gebruikte image! Deze moeten uiteraard worden na-geïnstalleerd. Deze bestanden komen in /usr/lib van de ontvanger. Vergeet niet de rechten op 755 te zetten!
Nu kan het zijn dat de recent geplaatste OScam niet werkt. Meestal is dit te wijten aan 2 oorzaken:
- Het bestand oscam in /usr/bin heeft niet de rechten (Attributes) 755
- de ontvanger mist 1 of meerdere bibliotheken (libs)
cd /usr/bin <enter>
oscam -b <enter>
Er volgt dan een foutmelding van een missende shared-object. Noteer dit even. Haal vervolgens de correcte bibliotheek op (download ze hier) en pak ze uit. Kopieer de missende bibliotheek naar /usr/lib en geef het attributes 755.
Herhaal deze procedure totdat er geen foutmelding meer verschijnt. Je nieuwe OScam is dan gestart en kan via de OScam WebIF benaderd worden.
Oude versie: 11719
Changelog: Nagra fix
Nieuwe versie: 11720
Changelog: Emm-cache fix
Nieuwe versie: 11722
Changelog: ATR nieuwe NDS smartcards T3TV
Nieuwe versie: 11724
Changelog: None! Spaces to tabs in build-environment
Toegevoegd:
DM-One UHD en DM-Two UHD versies + libraries
U moet zich
Aanmelden