Nee dat ben ik niet met je eens. Hij was niet verzadigt, er was best nog iets mee te doen. Maar de filmmaatschappijen hebben besloten het meer commerci?el te maken en daardoor is het feitelijk meer een actiefilm geworden. Het specifieke 007 en komische deel zit er niet meer in.
Je moet wel met je tijd mee maar je kunt zoveel doen. Er zijn ook spionagefilms die erg sterk zijn zonder veel actie. Dus men had met het Bond principe best nog een boel kunnen doen.
De hele Bond reeks heeft er wel iets zoetsappigs in zitten maar dat is ook een van de dingen die het een Bond film maakt.
De Bourne trilogie behoort inderdaad ook tot een van de betere actiefilms. Of daar nu nog een deel 4 van moet komen heb ik echt mijn twijfels over. Het eerste deel is altijd het best en de rest wordt steeds minder en dat zie je bij Bourne ook gebeuren.
Maar de Bourne films zijn ook specifiek gemaakt als hedendaagse spionage actiefilms en behoren ook tot de top in die categorie.
Bond heeft altijd een apart karakter gehad en dat hebben ze er met de laatste 3 of 4 films uitgehaald en dat is gewoon een verlies voor dat genre, ondanks dat de films op zich misschien nog wel gaaf zijn. Het zou feitelijk geen Bond meer moeten heten, dat is wat ik bedoel.