110V A/V receiver werkend op 220V

Ik denk dat ze twee dingen bedoelen een trafo en een net snoer.

Hier geloof ik echt weinig van!

Volgens mij is er een universele voeding (power supply) gebruikt voor alle landen (en spanningen).
Want hetzelfde model/type wordt ook hier in Nederland (en andere landen) aangeboden voor 220V.
Het zou erg onrendabel zijn verschillende voedingen te maken.
Dat hij niet schakelbaar is in Amerika is logisch want daar is alleen maar 110V beschikbaar.
Hier in Europa had je inderdaad apparaten die schakelbaar waren tussen 110/220V.
Maar welke landen er nog 110V zijn, ik heb geen idee.
Natuurlijk kan ik niks met zekerheid zeggen voordat ik iets gemeten heb.
Maar ik zou het erg onwaarschijnlijk vinden.

Dat van de FM-tuner lijkt me ook flauwekul.
Want voorzover ik weet wordt nog altijd hetzelfde systeem gebruikt.
Dat betekent dat er afgestemd wordt door de gelijkspanning op een halgeleider of IC te vari?ren.
Een gelijkspanning dus en die heeft weer niks met de netfrequentie te maken.
Mogelijk is de frequentie-band/kanalen indeling iets anders in Amerika.
Maar dat lijkt me weinig met de eigenlijke afstemming te doen te hebben.

Inderdaad gebruiken ze in Amerika andere stekkers zoals Janblues zegt.
Maar dat lijkt me het minste probleem.

Grtz.

@eendenteam: als je een uitgangsvermogen hebt van 650 W, dan is het verbruik van het apparaat dus niet 650 W, maar hoger (bij vol volume).

Een (audio)receiver is een combinatie van tuner en versterker.
Voor de versterker functie is een veel dikkere voeding nodig dan voor de tuner functie (samen met de andere bedienings functies).
Het is heel goed mogelijk dat het rendabeler is (zowel technisch als financieel gezien) om daarvoor twee aparte voedingen inclusief trafo te bouwen.

Het is wel degelijk zo dat men in de VS een andere indeling heeft van de FM frequentieruimte, en daarom een VS tuner niet goed bruikbaar is voor EU.
Die informatie van de fabrikant is dus gewoon correct; ze proberen je niet wijs te maken dat dit met de netfrequentie te maken heeft, maar wel met het feit dat het een VS versie betreft.
Dit is het meest voorkomende (en niet eenvoudig oplosbare) probleem, en zeker ook bekend bij autoradio's.
Ongetwijfeld is dit soort zaken met moderne apparatuur wel om te schakelen, maar een fabrikant gaat je (terecht) niet zomaar vertellen hoe je dat dan doet.
Bovendien kan het zomaar zijn dat je gewoon een VS of een EU versie afstemchip moet bestellen, en in dat geval valt er dus niets om te schakelen.
Het is minder waarschijnlijk dat men nog met afstemspanningen (0 - 30 v) werkt, maar gewoon een waarde naar het afstem IC stuurt (via I2C) die dat dan intern regelt.

Met andere woorden: volgens mij heeft het eendenteam een zeer correct en compleet antwoord gehad van deze fabrikant, er vanuit gaande dat er geen universele trafo('s) is/zijn toegepast.
Dat verdient een pluim, want ze zouden net zo goed kunnen zeggen dat je er dan maar eentje via hen had moeten halen.

Tjonge, krijgen we weer een discussie?

De frequentieband in de USA is van 87.8-108MHz, en hier 87.5-108MHz.
Dat is dus verwaarloosbaar.
Ze hebben wel een andere kanaalspatie.
Maar dat is voor conventionele detectie apparatuur niet van belang.
En daar ging ik vanuit.
Indien een andere (digitale) manier wordt gebruikt is het waarschijnlijk een software zaak.
En daar kan ik niks van zeggen omdat ik niks kan zien.
Nogmaals, omdat hetzelfde model hier ook verkrijgbaar is zou het onrendabel zijn om andere chips te gaan gebruiken.
Maar ik weet niet of het zo is, net zo min als u.

Dat er een universele voeding (power supply) gebruikt zou zijn menen wij te concluderen uit de geleverde foto's.
Die ziet er namelijk zo uit.
Maar dat weet je pas als je gaat meten zoals ik al vertelde.
Dit omdat het rendabeler is om maar een uitvoering te produceren.
Of die nou in Taiwan of China in mekaar gezet wordt.

Een pluim voor de fabrikant, vreemd!
Als je een produkt van hun koopt zou je alle support moeten krijgen.
Waar je het gaat gebruiken is jouw zaak.
Er is toch niets illegaals om in een land iets te kopen en in een ander land te gebruiken.
Je zit niet op illegale frequenties of doet iets illegaals.
Dat is tenslotte de vrije markt-economie.

Grtz.

Dank jullie wel. We hebben wederom een reactie gehad van de fabrikant:

Er zit 1 trafo voor stand-by en 1 als main transformator en beiden hebben geen aftakking voor 220Volt. Als u er toch 220Volt op zet gaat het goed mis.

Lijkt ons het beste om via Onkyo maar de juiste trafo's te bestellen dan weten we zeker dat het gaat werken, toch...

Eendenteam Het lijkt mij het beste dat je met de ontvanger even langs onze professional Kilroy gaat alvorens dure trafoos te kopen. Die heeft meetapparaatuur en als er iets mis gaat dan is tie verzekerd ;-)

Je zou ook op marktplaats een kneus kunnen aanschaffen , wie weet heeft iemand er een staan met opgeblazen eindtrappen.

Nee matrix, we gingen hier uit van de geplaatste foto's.
Uitgaande van wat de dealer zegt zit er een aansluiting op die geen aansluiting is.
Dat is alles wat we kunnen concluderen.

Maar je hebt altijd nog de optie de converter te gebruiken.
Als je niet wil ombouwen.

Grtz.

Sorry hoor Kilroy.
Ik heb geen verstand van dat soort zaken, en roep ook maar wat.

Maar ik ben ook niet degene die roept dat een correct en net antwoord van degene die het wel weet, alleen maar onzin bevat.

Ik ben wel degene die me voortaan niet meer zal mengen in een thread waar ene Kilroy ook een boer gelaten heeft, want het zou wel eens kunnen zijn dat er dan iemand pissig word en das zeker niet de bedoeling.

Toch jammer dat een interessant draadje uitloopt op een onnodige discussie!

Heren laat elkander in uw waarde, en vanaf nu ga ik dit draadje nu op slot gooien.

Het is zeker niet de bedoeling en is zelfs ongewenst dat mensen elkaar gaan aanvallen/bejegenen of andere negatieve dingen over elkaar gaan schrijven in een draadje zoals deze.

Op slot doen is een manier om bovenstaande te voorkomen, maar wij denken dat iedereen ook zonder een slotje zich aan bovenstaande in dit draadje weet te houden.

Wat ons betreft hoeft op dit draadje dan geen slot. Laat onverlet dat Freggel1 wel gelijk heeft. Dus laat iedereen in haar/zijn waarde !

Indien dit laatste om wat voor reden niet gebeurd dan is een slot op dit draadje het enige wat nog rest.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan