600 pvr ab

A

altobelli

Ik heb sinds enige maanden een 600 pvr, mijn ab funktioneert niet zo goed, als ik zap van het ene naar het andere kanaal, springt deze weleens over naar helpfunktie, geluid uit, blue panel etc. nieuwe ab geen resultaat ik had gemini 4.3.0. erop zitten, deze vervangen door 4.4.0. en een factoryreset, is wel iets beter geworden , maar nog niet optimaal, ook nieuwe batterijen erin gestopt, geen storende apparaten in de buurt.

Heeft iemand dit probleem ook en wie weet is er een oplossing.

vrgr.

Altobelli

Heeft niemand dit probleem ooit gehad?

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft

kijk eens met nieuwe batterijen , het kan zijn dat deze iets te weinig geladen zijn

Word de ab niet door de tv verstoord ? Ik heb dat ook als ik mijn dream te dicht bij de tv zet. Wellicht pas een andere tv gekocht ? Of tuner verplaatst ? Of gebruik je soms een afstandbedienings verlenger ?

Ik gebruik geen ab verlenger en mijn tuner staat in de kast, wel afgeschermd van de tv, ik heb al van alles geprobeerd, factoryreset, flashen, nieuwe batterijen, alle evt.storingselementen nagelopen, op zich geen problemen met de ontvangst, deze is perfect, draaibaar werkt perfect, alleen zit de storing bij de ab, nieuwe ab gaf ook geen verbetering, nieuwe batterijen etc.

Als ik bijv.het geluid harder wil zetten, springt deze zomaar op helpfunktie of blue panel etc.

na exit kan ik weer normaal zappen, hij geeft niet altijd een verkeerde melding, maar wel vaak, is erg irritant.

altobelli

Staat er misschien een DECT telefoon in de buurt? Of andere apparatuur?

Helaas is de afscherming van eventuele storende invloeden van buitenaf niet de sterkste kant van DMM in het algemeen, de plastic behuizing houdt alleen licht tegen ;).

Heb je misschien een slechte adapter in de buurt liggen die zou kunnen storen?

Hoe is het met de temperatuur van je DM600, misschien dat je een elco in je voeding hebt die niet lekker is en een harmonische in je voedingsspanning aanwezig is?

Ik vind de temperatuur niet hoog, de kast wordt wel iets warm, ik weet niet met welke temperatuur de kast storingen zou kunnen geven, misschien dat het toch aan de voeding ligt, hoe kan ik dat nakijken?

Ik kan wel de voeding van de 600 van mijn zoon proberen, die heeft namelijk geen last van storingen, in ieder geval bedankt voor de tip, was er anders niet opgekomen.

Blijft wel de vraag hoe ik kan nijkijken of er elco niet goed werkt, ik hoor het wel.

gr.

altobelli

Je kunt aan de buitenkant niet echt zien / voelen hoe de temperatuur aan de binnenkant is, alleen globaal.

Die 600 heeft dus net als de 500 een externe voeding.

Maar die geeft 1 spanning af, en das waarschijnlijk 12 volt ofzo.

Intern in je box, worden daar dan weer de verschillende benodigde spanningen van gemaakt.

En daar zitten dus ook elco's in.

Als elco's defect raken, kan dat heel spectaculair zijn.

Maar evengoed kun je aan de buitenkant helemaal niet zien dat ze defect zijn.

Dan moet je ze dus vervangen om te zien of ie defect was of niet.

Uiteraard kun je daaraan wel metingen aan verrichten, maar daar heb je weer specifieke apparatuur voor nodig.

Dan is gewoon vervangen goedkoper, en ben je nog sneller klaar ook (je moet het onderdeel demonteren voor een betrouwbare meting).

Proberen of de externe voeding niet de oorzaak is door uitwisselen is natuurlijk altijd een goed idee als je over een ander exemplaar kunt beschikken.

Je kunt ook de boxen onderling verwisselen en dan zien of de problemen mee wisselen.

Dan stel je dus vast of je probleem in de box (of diens onderdelen) zit, of dat je een lokale storingsbron hebt.

En ik vermoed het laatste zoals de meeste anderen die hier al geantwoord hebben.

Als je box het een tijd wel goed gedaan heeft, is het dus een goed idee eens te zien wat er allemaal veranderd is sinds je je probleem hebt.

Dus niet alleen in je box, maar ook in diens omgeving.

Toevallig recent een gloeilamp vervangen voor een spaarlamp ofzo (is niet zo ver gezocht als je wellicht denkt hoor) ?

Bedankt voor jullie meedenken, ik ga wel het eea uittesten, hopelijk kom ik er dan achter wat evt.de problemen kunnen zijn van deze storingen.

bvd.

altobelli

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan