800HDPro freeze op 1 kanaal

J

justperry

Hallo Allemaal

Uiteindelijk gelukt om te registreren hier, een woordje naar de site Admins, dank Je wel voor het oplossen van het registreer probleem, zag niet dat Yahoo email adressen geblokkeerd zijn.

Ten eerste laat Mij vertellen dat Ik een Nederlander ben die momenteel in Indonesie leeft, maar heb problemen met mijn nieuw aangekochte dreambox.

Ik heb 2-3 weken geleden een Clone dreambox gekocht, ten eerste omdat de originele te duur zijn en ten tweede omdat de originele niet te verkrijgen zijn hier.

Maar, heb problemen met deze 800HDPro.

Het is een model met de "nieuwe" versie Alps rev. M tuner en over het algemeen is het een goede box.

Probleem is dat hij op 1 kanaal erg veel freezing problemen heeft, en soms(1 maal per week) op 1 ander kanaal.

Mijn vriendin word er niet goed van sinds ze erg veel naar dit kanaal kijkt en zegt Me vaak, waarom heb Je die box gekocht.

Het kanaal is Trans Tv op Indovision, een Indonesische provider, de SNR=75-78%, AGC=96% en BER veelal 0 maar sommige Motors (motorbikes) veroorzaken interference en dan kan de BER oplopen naar 100 of meer, veelal valt het signaal dan weg maar krijg geen freeze.

Ik weet dat een ventilator veelal nodig is maar die geven vaak ook interference.

Laat Mij ook vertellen dat Indovision een S-band Sat. signaal heeft en dat is erg laag en kan problemen geven met b.v. magnetrons, maar het voordeel is dat deze frequency geen problemen heefd met de vele en zware regenbuien hier.

Ik heb van alles geprobeerd, c.q. een RFI/EMI surge protector/net filter, andere images, andere softcam, een ventilator(10 cm) op de box maar niets echt helpt.

Ook heb Ik de Sateliet kabel aan aarde gelegt, heb geen echte aarde hier, in mijn volgende huis wel.

Het is redelijk warm hier, momenteel 28 C .

Alle Indovision kanalen hebben een FEC 7/8, is 7/8 een slechte FEC, zou Ik kunnen proberen om de FEC van dat kanaal te veranderen en is dat zelfs mogenlijk, Ik ben inmiddels bekend met de term FEC, het is een fout correctie maar wat is een beter FEC, lager zoals 3/4 of hoger zoals 7/8.

Ik ben bang dat Ik of een slechte Tuner heb of dat Ik veel te veel rotzooi(interference) rondom mijn huis is.

Wij leven vlakbij een telefoon antenne, Ik weet dat UMTS ook niet erg bevordelijk is, Ik heb ook een USB 3G stick voor mijn laptop en denk dat ook deze een probleem geeft.

Het is jammer dat dit probleem intermediate is en niet constant, daar bedoel Ik mee dat als Ik bijvoorbeeld een ventilator zou in schakelen meteen problemen zou hebben maar dit is niet het geval, soms kan het zelfs wel 2 uur zijn dat het beeld bevriest maar vaak ook veel eerder.

Ook lijkt het erop dat als mijn vriendin minder van kanaal wisselt (zapt) het minder problemen geeft.

Sorry voor mijn Engelse termen zo nu en dan maar zit alweer meer dan een jaar hier en soms is het moeilijk om weer in het Nederlands te schrijven.

Sorry ook voor de lange post.

Graag hulp van de "alwetende" ;)

Bij voorbaat dank Perry

Heej Justperry, welkom op Satellite Fun.

Een "alwetende" hebben we hier niet, wel diverse mensen die veel weten en dat helpt normaliter al voldoende. Aangezien het hier vermoedelijk om een elektronica probleem gaat (storingen, interferentie) behoor ik niet tot die groep. Electronica is niet mijn ding.

Wel kan ik zeggen dat zo gauw die BER omhoog gaat, je ook meteen meer kans krijgt op storingen.

Verder valt me op dat je AGC veel hoger ligt dan je signaalsterkte. Dat hoeft niet fout te zijn, maar ik vraag me af of je nog kunt proberen met een meter de signaalsterkte ook nog hoger te krijgen. Daarbij mag de agc best iets inzakken.

Dat zou al tot verbetering kunnen leiden.

Misschien is het aanleggen van randaarde ook nog een oplossing, want het is toch vreemd als dingen zoals motorvoertuigen en ventilators allemaal storing kunnen opleveren. Maar met een beetje geluk kunnen de meer technisch aangelegde gebruikers hier wat meer over vertellen en hebben ze nog tips.

Dank Je wel Black Tiger

"Een alwetende" was een grapje(vandaar dat knipoogje), ja niemand weet alles.

Ikzelf heb Electronica gestudeerd, is al wat jaren geleden maar heb zelf in de praktijk vernomen dat interfereries een probleem kunnen zijn als er niet voldoende afscherming is tegen RFI/EMI signalen.

Ikzelf heb veel jaren doorgebracht in Fabrieken in industieele automatisering en geloof Mij er kan veel rotzooi op het net zitten, vooral als er frequentie regelaars gebruikt worden.

Maar tegenwoordig is dat niet een groot probleem meer omdat er rekening met gehouden word, vliegtuigen vallen niet uit de lucht als er een mobieltje aanstaat omdat het allemaal afgeschermt is.

Deze rev. M tuner is veel gevoeliger dan de oude en volgens Mij is dat ook een probleem.

Zonnet kon kreeg Ik beeld bevriezing op bijna alle kanalen op dezelfde transponder maar even later en nu alweer 20 minuten geen probleem.

Wat betreft randaarde, Wij gaan over een week of 6 verhuizen dus wil geen geld daaraan besteden, Ik heb de kabel geaard met een dunne draad en ook het stopcontact met een dunne draad en heb een filter maar dat schijnt allemaal niet te helpen.

Wat Ik raar vind dat het soms uren goed gaat en dat ineens een paar keer op een rij het beeld bevriest.

Hoe belangrijk is een goede kabel voor SNR?

Ik heb zelf de schotel hergericht, hier doen ze dat met twee kerels toen ze hem installeerden maar dat is een beetje natte vinger werk.

Ik heb laatst mijn laptop naast Mij en met iDreamX kan Ik dan de waarden zien terwijl Ik de schotel beweeg, vertikaal en horizontaal alsmede de skew, schotels waren beide niet goed gericht, Ik heb twee schotels en eentje word momenteel niet gebruikt.

De box is momenteel gewoon erg koel dus dat lijkt Mij niet het probleem.

Zou een interne harde schijf een probleem kunnen zijn, lijkt Mij van niet omdat het dan problemen op alle kanalen zou moeten geven., die schijf is een toshiba en trekt behoorlijk wat stroom, als Ik hem in een externe behuizing plaats heb Ik twee USB verbindingen nodig(y-kabel) om hem te mounten.

Nu alweer minimaal 30 minuten zonder bevriezing maar Ik schakel ook niet, schijnt meer te bevriezen als mijn vriendin meer zapt.

Ik zou eigenlijk moeten proberen om met een erg kort kabeltje naar de schotel de SNR te meten, doormiddel van mijn Dreanbox rechtstreeks met een halve meter kabel aan te sluiten en dan kijken wat de SNR is, kreeg hem laatst niet hoger dan 78%(81% op sommige kanalen).

Ik zit hier op maar een paar graden van de Equator(wat is het nederlandse woord voor dat??) en geloof niet dat die bomen voor mijn huis een probleem zijn, heb laatst de schotel met water schoon gemaakt, scheelde 3 %.

De toegeleverde Samsung tuner van Indovision heefd geen enkel probleem met bevriezen van beeld.

Oh ja, hoe lang duurt het normaal om van een naar een ander kanaal te zappen, Ik vind dat wel een beetje te lang, er word gezegt dat dat minder dan 1 seconde is, als Ik van kanaal verander dan ligt het eraan hoe, met de up/down is dat sneller dan met de nummer toetsen, soms duurt het wel 4-5 seconden voordat het schakelt, beetje lang vind Ik.

Bedankt Perry

Oh Ja, het is hier 5 uur later dus nu bijna 12 uur, kan altijd zijn dat Ik een dag later reageer.

---------- Post added 26-08-2012 at 00:16 ----------

En het lijkt erop dat na 23.00 er minder problemen zijn, veel minder freezes, lijkt raar maar het zou kunnen dat er interferencies plaatsvinden omdat mensen slapen????

Er is zoals eerder vermeld een telefoon antenne dichtbij, pakweg 30-50 meter en nog eentje 200 meter weg, zou ook kunnen dat er een stoorzender dichtbij is.

het enige wat Ik dan kan doen is de box op een andere site te testen maar weet niet waar.

Ofwel Ik probeer het morgen beneden te testen waar het koeler is en minder electronisch gerei.

Als je het goed vind beperk ik mijn antwoord tot je vragen, ondanks dat ik het wel allemaal interessant vind.

Hetgeen ook handig is want v.w.b. elektronica hoef je dan ook niet bij iemand anders terecht, daar weet je zelf genoeg van immers.:)

Hoe belangrijk is een goede kabel voor SNR?
Het meer gevoeliger zijn voor storing kan natuurlijk ook er aan liggen dat het om een clone gaat. Maar een goede kabel kan zeker ook verschil maken. Er zijn hier wel een paar topicjes op ons forum te vinden waar goede kabel in genoemd wordt.

Zeker met interferentie zou ik dan al eerder kiezen voor een goed afgeschermde kabel dan voor een goedkope kabel.

Van de andere kant is het ook inderdaad best vreemd dat het uren goed gaat en dan opeens zo'n aantal keer compleet mis gaat.

Valt me opeens in dat ook zend apparatuur en DECT apparatuur daar oorzaak van kan zijn. Zeker DECT toestellen willen nog wel eens rariteiten opleveren als die in de buurt van een ontvanger geplaatst worden.

Volgens mij is 78 a 81% wel een nette waarde voor SNR. Afstelling luistert heel nauw en meestal zijn de meters van de ontvangers zelf daar minder geschikt voor dan een echte satellietmeter. Maar als je niets anders hebt, dan kan die van de ontvanger ook goed werken. Zaak is dan wel na elke wijziging even een paar seconden te wachten omdat de meter niet zo snel reageert als een rechtstreeks aan de schotel gekoppelde satellietmeter.

Equator mag hier overigens ook equator genoemd worden, alhoewel het woord "evenaar" meer bekend zal zijn.

het enige wat Ik dan kan doen is de box op een andere site te testen maar weet niet waar.
Als je daarmee bedoeld dat je zelf geen abonnement of smartcard hebt maar je beeld via cardsharing krijgt, dan kan alleen dat al oorzaak van de freezes zijn en het wegvallen van het beeld. Met een signaal van 78 a 81% zou ik me er dan ook helemaal niet meer druk over maken.

Doch dat is externe cardsharing en dat supporten we hier niet omdat dit in ons land illegaal is.

Als de telefoonantenne die zo dichtbij staat ook 2,4 Ghz signalen levert dan zou dat in feite niet mogen storen, maar ik ken de kwaliteit en afscherming niet die de DM800 clone heeft. Heb ook geen verstand van elektronica dus dat kun je zelf beter bepalen dan mij.

Maar als je gebruik maakt van cardsharing ga ik er meteen al van uit dat daar ook je probelem vandaan komt, zeker ook het schakelen wat 4 a 5 seconden in beslag neemt.

Bedankt black Tiger.

Ten eerste er is geen DECT telefoon en zend apperatuur dichtbij behoudens die antenne dan, en dat is bijna zeker een UMTS antenne.

Ik heb ook op afstand bediende stop contact dichtbij, je weet wel, die sets die je kunt kopen in

de gamma of zo, kan eens proberen om die te verwijderen, maar lijkt mij sterk omdat deze niet actief zijn totdat je een knop indrukt op de afstands bediening, is ook veel lager in freq. 433 MHz volgens Mij.

Ik heb net op mijn kabel gekeken en dit is wat erop staat.

MNC Skyvision RG-59 USA standard until 3Ghz vipcom 190 m.

MNC Skyvision heeft met de provider te maken, RG-59 is de kabel type, volgens mij zou het beter zijn om RG-6 te kopen maar zoals Ik voorheen zei gaan we binnenkort verhuizen en Ik weet nog niet hoeveel meter Ik nodig heb aldaar en om nu "dure" kabel te kopen en die te verknippen vind Ik zonde van het geld.

Voordat Ik het vergeet, beide schotels staan op de grond en volgens mij hebben ze meer last van RFI/EMI signalen dan als ze hoger gemonteerd zijn, helaas is dat niet mogenlijk.

Wat cardsharing betrefd, dat gebruik Ik niet, Ik heb een kaart van Indovision en heb gewoon een abbonement, heb deze box gekocht voor HD en het feit dat Ik programma's kan opnemen en pauzeren, jammer genoeg is er iets veranderd in Indovision sinds een paar weken en HD is niet meer mogenlijk.

Ik wil later wel cardsharing gaan gebruiken maar LOkAAL, dus van Mijn Indovision kaart naar een tweede box, maar aangezien de problemen die Ik nu heb ben Ik er nog niet uit of Ik dat daadwerkelijk ga doen.

Wat betrefd de afstelling van de schotel, eentje was nogal wat anders gericht dan de andere, volgens mij omdat er iemand tegenaan gelopen heeft maar had nog steeds beeld erop terwijl hij toch zeker een aantal graden afwijkte.

Ik heb helaas geen meter, was laatst in Singapore, had er daar eentje moeten kopen.

Nu heb Ik ook een sterk verhaal, wij hebben Indovision, de schotel staat gericht naar het noorden min 1 graden, Ik zit op 107.6 -6.85 en de satelliet positie is ~108.0, dus hij staat gericht naar het noorden, Mijn buurman heefd ook Indovision maar zijn schotel staat naar het zuiden gericht????????? ERG RAAR!!!!

Gisteren na 23.00 voor 1 1/2 uur geen probleem, nu 11.00 een paar keer achter elkaar problemen maar er stond wel een auto dichtbij(4-5 meter) warm te draaien.

Auto nu weg en duurt iets langer voordat het beeld bevriest maar nog steeds een probleem.

1 vraag blijft, hoelang duurt zappen van kanaal op een originele dreambox zonder cardsharing?

---------- Post added 26-08-2012 at 14:12 ----------

Update:

Ik heb de tuner beneden aangesloten, ging perfect totdat Mijn vriendin een telefoon gesprek aanging(boven), precies op dat moment ging het mis, als ze praatte was dat erger dan als ze alleen luisterde, het beeld viel niet compleet weg voor 1 minuut, is al een verbetering t.o.v. als de tuner boven staat en zij ook boven is, uiteindelijk bevroor het beeld.

Haar telefoon is een ERG goedkoop dual SIM Chinees shit model, merk Maxtron.

Ik ga dat verder onderzoeken, welke SIM Provider een probleem zou kunnen geven.

Nu gaf Ik al aan dat Ik na 23.00 geen problemen met bevroren beeld schijn te hebben, lijkt Mij dus goed mogenlijk dat als Mijn vriendin slaapt er ook geen SMS verzonden worden en telefoon gespreken gehouden worden aldus geen problemen heb.

Mocht dit het geval zijn dan moet Ik helaas een andere telefoon voor haar kopen.:[

Probleem is dat Ik maar 1 kaart heb en als Ik dat wil testen dan moet Mijn vriendin thuis zijn en als die thuis is staat de TV aan op andere tuner met die kaart.

Dus, het kan wel enige tijd in beslag nemen voordat Ik zeker ben dat het haar telefoon is.

Haar telefoon is een ERG goedkoop dual SIM Chinees shit model, merk Maxtron.
Deze telefoons kunt best behoorlijk storen. Ik heb laatst een testje op Youtube gezien waar ze een "gewone" telefoon en een chinese clone naast elkaar legden en dan gingen meten hoeveel storing er buiten de telefoon kwam.

En dan was het verschil toch wel behoorlijk te noemen.

Maar het zou volgens mij toch niet zoveel mogen zijn dat je last hebt als er op een andere verdieping gebeld wordt. Ook een auto die staat warm te draaien, allemaal interferentie waar je ontvanger geen last van zou mogen hebben.

Ik ben dus nog aan het twijfelen of het niet aan de ontvanger ligt. Temeer daar de storingen minder worden na 23.00 uur als er niet meer zoveel activiteit is op straat en met telefoons etc.

Het al dan niet snel schakelen kan ook te maken hebben met de provider en de versleuteling. De DM800 is niet de snelste, maar normaliter moet je met een eigen smartcard binnen 2 seconden wel beeld hebben.

Althans dat is het geval met bijv. Sky Duitsland en Canal Digitaal en TV Vlaanderen hier.

Hoe dat met de buurman zit weet ik niet. Soms zitten providers wel eens op meerdere satellieten. Maar vooralsnog heb ik Indovision alleen kunnen vinden op 108,2 oost, waar jij hem dus ook hebt.

Interne cardsharing ondersteunen we wel, maar misschien kun je daar dan beter een andere ontvanger voor halen zoals bijv. een VU+solo of uno of Xtremd 5000.

Maar met alle problemen bij elkaar genomen, is het misschien toch beter om te wachten totdat je in de nieuwe woning zit. Want alles bij elkaar genomen, mede qua signaal etc. denk ik niet dat je er technisch slecht voor zit.

En ik zelf kan me niet zo vlug nog iets anders bedenken. Van kabels heb ik geen verstand maar weet wel dat een H125 kabel geschikt moet zijn.

Mocht ik een vraag gemist hebben in mijn antwoord, laat het gerust weten!

Alweer bedankt Black Tiger

Oh, Ik zou eens moeten kijken op youtube dan.

Ik weet 100% zeker dat zendapperatuur problemen "kunnen" geven, ook mobiele telefoons kunnen een probleem zijn en vooral UMTS en waarschijnlijk LTE nog meer.

Kort verhaal, Ik heb het zelf meegemaakt in de Mars fabriek dat een collega mij opriep over een portofoon(walky talky) om iets te testen en Ik was in een schakelkamer achter een bedienings paneel, toen Hij Mij opriep begon er van alles te rammelen(relais) en riep hem gauw op te stoppen.

In de automatisering waar Ik toen werkte is afscherming van kabels belangrijk voor input/output signalen naar de PLC control unit, anders zouden er vele storingen optreden, vooral meet apperatuur is gevoelig.

Morgen is mijn vriendin voor een paar uur de deur uit en kan dan kijken of het beeld dan nog bevriest.

Ik heb nu ook gezien dat er storingen optreden in de box van de provider maar het beeld bevriest niet, wel storingen op het beeld.

Versleuteling alhier is videoguard, zou een andere softcam helpen met het sneller schakelen, of een eerdere versie van CCCam?

Wat Ik dus niet begrijp is dat ze reclame maken met >1 seconde kanaal zappen terwijl dit eerder 3-4 seconden is, maar het scheelt wel welk kanaal op een ander TP.

Om nog even terug te komen op die buurman van Mij, alle Communicatie TV satellieten zijn toch boven de evenaar, en zijn schotel is gericht naar het zuiden dus niet naar de evenaar en vind dat dus onbegrijpenlijk, en Ja Indovision zit op 108.2E.

Ik ga ook eens onderzoeken of een betere kabel uitmaakt.

Bedtijd nu, 24.00 alhier groetjes

Het is even zoeken op youtube, maar mij viel in dat ik toen naar het verschil tussen een originele en een clone gezocht heb. En toen opeens stuitte ik op zo'n filmpje waarbij ook een metertje zat die de storing kon meten als de telefoon uit ging.

Daarbij zag je dan ook dat er een behoorlijk verschil zat tussen de afscherming in een echte, die bijna niets af gaf, en een clone.

Helaas weet ik niet meer welk filmpje dat was, ben nog even gaan zoeken maar kon het zo vlug niet meer terugvinden.

Het feit dat fabrikanten reklame maken met >1 sec. zaptijd is vanwege het feit dat dit gemeten wordt met FTA (Free to Air) zenders, dat geeft logischerwijze het beste resultaat en dat gebruiken de fabrikanten het liefst.

Daarnaast kan de zaptijd per provider verschillen.

Ik weet niet welke softcam je nu gebruikt, maar mijn persoonlijke ervaring is dat CCcam 2.0.11 (dus niet 2.1.1) het stabielste werkt en het snelst zapt.

Maar niet alle kaarten kunnen daarmee overweg. Seca3 kaarten werken daar wel mee, maar krijgen dan geen updates. Je zou dat gewoon eens moeten proberen om te zien of het werkt en of het je beter bevalt.

V.w.b. die buurman... die zou je dan eens moeten vragen naar welke satelliet hij de schotel uitgericht heeft en of daar inderdaad Indovision op zit. Zoals gezegd komt het wel eens voor dat providers op meerdere satellieten zitten.

Als je weet welke satelliet kunnen we evt. eens op internet gaan zoeken wat er allemaal op die satelliet zit.

Ten eerste, Ik wilde eigenlijk twee photo's hierbij insluiten maar daar schijnt geen image link voor te zijn dus de links onder zijn naar de foto's

Wat betrefd mijn buurman, Ik denk dat Je Mij niet goed begrijpt en de onderstaande foto moet dat duidelijk maken, let niet op de rommel rondom het huis, zoals Ik al zei gaan we verhuizen.

Links op foto is onze plek en Je ziet dat beide schotels naar het noorden gericht staan omdat daar de evenaar is waar toch alle commercieele satellieten boven hangen of niet soms, en als dat dus zo is dan kun Je ook zien dan zijn schotel naar het zuiden gericht is.

Ik vind dat nog steeds raar.

http://www.flickr.com/photos/39844672@N02/7871202282/in/photostream/

Op onderstaande foto zie Je dat er drie antennes dichtbij staan, deze is vanuit het raam genomen en de eerste is pakweg 30 meter van onze plek.

http://www.flickr.com/photos/39844672@N02/7871202332/in/photostream

Inmiddels Mijn box naar beneden verhuisd en het gaat aldaar veel beter, tot nu toe geen beeld bevriezing maar mijn vriendin heefd dan ook nog geen telefoon gesprek gehouden en nog geen smsjes verzonden.

Wat Ik ook opgemerkt heb dat als Ik de Sat.kabel boven verwijder Ik een schok krijg en onder is dat niet het geval, de 0 Volt ligt hier niet aan aarde bij het huis, in Nederland erg vaak wel om de nul ook 0 te laten zijn.

Nu 1 ander vraagje, Indovision heefd HD, Je kunt een box van hun huren maar dat wilde Ik dus niet, voordat Ik de DM gekocht had was het mogenlijk om HD te zien op een dreambox, nu is dat niet meer mogenlijk(anderen hebben dat probleem ook), wat raar is is dat de standaard sd Samsung box wel geluid geeft op een HD kanaal maar natuurlijk geen HD beeld.

Nu Mijn vraag, in dreamboxEdit is het type voor SD - TV, voor radio is dat radio maar voor HD is het DATA, is dat ook zo in nederland en Belgie op HD in DreamboxEdit, moet dat geen TV zijn?

In mijn HD bouqeut (5 zenders) zie Ik alleen maar "" en geen service nummer.

Bedankt Perry

waneer ik de foto van de schotels zo bekijk zijn dit offset schotel en dezen kijken onder een bepaalde hoek naar de statelijk en dan moet het dus op deze manier kunnen want ze kijken in principe alle drie lood recht (ongeveer) omhoog

en dan maak het niks uit of je de schotel op de kop of recht op hebt staan de hoek waar je hem dan op afstel zal iets anders worden maar jullie kijken alle twee naar de zelfde satelliet

nog even over de storing het lijkt mij toch een afscherming probleem of van de tuner in de ontvanger zelf of de antenne kabel

Ik ben het met Rienk eens. Daarnaast staat de buurman zijn schotel ook andersom gedraait. Aangezien het punt hier bijna loodrecht is, zal er nauwelijks verschil zijn dus kijken jullie toch naar dezelfde satelliet.

Het is altijd wel mogelijk om een schok te krijgen er wordt 13 of 18 volt naar de antenne gezonden en je kunt lekspanning hebben. Er wordt dan ook aangeraden satelliet apparatuur altijd uit te zetten en van spanning af te halen alvorens de satelliet kabel los te maken. Dit om je anders ook nog risico loopt dat de tuner van de ontvanger stuk kan gaan.

Ondanks dat de stroomp er dan af is kun je klaarblijkelijk toch nog een schokje krijgen van de kabel die van de lnb komt, heb ik hier ook al gehad.

Nu Mijn vraag, in dreamboxEdit is het type voor SD - TV, voor radio is dat radio maar voor HD is het DATA, is dat ook zo in nederland en Belgie op HD in DreamboxEdit, moet dat geen TV zijn.
Dat moet HD-TV zijn, net zoals je ook SD-TV hebt, of gewoon TV. Want DATA hoort geen beeld te geven, dat zijn normaliter ook echt datasignalen, o.a. voor ontvanger updates maar ook voor internet via satelliet en wat er nog meer aan communicatie over de satellieten loopt.

Ik zou de Dreambox zelf eens de frequenties laten scannen, maar je moet er dan wel even op letten hoe je hem instelt.

Je kunt namelijk scannen op SD en op HD TV. Als je Openpli gebruikt is DVB-S voor SD en DVB-S2 voor HD, in jouw geval 8PSK.

Ik zie 8 zenders die op HD zouden moeten zitten.

http://www.lyngsat.com/packages/indovision.html

Bedankt Rienk en Black Tiger

Het zijn inderdaar offset schotels, en de hoek waaronder (elevatie) ze staan zou ongeveer 81 graden moeten zijn, en daarom vroeg Ik Mijzelf af of dit wel kon, namelijk dat zijn schotel dezelfde elevatie hoek heefd maar naar het zuiden.

Jammer dat Wij er niet zoveel contact mee hebben, anders had Ik mijn DM eens aan zijn schotel kunnen leggen en zien wat voor SNR en AGC Hij krijg.

Nu lijkt het wel inderdaad zo te zijn dat het signaal sterk genoeg is om er toch beeld op te krijgen ondanks dat dat de schotel naar het zuiden gericht is.

Black Tiger, dat is een goed advies om de stroom eraf te halen voordat Ik de kabel ervan af haal, wist niet dat diit de tuner kan beschadigen.

Je verklaring omtrent HD Tv helpt Mij zowiezo, het staat momenteel op Data en vond dit al raar, laatst in DreamBoxEdit de waarde naar 1 gezet, dat is TV maar maakte niets uit.

Ga dat eens wat meer onderzoeken.

Nu, Ik heb de vriendin gisteren wat geld gegeven en de deur uitgestuurd :) zodat Ik deze morgen wat meer kon uit testen en het lijkt erop dat Ik de oplossing gevonden heb, heefd geen bevriezing van het beeld meer gegeven na wat Ik veranderd heb.

Zoals eerder vermeld heb Ik twee TV's, eentje op de begaande grond en eentje boven, de box had altijd twee aansluitingen, eentje op de DVI naar HDMI en eentje op de compositie kabel, die kabel is 5 meter lang en loopt langs andere kabels.

Als Ik de box naar beneden verplaatste had Ik hem ook op de scart aangesloten m.b.v. de meegeleverde scart naar component adapter.

Nu is die aansluiten erg losjes(flaky) en had nooit erg goed beeld daarvan, ook de kabel van deze scart adapter naar de TV was een goedkope kabel.

Nu dacht Ik er eeneens aan dat Ik nog een tweede DVI naar HDMI kabel had liggen en heb voor 3-3 1/2 uur geen bevriezing meer gehad, knock on wood.

Dus, Ik denk dat die goedkope kabel erg veel rotzooi vanuit de lucht op pikte en feedback vertoonde ofwel de slechte scart verbinding een probleem gaf ofwel de video output slecht en gewoon een slechte video kaart is.

Maar Ik denk het eerste, doordat de kabel erg slecht geisoleerd is pikt Hij veel interferenties op en de tuner/video processing kan de feedback niet aan en crasht.

Als het bovenstaande het geval is dan zou Ik een tweede DM (voor cardsharing van eerste box) met allen composiet moeten vermijden, Ik wilde een DM500S kopen maar die heefd geen HDMI uit en met de problemen die Ik hier heb lijkt het Mij beter om toch maar een box zonder composiet te kopen.

Wil er eigenlijk niet teveel aan besteden en op de tweede Tv was SD eigenlijk genoeg dus een DM 500S zou goedkoop zijn.

Welke goedkope keuze is er voor een tweede box, Ik heb voorheen een Openbox gehad maar dat was dus echt rommel, kon Mijn Indovision kaart niet gebruiken, wilde software updaten maar USB update was niet in Menu, zelfs een Null kabel was niet mogenlijk, dus terug gestuurd.

Wat HD betrefd, Ik ken Lyngsat maar had die pagina nog niet gezien, er zitten er 9 HD kanalen op i.p.v. 8 zoals Je zei, als Ik 2535 scan dan zie Ik maar twee HD kanalen, raar, en heb ook 2505 gescant maar daar zit niets op zegt de DM, moet toch eens wat beter gaan kijken en opnieuw proberen te scannen.

Lyngsat is nou niet altijd correct wat er staat.

Erg bedankt en Ik kom terug hier om te vermelden hoe het gaat, graag Jullie gedachten voor een goedkope HDMI box

Welke goedkope keuze is er voor een tweede box.
Als je echt een goedkope HD ontvanger wilt (want dat zijn de enige met hdmi uitgang bij mijn weten) en je wilt kwaliteit gelijkwaardig aan de Dreambox, zul je niet moeten kiezen voor Openbox en bijv. SAB. Deze doen het wel goed, maar liggen kwalitatief toch een stukje lager op de ladder.

In dat geval kun je er beter wat geld bij doen en dan bijv. een VU+Solo kopen of een Xtrend ET5000. Deze liggen qua prijs hoger, maar nog steeds een heel stuk lager dan een gelijkwaardige Dreambox. Een VU+Solo is bijv. vergelijkbaar met een DM500HD of DM800HD.

Het was een interessant verhaal en hopelijk is dat inderdaad de oplossing. Een langere composietkabel zoals die van 5 meter wat jij hebt, die ook nog langs andere kabels ligt, kan zeker gevoelig zijn voor storingen.

Dus ben benieuwd of het nu ook goed blijft gaan met de DVI naar HDMI kabels.

De VU en de Xtrend hebben geen DVI naar HDMI maar een gewone HDMI aansluiting, da's wat handiger.

Vandaag de kans gekregen om meer te testen, vriendin met haar mobieltje is de gehele dag het huis uit dus gaf me veel meer tijd om het eens anders te proberen.

Helaas is het niet zoals Ik wil, nog steeds bevriezing van beeld.

Ik heb vandaag andere kabel gekocht, de provider had RG-59 geinstalleerd en ben er inmiddels achter gekomen dat die kabel dus NIET voor Satelliet TV is, die is voor lagere frequenties bestemd.

Heb die kabel vervangen door RG-6, maar volgens Mij is de kwaliteit van die kabel niets beter, waarschijnlijk goedkope troep uit China, hij is wel wat stugger en iets dikker maar de afscherming is nog steeds geen koper, waarschijnlijk alluminium of zo.

De kabel was wel erg goedkoop lijkt Mij voor RG-6, 2000 Rp wat ongeveer 17 euro cent is per meter!!!!

Aan de andere kant, veel dingen zijn hier stukken goedkoper dus misschien is het wel mogenlijk.

Ik wil eigenlijk WF100 kabel kopen maar het lijkt Mij uitzondcerlijk moeilijk die hier te kunnen kopen.

En om die nu uit het buitenland te bestellen is volgens Mij wel erg duur.

WF100 heb Ik begrepen is de beste kabel die Je kunt kopen voor normaal gebruik, ja er is betere maar veel duurder en veel dikker.Volgens Mij heb Ik een kabel nodig die erg goed afgeschermd is, maar vind dat maar eens in een derde wereld land!!!!

Zou het kunnen zijn dat elektriciteits kabel van invloed zou kunnen zijn, een meter of 6 boven beide schotels kruisen twee kabels elkaar van de elektriciteits maatschapij, lijkt Mij een beetje te ver gezocht maar Ik weet het zo onderhand niet meer.

Het bevriezen gebeurd alleen maar op Transponder 2635 H, de SNR van andere TP's ligt 3 tot 6 %(81-84%) hoger valt Mij op, ook zou het kunnen zijn dat de schotel iets aan de kleine kant is gekozen, maar om nou zelf een grotere schotel te kopen en het dan misschien hetzelfde is vind Ik zonde van het geld.

Ga morgen er weer op uit, kijken ofdat Ik betere kabel kan vinden, Ik had wel een plek gevonden met dikkere RG-6 maar daar zat een aangegoten TV stekker aan en ze hadden geen connectors voor die kabel, was ook "made in Indonesia", (Veel duurder-12 Euro voor 20 M) nou hier word niet veel gefabriceerd en Ik denk niet dat dat goede kabel is, was wel met koperen afscherming, meerder lagen, was moeilijk om te zien, had geen mes bij en Hij zat in plastic verpakt.

Ik heb zo net op Lyngsat gekeken, er word een Eirp vermeld van 44-47(75-90 cm) en een C/N lock van 7.2, wat wil die 7.2 zeggen?

Is dat het snr niveau?

En wat raar is dan is dat alle TP's 7.2 zijn dus dan zou het niet uit moeten maken, er zit er wel eentje met 7.9 op 2605 V maar heb die meerdere malen gescant maar zit niets op, dus Lyngsat is niet altijd correct lijkt Mij.

Ander vraagje, shakelen van kanaal gaat snel met de kanaal up en down maar met nummer toetsen is dat veel langzamer omdat hij wacht op het volgende nummer, bijvoorbeeld als Ik kanaal 8 wil dan wacht hij een bepaalde tijd voordat hij overschakelt, deze tijd vind Ik veel te lang, waar kan Ik die timeout tijd verandern, er zou een bestand moeten zijn waar Je dat kunt veranderen, waarschijnlijk in msec en staat volgens Mij op 3 seconden, veel te lang, dus waar is dat bestand?

Sorry voor de lange post maar wil het zo goed mogenlijk uitleggen.

Als Ik het hier niet oplos dan zal Ik toch moeten wachten totdat Wij verhuisd zijn, lijkt erop dat er veel interferenties zijn hier, of de tuner is gewoon een slechte tuner, valt Mij wel op dat het meer gebeurd binnen een minuut na overschakelen, krijgt misschien geen lock op het signaal!!!!

Bedankt Perry

---------- Post added 30-08-2012 at 17:58 ----------

Wat betrefd C/N

Heb dit gevonden maar is 7.2 nu hoog of niet. (the higher the C/N, the better)

C/N

Carrier to Noise Ratio. Ratio of received carrier power and noise power in a given bandwidth, expressed in dB. Directly related to G/T and S/N. In a video signal the higher the C/N, the better the received picture.

G/T ?????

S/N ?????

Laatst bewerkt:
Lange post inderdaad, maar helaas kan ik er weinig over zeggen. Die invloeden van buitenaf wat je allemaal opnoemt, durf ik niet van te zeggen of die mogelijke freezes kunnen veroorzaken of niet.

Ik heb Lyngsat er nog niet naast zien zitten tot nu toe. Een andere goede is Kingofsat, maar daar staat jouw satelliet niet bij, die gaat niet hoger dan 75 graden.

G/T is Gain to noise temperature.

Ik vond deze verklaring op een forum in het Engels, dus daar kun je wel mee overweg denk ik:

In the characterization of antenna performance, a figure of merit, where G is the antenna gain in decibels at the receive frequency, and T is the equivalent noise temperature of the receiving system in kelvins. The higher this ratio the better the sensitivity of the system to weak signals.
S/N is ook signal to noise ratio.

De timeout van de afstandsbediening kun je volgens mij niet instellen.

V.w.b. aanschaffen van nieuw materiaal, da's zonde van je geld en daarvoor blijf ik bij mijn advies dat je vermoedelijk daarmee toch beter kunt wachten tot na de verhuizing als dat over korte tijd is.

Misschien zijn dan daarmee de meeste problemen al vanzelf verholpen.

Van kabels heb ik helaas geen verstand, ik weet alleen dat de kabel die ik noemde zeer goed is, maar die zal bij jullie niet te krijgen zijn. En er zullen ook andere goede kabels zijn.

Lyngsat is volgens Mij fout, dat is dan de eerste keer voor jouw.

Als Ik op Indovision.tv kijk dan staan de zenders die op lyngsat 2505 V vermeld staan er niet bij, ook op de originele Samsung van Indovision zijn deze zenders niet te zien, heb ook meerdere keren op 2505 gescant en ook op H gescant en op andere niet bekende TP zoals 2515 en 2545.

Maakt trouwens niet uit, vermeld alleen dat Lyngsat niet altijd correct is.

Ik ga wat betreft die timeout eens zoeken, volgens my is er wel degenlijk ergens een config file of ander file te vinden waar dat mogenlijk is, hoe weet de tuner anders hoelang hij moet wachten voordat hij overschakelt, Ik laat het vooral weten als Ik dat vind, ben behoorlijk goed met Unix(Linux) en het file systeem(heb een Apple), en als Ik er niet uitkom kan Ik nog altijd een van die Dev. voor images vragen.

Zou in de Kernel kunnen zitten maar dat lijkt Mij hoogst onwaarschijnlijk.

Ja, het lijkt Mij zo onderhand ook beter om te wachten, jammer dat dat nog een week of 6-8 is, maar het zou kunnen dat al die"ellende" dan over is.

"Lijkt" er wel op dat Mijn beeld verbeterd is met de nieuwe RG-6 kabel maar kan schijn zijn, de SNR en AGC zijn hetzelfde.

WF125 is inderdaad een erg goede kabel maar WF100 zou ook meer dan genoeg moeten zijn, niet alleen is die dunner, meer flexibel maar waarschijnlijk ook veel goedkoper.

WF100 is waarschijnlijk al moeilijk te vinden, WF125 forget it.

Ze zijn beide gelijk met de afscherming, de WF125 heeft minder verliezen maar op 20 meter is dat 1.3 dB Maximaal op 2150MHz(3 dB is dubbel signaal, -3 dB is half het signaal)

Webro Kabel

Bedankt en Groet Perry

Laatst bewerkt:
Ik geloof je wel, Lyngsat is geen heilige die geen fouten maakt, ik gaf alleen aan dat ik dat tot nu toe niet meegemaakt heb.

Van de andere kant, kan ik me wel voorstellen dat ze op een satelliet die over de 100 graden ligt en hier dus niet bekeken wordt en kan worden, een beetje afhankelijk zal zijn van gegevens die ze van daar krijgt in plaats van dat men zelf kan controleren.

Gezien jouw ervaring met zenders die je wel vindt en die er niet bij staan, en zenders die er wel staan maar jij op jouw beurt niet vinden kan, zullen er dus inderdaad wat fouten aanwezig zijn.

Ik ben reuze benieuwd of er een timeout instelling te vinden is, anders misschien eventueel bij de makers even navragen.

Linux ken ik wel wat van, maar programmeren (met linux of iets anders) gaat mij weer te ver en die firmware is mij te technisch.

Heb eens wat rond gezocht op de dreambox en ben al aardig wat files tegen gekomen met instellingen voor de kernel, helaas is het zoeken in een hooiberg, heb al meerdere files gevonden met filename timeout en parameters folders.

Op meerdere sites werd ronduit gezegt dat het niet mogenlijk is om die tijd te veranderen en Ik zeg hardop dat dat gelul is, natuurlijk is er ergens een parameter die bepaald hoe lang de STB moet wachten voordat hij overschakelt, denk dat het commando in de kernel zit maar die kan beinvloed worden vanaf buitenaf door middel van een instelling file.

Wat Ik nog compleet vergeten ben om te zeggen is dat Ik laatst de box open had om te kijken ofdat de ventilator liep en dacht er meteen aan te kijken waar de SIM zich bevindt.

Tot mijn verbazing stond op de SIM 2.10 vermeld, niet 2.01, is dat raar?

Wil dat zeggen dat Ik nu SIM 2.1 images voor 800HDse kan laden?

Lijkt Mij sterk, zou het eens moeten proberen maar denk niet dat er zoveel verschil zit tussen 800HD en 800HDse images.

Het schijnt trouwens dat originele DM's veel betere software hebben, zijn er die images voor clone HD, dat is toch Gimini?

Als je een DM800se HD hebt zal er sim 2.10 op staan je moet dan altijd de image gebruiken voor de juiste ontvanger.

Het lijkt me verstandig dan maar eens uit te zoeken welke DM je dan precies hebt bij de oude DM800 HD zit aan de achterkant een 9 polige stekker voor een nulmodemkabel bij de DM800se zit er een usb mini aansluiting dacht ik voor service doeleinden.

Zoek uit welke box je precies hebt en software voor de sim 2.01 en 2.10 kun je het beste hier halen.

Misschien je zelf ook een beetje inlezen of je probleem meer voorkomt met de clone box.

De orginele Dreamboxen hebben geen betere software het is dezelfde software maar moet eerst gepatcht worden omdat Dreammultimedia er diverse grapjes in heeft gebakken dat je ontvanger het niet meer doet kapotte bootloader enzovoort.

Aart44

Ik heb een 800HDPro(met db-9 serieel), anders zou Ik er wel meer voor betaald hebben, vreemd is het dat de SIM 2.10 vermeld, kan ook een foutje van de fabrikant zijn.

Ik wacht gewoon af totdat We verhuisd zijn, de originele toegeleverde Samsung heefd soms ook problemen maar het beeld bevriest niet zoals op de DM.

De buur met dezelfde provider heefd nergens last van maar bij hem hebben ze ook andere betere kabel ginstalleerd, ook mede dat zijn schotel naar het zuiden gericht staat.

Bedankt voor Je uitleg dat de Originele DM's dezelfde software hebben, Ik dacht dat ze betere Firmware/software gebruikten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan