800HDPro freeze op 1 kanaal

Update

Inmiddels 11 dagen verder en het is nog niet opgelost maar denk dat Ik het probleem gevonden heb.

Graag Jullie gedachten hierover.

Zoals eerder vermeld bevriest het beeld als Ik naar 1 bepaald kanaal zap, het gebeurd soms ook op andere kanalen maar is zeldzaam, deze kanalen zitten allemaal op dezelfde transponder.

Ik heb 4 verschillende images gebruikt en hebben er allemaal last van maar OpenPli schijnt toch het meest stabiel te zijn.

Inmiddels een beetje wijzer geworden door veel te googelen.

Als Ik Satfinder gebruik kan Ik zien dat het signaal lang niet altijd locked(gefixeerd?) is.

Als Ik bijvoorbeeld naar manual transponder ga en schakel van 2565H naar 2535H(zit langs elkaar) dan heb Ik soms geen lock, als 2565H gelocked is en ga naar 2535 dan is dat vaak geen probleem.

Mijn AGC=99% SNR=78-81% BER=meestal 0-soms als een motor langskomt zie Ik daar verandering in maar blijft meestal beperkt tot 10 of zo.

Vraagje, moet de satelliet perse gelocked zijn om een kanaal te kunnen zien?

Nu lijkt het er ook op dat mijn schotels een beetje worden geblokeerd, ze staan dicht bij elkaar, de ene op de muur en de andere er schuin onder.

De bovenste lijkt voor 10-15% geblokkeerd te zijn door het dak, de onderste lijkt geblokkeerd te zijn door de bovenste(10-15%)

Allebij zijn optimaal afgestemd, dus elevatie, skew zijn allemaal perfect, behoudens dat het erop lijkt dat beide schotels gedeeltelijk worden geblokkeerd.

Zo net meerdere TP's geprobeerd en soms lijkt het erop dat bijna niets gelocked word.

Foto's

No lock

Lock

Sat Dishes

Vraagje, moet de satelliet perse gelocked zijn om een kanaal te kunnen zien?
Wel als je beeld wilt krijgen of op zijn minst blokvrij beeld.

Maar met die waardes wat je hebt (81% / 99%), zou het ook een lock moeten zijn, dus in die context doorgedacht zou je bijna gaan denken dat de tuner van de ontvanger toch niet helemaal lekker is.

Met die hoge ontvangstwaardes zou in mijn optiek dat kleine deel wat de schotel niet gebruiken kan ook geen problem hoeven zijn. Goede kans zelfs dat de aangegeven delen van de schotel niet eens gebruikt worden door de satelliet.

Ohja, het enig andere wat ik me kan bedenken is dat het signaal overstuurd wordt, in dat geval zou je een zgn. satslope nodig hebben om het signaal wat af te zwakken en te zien of het dan beter gaat.

Maar zoiets hebben we al heel lang niet meer nodig gehad. Het is dus een idee, maar of het helpt is de vraag.

Nou, dit helpt mij een stuk verder.

Ik heb gisteren de sateliet schotel beter(optimaal) afgestemd en nu lijkt het erop dat er meer problemen zijn met de lock.

Dus het lijkt erop dat de tuner inderdaad overstuurd word.

Aan de andere kant, het beeld lijkt nu beter te zijn, het kanaal dat mij problemen geeft heeft nu beter beeld dan voorheen, vind dat raar, beter beeld maar lock on is minder?????

Heb ook begrepen dat lagere frequencies hier meer last van hebben dan hogere frequencies en dat is dan ook de reden dat hij sneller een lock krijgt op 2565 en 2595 dan op 2535.

Jammer dat zo'n Satslope(Sat slope equalizer) redelijk duur is en of het helpt?

Heb ook begrepen dat je dat kan doen met een langere kabel, b.v. 50 meter kabel en kijken wat er dan gebeurd, ofwel de LNB (skew) iets verdraaien.

En of de tuner niet helemaal OK is, de enige oplossing daarvoor is om een andere te installeren, maar Ik wacht toch mooi af tot we verhuisd zijn.

Bedankt Perry

Laatst bewerkt:
A.u.b. geen hele berichten quoten, als je antwoord onder mijn bericht staat, weet men wel dat je op mijn reply antwoord.:)

Heb ook begrepen dat lagere frequencies hier meer last van hebben dan hogere frequencies
Dit zou er ook op kunnen duiden dat de lnb niet lekker is. Een lnb is goedkoper dan een tuner dus misschien dat je dit eerder kunt uitproberen dan een nieuwe tuner als je nog eens iets gaat testen.

Een satslope duur? Hmmz... misschien bij jullie. Bij ons heeft een winkel ze al voor 15 euro liggen van het merk Proliner. Een winkel in Duitsland is een stuk duurder met 30 euro (merk Johanssen volgens mij). Dus er zit nogal wat verschil in prijs in.

Ahum, sorry.

Ben dat gewend op Marumors.

Dan zouden beide LNB's niet lekker zijn, wel erg toevalig denk Ik.

Misschien niet duur als het werkt, maar als het niet werkt is dat weggegooid geld.

Niet alleen dat, Ik zit in Indonesie zoals Je weet en om dat op te sturen is niet echt goedkoop en maar afwachten ofdat het ook daadwerkelijk aankomt.

Ja, die Proliner heb Ik gezien maar dacht dat die regelbare spaun beter is.

Het bevriezen gebeurd eigenlijk altijd in het begin binnen 2 minuten, na die tijd geen enkel probleem, dus het lijkt zeer waarschijnlijk dat de tuner gewoon niet snel genoeg kan locken.

Groet Perry

Het bevriezen gebeurd eigenlijk altijd in het begin binnen 2 minuten, na die tijd geen enkel probleem, dus het lijkt zeer waarschijnlijk dat de tuner gewoon niet snel genoeg kan locken.
Dat zou je dan inderdaad zeggen. Zoals ik al aangaf was mijn vermoeden tuner of lnb, het lijkt dan toch de tuner of gebrek aan snelheid daarvan.

Het is dat je wat verderop woont anders was ik eens langs gekomen met een andere ontvanger om te testen wat die erop zou doen.:biggrin:

Het is dat je wat verderop woont anders was ik eens langs gekomen met een andere ontvanger om te testen wat die erop zou doen.:biggrin:
Haha, laaaannnnggggeeee vlucht:lol:

Heb het al eerder gezegt maar heb hier dus ook een zwevende 0 Volt, dit wil zeggen dat de 0 op 220 Volt niet echt nul is.

Dat is ook de reden dat Ik een schok krijg als Ik de connector aanraak terwijl die niet verbonden is met de Dreambox, Ik krijg hier ook een schok(lichte)schok als Ik de HDMI aanraak.

Nu heb Ik wat interessants gevonden, wel in Engels.

Ground loop is a common problem when connecting multiple audio-visual system components together, there is a good change of making a nasty ground loops. Ground loops commonly cause humming noise to audio signals and interference bars to picture. Ground loop makes the system sensitive to pick up interference from mains wiring which can lead to erratic operation of the quipment or even damage to the equipment. Some articles claim that wiring and grounding problems account for up to 80 percent of all power quality related problems related with sensitive electronic equipments like audio/video systems.
Vooral dat erratic Operation bracht Mij op gedachte, dat is nou wat Ik heb, soms werkt het goed, soms niet.

Nog eentje

Earth loop currents may also be a problem - it is possible to find 50 Hz or 60 Hz mains currents on the outer conductors - so be careful. Such stray currents and induced RF fields from nearby transmitters and cell phones may interfere with the wanted signals inside the cables. The quality and smoothing of the the DC supplies used for the LNBs is important.
Ik heb geen zin om die problemen nu op te lossen sinds wij binnekort verhuizen, hopenlijk is de stroom toelevering beter aldaar, zo niet dan leg ikzelf de Nul aan aarde en leg ook de afscherming aan de aarde.

Het is alweer een maand of twee geleden dat Ik hier ben geweest en dacht Ik ga dit eens updaten.

Ben inmiddels verhuisd, de schotel is nog steeds niet vast opgesteld maar heb redelijke goede ontvangst, probleem is dat het installeren hier niet zo eenvoudig is als in nederland, daar heb Ik een boormachine en een winkel dichtbij alwaar Ik keil bouten kan kopen, hier is eigenlijk alles moeilijk.

De problemen zijn NIET opgelost, in dit huis ligt de aarde aan de nul, en hebben we geaarde stopcontacten maar die zijn op de een of andere manier niet verbonden, als Ik de voeding van de dreambox haal d.m.v. de plug eruit te trekken en dan de Coax los maak krijg Ik nog altijd stroom omdat hij verbonden is met de TV, de nul is ook hier niet echt nul.

Motors geven nog altijd storing.

De box houdt ook niet echt van warmte en heb een USB koeler eronder maar soms crasht hij nog.

Het bevriezen gebeurd nog steeds, en bijna altijd op dat ene kanaal, lockt niet op de satelliet, als Ik naar een kanaal eronder zap(een andere transponder) en dan terug dan bevriesd het beeld niet meer, net zolang totdat wij naar kanaal 1 zappen en dan terug gebeurd het weer.

MAAR, hopenlijk is het probleem binnenkort WEL opgelost, Wij hebben Indovision als onze provider, deze is 1 jaar geleden door MNC overgenomen en voorheen was het stukken beter, voorbeeld, als we 2 dagen te laat betalen(dat mag) dan kan het zijn dat Je toch afgesloten word een paar dagen later omdat ze hun werk niet doen, dat is vandaag weer het geval, consumer support is slecht of niet te bereiken, kantoor is ver weg, via bank betalen kan alleen als men het hele bedrag betaald wat hoger is dan wij eigenlijk moeten betalen dus vriendin moet elke maand op en neer naar kantoor(ver weg).

Dus, besloten om een nieuwe provider (Telkomvision) te nemen, die heefd i.p.v. S-band de Ku band (denk Ik) en heeft zeer waarschijnlijk geen last van storingen behoudens als het erg hard regent, voordeel van S-band is dat sneeuw en harde regen geen invloed heefd.

Hopenlijk zijn dan de problemen opgelost al denk Ik wel dat een gedeelte ook aan deze kloon ligt en de tuner niet lockt op 1 frequency.

Nou, dat was een lange post, Ik kom weer terug als we een andere provider hebben.

Tot dan.

Phew.... wel interessant om zo te lezen, maar niet leuk om te horen dat het allemaal zo lastig en omslachtig is als je daar wat wilt doen.

Helaas is consumer support niet overal even goed. Maar eerlijk gezegd is dat hier ook zo. De helpdesk van Canal Digitaal lijkt goed en als je contact hebt lijken alle afspraken duidelijk, maar als je dan ziet wat er daarna gebeurt, dan vraag je af of ze soms maar iets doen waar ze zin in hebben.

Afspraken komen ze niet na, kaarten worden plots onnodig uitgeschakeld. Er worden kaarten geruild waar niet om gevraagd wordt of verkeerde abo's geactiveerd of juist afgesloten. Dat zou sporadisch mogen voorkomen, helaas gebeurt dat tegenwoordig behoorlijk vaak. Dus tja... overal is er wel iets.

V.w.b. de stroom en de nul, dat zijn zaken waar in het westen op gecontroleerd wordt, dus dat is hier inderdaad beter, daar moet je maar afwachten.

In elk geval bedankt voor je relaas en ben reuze benieuwd hoe het je verder gaat verlopen als je bij die andere provider bent.

Bedankt voor je verhaal!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan