Aanschaf DVD brander voor in de PC ??

J

Josje01

HAllo, ik ben van plan een DVD brander aan te schaffen, voor in de PC te bouwen. NOu heb ik daar weinig tot geen verstand van. Ik hoor geruchten dat een brander tenminste plus en min moet kunnen branden en dat ie buffer underrun moet ondersteunen.

Wie kan mij raad geven en welke brander kunnen jullie me aan raden. Die het best voldoet qua prijs kwaliteitsverhouding. Ik denk dat een eventueel antwoord maar per email of PM moet daar er hier geen merken mogen worden genoemd.

Thankx and Greetz :Josje01

Email: Josje01@hotmail.com

Hier mogen best merken genoemd worden, alleen mag een geen nodeloze reclame gemaakt worden.

Ik kan je gewoon vertellen dat ik een NEC 1300 heb en dat die perfect bevalt.

Brdankt voor je snlle replay, en van die merken wist even niet meer. Maar nu heb je mijn geheugen weer even opgefrist.

Greetz :Josje01

Ik heb hier ook een NEC1300a en ding werkt perfect. In het begin wat probleempjes gehad met bijv. princo 4x -r dvd's, maar is opgelost door ff andere firmware erin te zetten.

De nieuwe pioneer (+r/-r) schijnd ook vrij goed te zijn. Is iets van pioneer a06 ofzo.

Plextor!

Meer zal ik niet zeggen.

Wel een stukje duurder maar meer waar voor je geld.

Nec heeft iets teveel problemen met DVD media en het merk BTC, onderandere van de AH pc's, is al helemaal geen aanrader.

Pioneer heeft een goede reputatie evenals Sony, maar deze zijn gezien de prijs minder populair als de Nec's, om maar een voorbeeld te noemen.

De Nec is op zich wel aardig als je je aan één merk DVD houdt.

Zodra je met exotische merken aan komt zetten, laat deze speler het afweten, terwijl de Plextor bij wijze van spreken karton kan branden! :)

ik heb ook de nec, en inderdaad hij bevalt goed maar heeft wel nieuwe firmware nodig om all dvdtjes lekker te vinden. zonder deze "upgrade" is het een onding........

hehe ieder zijn mening hier zie ik.

ik heb ondertussen, plextor, nec 1300 en pioneer 103/4/5/6 kunnen testen.Nee ik heb ze niet allemaal :biggrin:

Over plextor, leuk ding, VEELS te duur.Veel media doet het er nog niet in, wel een ster in + schijfjes.

Over sony, VEELS te duur.Ook hier, veel media wil niet gebrand worden, maar wel weer een ster voor + schijfjes.

Nec 1300, met aangepaste firmware leuk, maar veel media schrijven niet zoals het hoord ermee, Pioneer geeft een rechte lijn met bepaalde media bij het teruglezen en de Nec 1300, op dezelfde media, uit dezelfde spindel niet!!! nog niet dan, zal wel opgelost worden.

Pioneer 106 is GOEDkoper nu dan de Nec 1300?! Hoe kan dat ?

Omdat de Pioneer 107 is aangekondigd :biggrin: en dan begint men de versie Pioneer daarvoor te dumpen.

Hoe doe ik dat teruglezen, voor de quality control ?

Neem dvd speed en lees ze terug, MAAR, niet in de dvd brander zelf, want dan zie je gewoon altijd rechte schijne lijnen

Hoe het wel te doen dat teruglezen?

In een dvd-rom speler, die niet Gelockt is voor dvd-/+ media

Zelf test ik dat altijd, met een unlockte Toshiba dvd-rom

Daar lees ik bepaalde media weer terug in, met gemiddeld 12 speed dvd en een max van ongeveer 16 speed op het eind.

Nog een keer, dezelfde media uit dezelfde spindel

gebrand met nec 1300, ups en downs in de terugleesgrafiek.

in de pioneer, rechte schuine lijn naar boven tot 16 speed toe.

Conclusie maar wie ben ik he

Koop een Pioneer

Ja ja, ik echte Pioneer fan nu:biggrin:

Nog iets over media zelf:

media die niet altijd goed is, afhankelijk van wanneer de Batch gemaakt is en hoe de quality control is >> alle Princo Media.

Zo kan je er tig van branden, die goed zijn en tig branden van spindels die niet goed zijn.

Maar Blijf weg van die Princos, ook al branden ze goed en doen ze het overal in, velen falen na 1 jaar!!! en kan je ze gewoon weggooien

en das dan duurkoop he.

Laatst bewerkt:
Nec 1300 was twee weken terug in de aanbieding voor 129 euro in Duitsland, de Pioneer lag toen nog op 179.

Zelf heb ik hier een Pioneer DVR106a gekocht, ook op advies van CP en berichten die ik zo hier en daar hoorde over een toch ietwat betere kwaliteit t.o.v. de Nec1300.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de prijs van de Pioneer tot nu toe toch een stuk hoger gebleven is.

Hoe dan ook, ben er zeer tevreden mee, ding werkt perfekt.

Als je op dit moment wilt gaan kopen, zou ik me afvragen, of je nu meteen eentje hebben wilt, of toch even wil wachten, de 4speed schrijvers zijn er namelijk al, je ziet de aankondiging van de Pioneer 107, en als die dingen een maand of 2-4 verkrijgbaar zijn beginnen die ook weer in prijs te zakken.

Ik wou voor mijn vraag geen nieuw tread starten daar het ook betrekking heeft op mijn vorige onderwerp. Dan nu de vraag: als ik de DVD brander zelf in de PC wil bouwen, wat overigens dan mijn eerste keer zal worden, zou in mijn CD-romspeler verwijderen en daar in de plaats de DVD brander met de voedingskabel en de data kabel van de Cd-romspeler steken, is dat goed , of hoe moet het dan?? Ik neem aan dat je niet 3 apparaten laat staan: cd-rom cdwriter en dvdwriter,toch?

Ik hoop dat ik de vraag duidelijk heb gesteld, want ik zou graag zelf de nieuwe DVD-brander in willen bouwen. Mijn OS is 98SE.

Enne ik denk dat ik maar voor de pioneer ga, op het advies van Captain Picard 2001

Waaom geen drie apparaten ? Dat kan gewoon. Ik weet zelf trouwens niet of een DVD brander ook CD kan branden. Ik zou denken van wel, dus dan kan die er weer uit. Overigens - dat las ik in de Cosumentengids - een DVD brander kan geen exacte kopieen maken van een DVD. Er past minder op een zelf gemaakte DVD dan op het origineel staat. Ik weet niet hoe men het oplost als je een fim wilt kopieren. Ik denk dat het alleen gaat als je grapjes" als "the making of" en dergelijke er uit sloopt.

Natuurlijk gaat het wel, meerdere apparaten laten zitten.

Alleen dan zit je systeem wel vol.

Want ik meen te lezen dat je nog niet veel aan computer-verbouwingen hebt gedaan, en dan dus ook niet een systeem hebt waar je juist veel aan kunt verbouwen.

Je hebt dus waarschijnlijk geen RAID-controller bedoel ik daarmee.

Dat maakt niets uit, maar betekent wel dat je maximaal 4 IDE apparaten aan kunt sluiten.

En dat zijn je harddisk, je cd, je cdwriter en je nieuwe dvdwriter.

Bij IDE kun je op 1 kabel 2 apparaten aansluiten, en in een standaard pc zitten al een hele tijd 2 IDE aansluitingen.

Alleen heb je wel verschillende toevoegingen aan de IDE standaard, vaak om de data overdracht te versnellen.

Om maximaal van de snelheden gebruik te kunnen maken, moet je ervoor zorgen dat je het snelste apparaat alleen is aangesloten op zijn kabel.

Je kunt ook 2 apparaten die aan dezelfde normen voldoen op deszelfde kabel aansluiten.

Anders bepaalt het langzaamste apparaat de snelheid, en kan het dus voorkomen dat je door de fabrikant opgegeven snelheden niet haalt.

M.A.W. het zal waarschijnlijk geen enkel probleem zijn om m er gewoon bij te prikken.

Maar ik zou dat niet doen, en zou de HD en de CD aan de ene kabel hangen, en de dvd aan de 2e kabel.

Op die manier krijg je geen last van andere apparaten die de prestaties van je nieuwe apparaat beinvloeden.

Overigens, je wist natuurlijk allang dat een dvd writer ook cd(r(w))'s aankan he.

Dus wat dat betreft is er ook weinig gemist als je de dc writer een duw geeft, tenzij deze juist een extreem snel exemplaar is (52 speed ofzo).

Mijn pioneer DVR-a06 doet in ieder geval goed zijn best hier, al maakt ie geen overuren zoals bij sommige andere mensen die ik ken.

@BT, je bedoeld zeker dat de 8-speed branders er al zijn?

4-speed is er al een jaartje ofzo.

Trouwens, ik heb inmiddels uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de Pioneers inderdaad goede branders zijn!

Maar in de regel genomen zijn alle branders zo goed als de brandmedia die gebruikt word.........

@DRZ: nee dat denk ik niet. Immers in de tijd dat ik mijn Pioneer DVR106a kocht, en dat is zo in augustus dit jaar geweest, was er net pas de eerste 4speed (dacht van plex) de markt op gekomen, dus we spreken over een paar maanden 4speed.

Als het al een jaar geweest zou zijn, dan zou de DVR106a ook 4speed moeten zijn, en die is ook maar 2.4speed.

Als je in de prijslijsten gaat kijken overal, zie je ook bij mijn weten geen 8x dvd brander, of het moet echt van nu kort geleden zijn.

Maar wat je conclusie betreft heb je zonder meer gelijk, de brander is zo goed als de kwaliteit van de gebruikte media. Dat is zonder meer waar.

Laatst bewerkt door een moderator:
nou ze zijn er dus wel die 8x dvd brander

maar gelijk weer stukje duurder he

vandaar dat de 4x weer wat zakken in de prijs

Klopt, maar die 8x zijn ook pas uit eigenlijk. Viel me ook al op dat ineens die 2x zo hard gingen dalen en nu dus ook de 4x al aan het dalen zijn.

Maarja, ik heb de mijne, vind het wel goed zo. :)

Mocht iemand nog meer willen weten, kijk eens op

http://www.dvdforum.nl/forum/

Maakt de keuze moeilijker maar geeft wel veel informatie

en bevindingen van anderen.

Multi

Philips heeft onlangs een testopstelling gedaan waarbij DVDschijfjes op 16 speed werden gebrand.

Volgens Philips is dit het maximum haalbare........ (lees het bericht maar even)

http://www.tweakers.net/nieuws/29615/?highlight=philips

(maar ja, volgens de experts uit de jaren 90', was 500Mhz voor een processor ook het maximum haalbare.. :)

Ja , heb nu dan een Pioneer DVD-brander aangeschaft, een DVR-A06 , en meteen al veel problemen. Onderandere, mijn systeem is 98SE met 384 MB ram en nog 15 giga over op de HD, Clock is 866 MHZ de brander heb ik zelf geplaatst misschien daar iets niet goed gedaan? Alhoewel de brander wel werkt als ik een backup maak met Ghost lukt dat wel. Een film afdraaien lukt wel maar niet helemaal correct heeft met beeldschermdrivers te maken volgens powerdrive, is een TFT 19 inch van Aldi Medion.

Alsik een nieuwe DVD+RW in de DVD rive stop en in verkenner kijk dan zie ik daar dat er 1 track op staat en wel een audio track met 0 KB grootte, ra ra hoe kan dat. Zoals ik al zei zelf ingebouwd, in de PC zit ook nog een Cd -writer van LG , ik heb dus de DVD brander op de plaats van de gewone CD-rom speler gezet en de romspeler verwijderd. De DVD brander staat als SLAVE ingesteld omdat de romspeler dat ook zo had???? Is dit goed?? Enfin , ik wordt er niet goed van . Wat kan ik fout hebben gedaan , of is mij system niet goed genoeg voor deze toepassing?? Alle hupl is zeer welkom

Ehm, misschien zou je eens kunnen overwegen om Win98 definitief vaarwel te zeggen en eens een besturingssysteem van deze eeuw op je pc te zetten?

Met een geheugenbankje van 128mb meer kan win XP prima draaien op een 866!!

Volgens mij nu ook al, maar wat meer vind deze wel prettig.

Ik heb op een cellie 500 xp draaien, wat best vlot gaat!

Ik heb dezelfde brander en onder 98se ook totaal geen problemen.

Wel moet natuurlijk je 98se volledig uptodate zijn.

Ook is het zo dat deze brander een vrij nieuw type is, en dus ook de aspidrivers en software erop aangepast moeten worden.

Nu zou ik geen Nero 6 adviseren maar de nieuwste Nero 5.x is dan toch wel te adviseren en wat nieuwere aspidrivers.

Zelf aansluiten hoeft geen probleem te zijn, maar een goede werking kan uiteraard wel weer afhankelijk zijn van aan welke controller hangt ie en hoe is hij geschakeld (master / slave) of staat ie op cableselect (niet adviseerbaar bij een brander en zeker niet als je meerdere branders hebt).

Dat kunnen dus dingen zijn die kunnen meespelen.

Overigens vind ik 98se ook nog van deze eeuw als je nog beschikt over een pc die niet boven de 1000mhz uit komt.

Overklokken is overigens iets wat ik NOOIT doe, dat kan uitstekend gaan maar je kunt er ook de grappigste problemen mee tegenkomen.

Overigens heb ik zelf ook nieuwe drivers voor mijn Nvidia Gforce moeten installeren.

Maar 0 problemen gehad.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan