hehe ieder zijn mening hier zie ik.
ik heb ondertussen, plextor, nec 1300 en pioneer 103/4/5/6 kunnen testen.Nee ik heb ze niet allemaal
Over plextor, leuk ding, VEELS te duur.Veel media doet het er nog niet in, wel een ster in + schijfjes.
Over sony, VEELS te duur.Ook hier, veel media wil niet gebrand worden, maar wel weer een ster voor + schijfjes.
Nec 1300, met aangepaste firmware leuk, maar veel media schrijven niet zoals het hoord ermee, Pioneer geeft een rechte lijn met bepaalde media bij het teruglezen en de Nec 1300, op dezelfde media, uit dezelfde spindel niet!!! nog niet dan, zal wel opgelost worden.
Pioneer 106 is GOEDkoper nu dan de Nec 1300?! Hoe kan dat ?
Omdat de Pioneer 107 is aangekondigd
en dan begint men de versie Pioneer daarvoor te dumpen.
Hoe doe ik dat teruglezen, voor de quality control ?
Neem dvd speed en lees ze terug, MAAR, niet in de dvd brander zelf, want dan zie je gewoon altijd rechte schijne lijnen
Hoe het wel te doen dat teruglezen?
In een dvd-rom speler, die niet Gelockt is voor dvd-/+ media
Zelf test ik dat altijd, met een unlockte Toshiba dvd-rom
Daar lees ik bepaalde media weer terug in, met gemiddeld 12 speed dvd en een max van ongeveer 16 speed op het eind.
Nog een keer, dezelfde media uit dezelfde spindel
gebrand met nec 1300, ups en downs in de terugleesgrafiek.
in de pioneer, rechte schuine lijn naar boven tot 16 speed toe.
Conclusie maar wie ben ik he
Koop een Pioneer
Ja ja, ik echte Pioneer fan nu
Nog iets over media zelf:
media die niet altijd goed is, afhankelijk van wanneer de Batch gemaakt is en hoe de quality control is >> alle Princo Media.
Zo kan je er tig van branden, die goed zijn en tig branden van spindels die niet goed zijn.
Maar Blijf weg van die Princos, ook al branden ze goed en doen ze het overal in, velen falen na 1 jaar!!! en kan je ze gewoon weggooien
en das dan duurkoop he.