Aanschaf DVD brander voor in de PC ??

<>

Is de pioneer niet een min brander

Dan zal hij niet op een rw+ kunnen branden deze zal hij wel kunnen lezen

Neen dat is het niet, het is de Pioneer DVR A06 schrijft hij, die heb ik hier ook en dat is een + en - brander (tevens rw en cdbrander).

Josje01

Kijk eerst even in je bios naar de instelling van de IDE

Deze moet je alvocht zetten

IDE Secondery Master AUTO

IDE Secondery Slave AUTO

Dan herkent de bios de apperaten vanzelf en stelt deze zelf goed in

Daarna kijk je in windows bij configuratiescherm/Systeem/apperaatbeheer

Hier zie je een overzicht van de apperaten die je in je pc hebt

Druk hier dubbel op Cd-rom en daarna weer op je brander

Kijk hier even naar je instellingen en vink hier DMA AAN

Vink eventueel bericht bij automatisch invoegen uit (dit is voor het automatisch opstarten van cd`s)

Je pc vraagt om een herstart dit kun je dan gewoon doen

Hierna zou je gewoon zonder problemen dvd moeten kunnen afspelen (films zonder storingen) en kunnen branden

suc6

PS wist niet dat het om een +- brander ging

Gebruik ook media van een goed merk

Groeten Remo

BT, met Nero 5.5 geen problemen nu , de Brander doet nu alles wat ie moet doen, tot zover geen problee. Wat ik jammer vindt dat ie niet met Pinnacle instant CD/DVD 7.06 EOM version wil draaien, deze geeft telkens een foutmelding. Met deze soft is het mogelijk om de DVD zo te formatteren dat ie als een bijkomende HD kan functioneren , wat ook bij een CD rewritable kan daar heet het direct CD , en voor de DVD heet het instantwrite. Deze optie ondersteund de Pioneer A06 wel. Deze functie zit niet in nero 5.5 voor zover als ik weet? Misschien iemand toch nog een programma waar deze functie ook in zit?

Greetz: Josje01

Easy CD Creator zit bij mijn weten DirectCD ook bij.

In windows XP zit het standaard in het besturingssysteem verwerkt.

Ben echter niet kapot van DirectCD en soortgelijken, veelal veroorzaken die problemen met andere schrijfprogramma's.

Is er geen nieuwere versie van die Pinnacle dingens? Ook al even naar de specs gekeken? Misschien dat die versie niet meer geschikt is voor win98se en XP moet hebben, in dat geval zou je met een oudere versie kunnen proberen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan