Advies ADSL abo gevraagd

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Ik zou graag eens advies van julie willen hebben over mijn ADSL abo en welke beter is.

Ik heb nu ADLS Advanced van Planet/KPN welke per maand 69.95 kost plus nog eens het abo voor mijn KPN telefoon elke maand.

Nu zou ik het liefst dit hele Abo willen opzeggen inclusief mijn telefoon bij KPN.
( daar ik mijn telefoon nooit gebruik om te bellen, heb ik alleen nodig vanwege adsl via planet welke ik al heb voordat ADSL per kabel mogelijk was )

Dus daar wij hier thuis al Casema hebben wil ik eigenlijk ADSL gaan nemen via Casema want dit is volgens mij toch wel goedkoper dan als ik alles bij elkaar optel van planet/kpn.

De snelste van Casema kost ook 69.95 maar ik spaar dan wel de kosten van mijn KPN telefoon uit elke maand.

Of heeft iemand anders een betere oplossing wat ik zou kunnen doen,, ik wil wel een snelle internet verbinding hebben van minimaal 12 MB zoals ik nu al heb van planet.

Alleen loopt mijn contract bij Planet pas in juli 2008 af dus ben bang dat ik voor die tijd er niet van af kom.

Of is Tele2 wat, die kost maar 25 euro voor een 10MB lijn.

Dus gaarne wat advies wat te doen,, vraag is dus wat kost het minst voor een snelle internet lijn en die uiteraard ook betrouwbaar is.

Ja dan heb je nog even de tijd voordat je er vanaf kan.

Ja inderdaad ik zou dan niet kijken naar Casema maar naar Telford of Alice (prachtige meid) die bieden alle twee ongeveer hetzelfde aan een 20 mb lijn met telefoon en vaste nummers gratis bellen voor 29.90.
Bellen doe je dan via Voip dus je telefoon in je modem inpluggen, ook zonder telefonie is het leverbaar.

Je kunt dan nog je huidige telefoonnummer meenemen en dan kun je KPN en Planet opzeggen, je hebt dan hetzelfde alleen veel goedkoper alleen je zou de test moeten doen op je postcode of die 20 mb op je woonadres wel haalbaar is.

http://internet.telfort.nl/shop/index.html

http://www.alice.nl/nl/residential/resources/index.html

Bij Alice ben je weg bij KPN die gaat over BBnet Telford is van KPN.

Alice heeft wel wisselende ip adressen. Voordeel van Alice is wel weer dat deze VoDSL gebruiken hetgeen stabieler is dan Voip wat Orange en Telfort gebruiken.
Orange is dus ook nog een optie, TweakDSL biedt ook snel adsl met telefonie maar is duurder dan deze Alice en Telfort en Orange, logisch, maar heeft wel betere service en kwalitatief personeel en zit in elk geval stukken lager qua prijs dan KPN.

Ik zou eerst de postcoe check eens doen om te zien of dat bij jou verkrijgbaar is en dan nog eens kijken bij onder andere www.adslcentrale.nl om te zien hoe ver je van je centrale af zit, om zo te kunnen zien of er iets van normale snelheid haalbaar is.

Alice en Telfort en Orange gaan over het Tiscali (vroeger BabyXL) netwerk, hetgeen deels in handen is van KPN ja, maar daar is niets mis mee, ze hanteren ook geen KPN prijzen.

Hoi,

Ik heb hier tot volle tevredenheid Orange 20 mbit met telefonie.
Wel de goedkoopste telefoonlijn van kpn, omdat ik in geval van storingen gewoon wil kunnen bellen en gebeld worden.

Orange ongeveer 30 euro per maand, KPN telefoonlijn 9,95 per maand.

Binnen nederland bellen met Orange kost 4 eurocent per gesprek, al duurt dat gesprek 4 uur....

Eigenlijk in 2 jaar nog nooit storing gehad bij orange, dus dik tevreden.

Met downloaden via newsservers haal ik ongeveer 1,33 mb per seconde, dus 4 gig doe ik ongeveer 55 minuten over !

Na vervelende ervaringen via kabel aansluiting , Chello-UPC, wil nooit meer adsl via kabel .

Hopelijk heb je wat aan deze info,

Succes met kiezen..................

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 524 meter.

Orange klinkt ook goed en de prijs: Orange ADSL Extra & Telefonie € 24,95 p/mnd na 12 maanden € 34,90

Maar Technodad: 1.33 MB per seconde is wel weinig voor een 20 MB abo,, of zit jij zover van de centrale af want ik haal nu ook 1.20 MB bij Planet.

Moet nog maar even verder kijken want wil wel een vast IP adres en ook nog ruimte voor een homepage en die leverd ook niet iedereen.

Ha Jack

Je hebt bij orange een vast ip adres, dat was voor mij ook een must!

En ruimte voor een homepage heb je ook.

Maar voor € 1,50 per maand heb ik via hostingdiscounter een eigen domein en dus ook vaste e mail adressen , als ik ooit wissel van provider blijf ik altijd mijn mail adres houden....

Jack, TD spreekt over megabyte per seconde. Om dat te kunnen halen bij planet zou jij een 12mbit abo bij planet moeten hebben. Heeft Planet dat wel?

Orange heb ik zelf ook, maar deze werkt ook met Voip en inderdaad tellen ze het starttarief van 4 cent naar normale telefoonnummers binnen Nederland.

Het voordeel van Telfort en Alice is dat je daar die 4 cent starttarief niet kwijt bent en daarmee dus al goedkoper zit dan bij Orange.
Beiden kunnen de KPN telefoonlijn overnemen (bij Alice is dat verplicht) en dan ben je van die 9,95 per maand af want die zitten in het abonnement bij Telfort en Alice inbegrepen, dus geen extra kosten, alleen die 29,95.

Bij Orange heb je een dynamisch ip adres, alleen blijft dat vrij vast staan, het zal niet echt snel wisselen.
Ben je afhankelijk van een vast ip moet je geen Alice nemen. Telfort is dan wel nog een optie, daar heb je ook een redelijk vast ip adres. Volgens de Telfort helpdesk waar ik mee gemailed heb, geven ze geen garanties en behouden zich het recht voor dit te wijzigen (is overigens bij elke provider zo) maar in principe zal het ook daar niet snel wijzigen volgens hun.

Dus in jouw geval wordt de keuze dan beperkt tot Orange of Telfort.
Jij zit dicht bij de centrale, als de berekening klopt, dan zou je feitelijk ongeveer tot ongeveer 18 a 19 mbit moeten komen minimaal.
Dan zit je met downloads dus rond de 1850 kbyte/sec. En da's wel lekker.
Die waarde kan natuurlijk ook hoger liggen, ligt ook een beetje aan de kwaliteit van de lijn en nog wat andere zaken.

Bij planet advanced heb je aan Snelheid:
Downstream 8 - 12 Mb/s
Upstream 1 Mb/s

Complete DVD van 4.7 Gb haal ik nu ook meestal binnen in een uurtje,, gebruik daar wel 4 lijntjes voor met Newshosting maar volgens mij is het dus wel een 12 Mbit abo.

En ja een vast IP is wel een must want anders blijf ik dat doorgeven bij een share :)

Oh en dat is wel een goede tip van Technodad,, heb nu ook wel een vaste domein naam bij planet maar moet ik iets voor betalen dus kan ik die ruim van te voren gaan om switchen.

nouja heb nog ruim 7 maanden de tijd want weet zeker dat je bij planet nooit onder je contract uitkomt en dus moet blijven betalen tot het eind van je contract.

De download snelheid zal wel goed zitten,, daar ben ik nu ook tevreden mee,, maarja tis natuurlijk nooit snel genoeg,, zie soms dat gasten een film in de nieuwsgroepen gooien in nog geen uur tijd,, wat voor abo die hebben weet ik ook niet want volgens mij is de upload nooit zo snel bij de normale providers.

Dus zover ik nu kan zien word het dan waarschijnlijk wel Orange want als Technodad daar tevreden over is moet het wel goed zijn toch :)

Telfort heb ik mijn bedenkingen bij,, telefoon vond ik ook nooit goed en een paar weken geleden zag ik geloof ik bij kassa dat telfort niet waar maakt wat ze zeiden ( daarom geloof ik gewijzigd nu in wel tot 20 MB download inplaats van u krijgt 20 MB ).

Dat uploaden in een uurtje, mijn buurman doet dat in 15 minuten, is meestal vanaf een hogeschool of universiteit:

Deze mannen hebben superverbindingen !

Oh ok bedankt,, ik zie trouwens dat je bij hostingdiscounter je eigen domein naam gewoon kan overschrijven naar hun als je eigenaar bent dus dan is dat ook geen probleem volgens mij en krijg je zelfs 50 MB meer ruimte ook dan bij planet :)

Orange heb ik ook al lang maar inmiddels al meegemaakt dat de snelheid daar omlaag is gegaan, zogenaamd om een stabieler netwerk te krijgen, dat scheelde mij al 2,5mbit. Maar is nu gelukkig nog maar 1,5 mbit ongeveer.

Dat Telfort heeft moeten wijzen van "u krijgt 20mbit" naar "tot 20mbit" is normaal, want geen enkele provider kan dat garanderen, dat zegt verder niets over de kwaliteit van de verbinding.
Voordeel is wel dat er met Orange wat meer ervaring is omdat die al wat langer bestaat.

DVD downloaden met Orange hier doe ik in pak hem beet 35 a 40 minuten en dan download ie met 1780 kbyte/sec. Dus da's een mooie snelheid.
De Livebox traint in op 17.7mbit, hetgeen in het begin 19.2 mbit was voor de wijziging.
Voor de rest draait ie hier ook lekker.

Die normen toch BT!
Je weet toch dat volgens de internationale normen mb voor milli (bit) staat en Mb voor Mega (bit).
Voor computers hanteert men ook voor b bit en B byte om de verwarring nog te vergroten.
Als iedereen het zo zou doen, waren er weinig problemen.

Ik vraag me wel af waarom er zo'n groot verschil zit tussen de down en upload snelheid.
Daar heb ik eigenlijk nooit een fatsoenlijk antwoord op gezien.
Of het iets met de bandbreedte te maken heeft?

Grtz.

Je weet toch dat volgens de internationale normen mb voor milli (bit) staat en Mb voor Mega (bit).
Millibit? Nooit van gehoord. Megabit en Megabyte wel. En ik weet ook dat ze daarom eentje met een hoofdletter schrijven en de ander niet.
Maar je wilt niet weten hoeveel mensen gewoon MB schrijven of mb of Mb terwijl ze niet weten wat ze bedoelen. En als ik heel eerlijk moet zijn, vergis ik me daar ook altijd mee daarom schrijf ik liever voluit Mbit/sec of Mbyte/sec.:)

Waarom er zo'n groot verschil tussen zit weet ik ook niet, mijn vermoeden is dat ze bang zijn dat er anders teveel bandbreedte verbruikt wordt. Hoe hoger de upstream, hoe meer mensen zullen gaan uploaden.
Wat ik wel gemerkt heb, vooral bij @slome is dat als je aan het uploaden bent, de download vertraagt. Bij ADSL is dat een stuk minder, maar ook daar is dat het geval.

Normaliter heeft een mens ook geen grote upstream nodig, vandaar dat ik denk dat ze deze klein houden, om de downstream zo groot mogelijk te kunnen maken voor de klanten. Maar nogmaals.... da's gewoon een vermoeden mijnerzijds, zeker weten doe ik dat ook niet.

Hoe groter de upload snelheid hoe groter de kans is dat de gebruiker serverparks, FTP en meer diensten gaan aanbieden die in het vaarwater van de providers terecht komen. Maw concurentie uit de hoek van de consument. Denk ook eens aan het blokken van poorten door providers waar we nog geen 2 jaar geleden last van hadden.

Met bandbreedte heeft het niet zo heel veel te doen, het is technisch eenvoudiger en dus goedkoper om unlimited bandbreedte aan te bieden dan om Up en Downstream te scheiden, maar die marketing jongens.....

@ roberto,
Onzin de bandbreete op een normale koper ader is beperkt ,je hebt een totale bandbreete van ongeveer maximaal ongeveer 21MB.
Als je de upload groter maakt wordt je download dus gewoon lager.

Voor de meeste mensen is de download veel belangrijker dan de upload dus is voor deze verdeling gekozen.
In de toekomst (met glasvezel ) zal dit mischien veranderen.

@Jack
Als je een BelBasis hebt kun je je abbo nu al omzetten naar BelBudget (10,495 per maand) , dit alleen als je niet veel belt (de gespreks kosten zijn 6X zo hoog).

P.S Telfort INTERNET is het vroegere Tiscali (KPN mag deze naam na de overname niet meer voeren en heeft gekozen voor Telfort) .

P.S Telfort INTERNET is het vroegere Tiscali (KPN mag deze naam na de overname niet meer voeren en heeft gekozen voor Telfort) .
Waarom niet? Bij een overname neem je ook de naam mee over en mag deze ook gebruikt worden.
Tiscali is als provider immers ook nog altijd bezig, althans met een website. Je kunt er nog altijd adsl abo's bestellen. Aan het modem te zien zal dat dan wel weer via Telfort geregeld worden, uiteindelijk het is toch allemaal KPN. Maar als je de naam niet meer zou mogen gebruiken zou je ook niet meer op die manier klanten mogen werven.

Nu kan ik verkeerd geinformeerd zijn, maar ik dacht dat een netwerkprovider niet ook tevens internet provider mocht zijn voor particulieren of zoiets.
Daarom zie ik bij BBNed zelf ook geen abo's voor particulieren en KPN zelf heeft ook zijn providers zoals Telfort, Tiscali, Hetnet, Planet enzo.

Stukje historie:

Tiscali is de club die de rokende puinhopen van World Online heeft overgenomen.
Het is een Italiaanse club die vriend en vijand verraste door deze overname te doen, omdat ze daarvoor eigenlijk veel te klein waren.
Volgens mij heeft KPN niet alles van Tiscali over genomen, en kan bij de verkoop heel goed zijn afgesproken dat de naam niet bij de verkoop hoort.
Vaak zie je dat die naam nog een tijdje mag worden gevoerd (zie Lenovo en IBM of BenQ en Siemens mobile) vanwege de bekende naamsbekendheid.

Verder is het zeker niet zo dat de totale bandbreedte een simpele som van de up en download snelheid is.
Want dat zou betekenen dat je een dikke upload zou hebben als je inderdaad een server zou draaien.
Aangezien ik niet tot "de meeste mensen" schijn te behoren, heb ik hier een veel groter upload data verbruik, dan download.
Als je er weer een sommetje van maakt, kom je heel dicht in de buurt van de maximalen per dag voor wat betreft dat up verkeer.

en kan bij de verkoop heel goed zijn afgesproken dat de naam niet bij de verkoop hoort.
Klopt, maar hier twijfel ik aan omdat men dan over het algemeen ook spreekt over een verkoop of opsplitsing en in dit geval zie je steeds over een overname spreken. Tot nu toe nog niets van een deelse overname gezien, alhoewel je wel gelijk kunt hebben want elders lees ik weer dat KPN de Nederlandse activiteiten van Tiscali SPA incl. infrastructuur etc. heeft overgenomen. Het kan dan zijn dat ze de naam nog tijdelijk mogen gebruiken, maar niet geheel omdat deze wellicht internationaal geregistreerd is.

Overigens heeft Tiscali niet alleen World Online overgenomen maar ook het BabyXL netwerk waar Orange ook gebruik van maakt. Dat BabyXL netwerk komt aldus ook in KPN handen, hetgeen ze weer sterker maakt in de concurrentiepositie tegen BBNed.

@ jan99sat

Oooh nou snap ik het ligt aan het koper, vandaar dat de fiber klant dezelfde upload beperkingen heeft...
Probeer dan maar eens bij je provider download snelheid in te ruilen voor upload snelheid. Zou je in theorie een 20MB up en een 20MB down-pipe kunnen laten aanleggen en leuk providertje gaan spelen. Dat kan wel maar dat noem je dan managed Ethernet [ethernet protocol gebonden] of peering [IP gebonden] of MPLS connect [niet protocol gebonden] en dan zit je in de zakelijke markt met de daarbij behorende tarieven.

Via koper kan er een gegarandeerde levering van een STM-1 kan plaatsvinden [STM-1 = 155MB waarvan er 140MB bruikbaar is voor de eindgebruiker, 15MB wordt gebruikt voor signalering, clocking en wat overige zijdelingse informatie]
Ook zijn er anno 2007 geen volledig optische netwerken, dat wil zeggen er wordt glasvezel gebruikt voor het transport van het signaal maar in elk netwerkelement wordt er omgezet van optisch naar digitaal, dan wordt er opgepoetst eventueel geconverteert en doorgezonden. en dat allemaal via koper....
Netwerkelementen zijn Switches, Routers, multiplexers, crossconnects en nog 15000 andere benamingen.

Bij Norm-88 bekabeling is het ook al mogelijk om een 1000MB fullduplex signaal te transporteren, wat een nog grotere snelheid betekend alleen de marketing afdeling van Bell-labs [At&T] wil nog niet lanceren vanwege de uitnutting van de bestaande systemen.......

maar een advies voor Jack is het niet.......

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan