Advies ADSL abo gevraagd

Nee maar wel interessante info, waarvoor dank!;)

Maar ik snap nog niet waarom die download/upload snelheden statische waarden moeten zijn.
Met een hoge down en heel lage upstream.
Waarom kan dat niet dynamisch geregeld worden?
Waarom is dit belangrijk?
Nou, je mag thuis een servertje hebben draaien om wat spul te delen.
Als iemand wat gaat downloaden is dat upload voor jou.
En je weet dat die upload van je dan gedeeld gaat worden door het aantal users dat gaat downloaden.
Als je zo'n lage upload hebt gaat dat al snel knellen.
Je gaat hier echt niet voor provider spelen.

Grtz.

Je gaat hier echt niet voor provider spelen.
Ohnee? Niet voor ISP misschien maar als ik zowel dikke up en downstream had zou ik hier wel iets aan webhosting gaan doen.:)

Klopt, maar dan hebben we het weer over zakelijke abonnementen, da's sowieso anders dan de normale abo's voor particulieren.
Voor zakelijke klanten zijn ook hele andere abonnementen te krijgen bij diverse providers.

@killroy Das nou net wat ze willen, knellen. Content die jij wil hebben en waar je vaak voor moet betalen razendsnel afleveren maar zodra jij wat wil afleveren, knijpen die hap. Moet je toch weer de knip in voor een hogere upstream.
Dynamisch is zoals ik al aanhaalde het meest eenvoudige en technisch gezien het goedkoopste, gewoon 20 Mb afleveren en de up en down laten regelen door de user...... maar doe je dat dan is dat het "nekschot" voor de webhoster en de kleinere ISP.

Kijk maar naar mijn FTP, als het normaal gaat draait ie als een zonnetje maar als we allemaal tegelijk uploaden dan loopt ie gewoon vast door bandbreedte gebrek. Had ik maar een hogere upsteam..

@ BT, ik heb nog wel meer van dat soort info hoor

@ BT, ik heb nog wel meer van dat soort info hoor
Je mag altijd een topic openen om interessante info te plaatsen als je wat interessants hebt, of om een cursusje te geven in het een of ander. Het is ook mogelijk een poll op te zetten om te zien of er genoeg geinteresseerden zijn.
Dus als je tijd en zin hebt, kijk maar eens of je iets hebt.:)

Even terug naar waar het hier eingenlijk om gaat :)

Ik zat te denken,, als ik nu naar planet ga bellen en eerst probeer om onder mijn abo uit te komen,, dit zal wel niet lukken maar volgens mij kan ik wel mijn adsl abo verlagen.

Als ik het nu verlaag naar de goedkoopste die ze hebben,, dan zou ik vanaf dat moment toch al gewoon kunnen overstappen naar Orange en telefoon ook gelijk over laten zetten naar Orange.

Als ik alles goed uit reken dan zou ik nog wel een aantal maanden moeten betalen aan Planet en KPN maar als ik dat bij het Abo van Orange tel dan ben ik nog altijd goedkoiper dan als ik alles hou zoals het is of zit ik nu fout en kan dat allemaal niet.

Bij dat abo van orange met die livebox,, daar kan ik toch ook gewoon mijn computer in stoppen en tevens mijn Dreambox voor de bekende share :)
Kijk nu maar even naar Technodad want die heeft dat ding.

Of kan ik mijn huidige router behouden en heb ik die livebox dan niet nodig.

Vraag wel even naar de contractvoorwaarden als je dat gaat doen. Ik weet namelijk niet zeker of ze dan opnieuw een contract laten ingaan, of dat ze je dan gewoon goedkoper je oude contract laten uitzitten, het is wel belangrijk om dat echt (liefst zwart op wit) ook te weten.

Daarnaast weet ik niet of je bij Planet bij de nieuwe abo's elke maand kunt opzeggen, volgens mij is dat alleen bij Hetnet maar dat weet ik niet zeker.
En als dat wel het geval is, zou je met het nemen van een ander abo gelijk weer een jaar aan Planet gekoppeld zijn, dus wees hier zeer voorzichtig mee.

@Jack,

Je hebt standdaard twee aansluitingen op de livebox.
Ik gebruik er een voor mijn Dreambox en de andere gaat naar mijn computer.
Werk allemaal perfect, ben zeer tevreden over orange.

Als je orang met telefonie neemt heb je de live box nodig dus kun je niet je eigen router gebruiken

Ik heb maar even de algemen voorwaarden nakeken BT.

Zoals gewoonlijk heb je weer gelijk.

Als je wil upgraden naar sneller internet mag dat wel maar als je wilt downgraden naar lagere snelheid gaat je Abo weer opnieuw in voor een jaar op het moment dat je gedowngrade bent :)

Belachelijk vind ik dat,, sneller mag wel maar oh wee als je langzamer pakket wilt dan mag dat niet en zit je er weer een jaar aan vast :(

Dus dat moet ik maar wachten tot mijn huidige abo erop zit want heb geen zin om er dan weer tot December er aan vast te zitten.

Nu is het:

uidig Pakket Prijs Einddatum contract
Planet eigen site & mail € 3,99 11-05-2008
Actie ADSL Advanced Voordeelweken € 69,95 18-07-2008

Dus dit jaar maar opzeggen en dan per juli naar orange overstappen,, zie anders ook geen andere oplossing.

Jack, ik adviseer je toch eens om telefonisch bij orange te informeren hoe het met die abo opzeggingen zit.
Ik heb de indruk dat niet alles even uptodate is op hun site.
En dat bovendien hun telefoon service wel tamelijk veel acurate info heeft.
Bovendien zijn de telefoonkosten daarvoor zeer redelijk.

Grtz.

Hey Kilroy,, welke site bedoel je precies, die van Planet.

Ik wil dus van planet overstappen naar Orange.

Dat zei ik toch al jack, die van orange.
Vraag daar hoe je het gunstigst van planet af kunt komen.
Aangezien je naar orange wil zullen die de juridische mogelijkheden wel kennen en onderzocht hebben.
En ook weten welke stappen je voor wat moet doen.

Grtz.

Als je orang met telefonie neemt heb je de live box nodig dus kun je niet je eigen router gebruiken
Jawel hoor, alleen moet je hem dan achter de Livebox hangen.;)

Ik lees dit nog op opzeggen.nu:
Een opzegging van uw Planet Internet ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Planet Internet als met KPN wordt beëindigd.
Dat wil je dus niet. Je wenst te verhuizen anders gaan ze je adsl lijn slopen (lijncancel) en da's niet de bedoeling, dan zit je na je opzeggen nog eens 3-6 weken zonder internet.

Je kunt dus het beste niet gewoon opzeggen, maar in de opzegging duidelijk aangeven dat je uitsluitend je Planet abonnement wenst te beeindigen en de adsl-lijn wilt migreren andere provider.

Als je het geheel door Orange laat regelen dan zorgt zij voor de volgorde van opzeggen zodat je lijn niet door KPN gesloopt wordt. het kan zelfs zijn dat orange de lopende termijnen als het ware overneemt om op deze manier sneller een abbo te boeken, BBnet doet dat wel.
Je kunt ook op je B-ader [paar] een 2e abbo nemen en dan gewoon de andere opzeggen. [bijna ieder woonhuis heeft 2 aders (4 draadjes) naar binnen], kun je ook lekkersnel van RS downloaden

Als je het geheel door Orange laat regelen dan zorgt zij voor de volgorde van opzeggen zodat je lijn niet door KPN gesloopt wordt.
Orange de lopende termijnen overneemt? Heb ik nog nooit van gehoord, ook nog niet gezien bij de ervaringen op het Orange gebruikersforum.
Het is natuurlijk wel een mogelijkheid. Van de andere kant heb ik ook al gezien dat ze het abonnement van KPN niet opgezegd hebben, daar moet je dus zelf de vinger aan houden want je blijft hier zelf verantwoordelijk voor.

Maar het is een optie, een tweede aderpaar is ook een optie.
Alleen zit je dan weer met die 75 euro aansluitkosten.

Heb vandaag even met Orange gebeld,, zij kunnen het Abo wel overnemen maar danmoet ik dus wel tot juli dubbele abo betalen dus daar schiet ik niks mee op.

Hij adviseerde mij om het zelf over 4 maanden bij planet op te zeggen en tevens te melden dat mijn ADSL lijn behouden moet blijven,, ik kan daarvoor de brief gebruiken die zij op hun website hebben staan.

En daar na kan ik mij gewoon aanmelden bij Orange en zij regelen dan de rest,, en hebben ook dan nog eens contact met Planet om de ADSL lijn niet op te zeggen.
En tevens regelen zij KPN dan voor mij.

Dus maar effe wachten tot April en dan het hele zooitje in gang gaan zetten.

Lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing.

Ben zelf nog aan het twijfelen of ik bij Orange blijf hangen of naar Telfort ga overstappen, maarja, daar zit alleen wat winst qua telefonie in en da's zo summier dat ik waarschijnlijk gewoon bij Orange blijf.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan