black tiger, ik wist niet dat jij nu ook een @sat hebt.
Penta 1.11 kan wel in een @sat worden gezet, enkel niet standaard, als je dat nu zou doen d.m.v. een magicprogger dan is je cam direct verdwenen. Dit schijnt te maken te hebben met de dreemlood zoals de loader in de @sat en Xtreme heet.
Omdat deze naam niet gelijk is aan de originele mm1.02 welke dreamload heet, wist penta 1.11 de flash van je decoder.
Inmiddels is het echter vrij eenvoudig om de gewiste loader weer nieuw leven in te blazen d.m.v. een jtag interface, zo heb ik in mijn Xtreme de loader van de flash vervangen door de originele mm 1.02 en er penta 1.11 opgezet.
zoals reeds genoemd werkt dit inmiddels al een weekje probleemloos, zij het dat penta 1.11 wel langzaam werkt op de multi gecodeerde zenders.
Dus BT het is dat je nogal ver van mijn woonplaats vandaan jou huisje hebt, anders zette ik er wel een andere loader in voor je dan kan je ook met penta 1.11 werken.
Penta 1.09 geeft ook vaak problemen in de Xtreme/@sat bij mij en vele andere is de ontvanger na 2 a 3 maanden plotseling gaan "hikken" op de gecodeerde zenders, om de 20 sec. stopt het beeld dan even om vervolgens weer gewoon door te gaan.
Als het zover is kan enkel nog met tetra worden gekeken zonder hikken, of je moet de loader in de flash vervangen met de jtag, dan werkt alles weer behoorlijk.
Penta en tetra zijn op vele fronten verschillend, in tetra zijn minder voornamelijk franse tps kanalen maar ook enkele MTV kanalen niet te bekijken, terwijl in tetra het zappen veel sneller gaat dan met penta, zeker op hispasat.
Sandokan, als je werkelijk voor die sats wilt gaan, dan kun je denk ik beter een @sat kopen (betere service dan Xtreme) omdat je met de @sat en tetracrypt perfect naar de gecodeerde zenders op de hispasat kunt kijken met een AU file, in de humax zal je bijna dagelijks je file moeten updaten omdat hier de codes bijna dagelijks wijzigen in de Humax kun je geen AU op hispasat krijgen, in de @sat wel.
verder is het gebruik van een Diseq motor kinderlijk eenvoudig in de usals van de @sat, terwijl ik het afstellen met een Humax een crime vind.
Ik spreek uit ervaring, ik heb zowel de Humax 5400 als de Xtreme, en eerlijk gezegd gebruik ik de Xtreme voornamelijk, als ik echter meer diepgaande info wil over het kanaal waar ik naar kijk, dan gebruik ik de Humax want met de juiste software kun je dan veel meer te weten komen over de gebruikte codering en meer ....
persoonlijk zou ik echter wachten tot de Xtreme Hornet uit komt, en hier eens een demo van vragen bij een goede satboer, in deze Hornet zit een jokercam welke denkelijk zeer snel zapt, en ook nog eens voorzien is van een snelle USB 2.0 video uitgang voor opnames van beeld en geluid op de pc, ik hoop hier deze week nog mee te mogen spelen.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, en BT als je zin hebt in een ritje zeeuws vlaanderen met de @sat kom je maar af dan stoppen we er een nieuwe loader in zodat je ook penta 1.09 en 1.11 erin kunt laten werken.
Fenzo.