Advies s.v.p ! Xtreme of Humax?

V

valerio3

Ben nog steeds aan het twijfelen en zou graag advies willen
voordat ik miskoop doe.
Ik twijfel nog tussen Humax en Xtreme waarbij ik het volgende wil*ASTRA, ASTRA 2, Hotbird en Hispasat.
Het gaat mij dus vooral de spaanse canalen.

Xtreme of @sat.

Humax is een mooie doos maar heeft firmware nodig voor kaartondersteuning, een originele seca2 kaart wil bijv. niet altijd lukken op een Humax.
Dat ligt mede aan het feit dat de firmware eigenlijk alles moet "vertalen" naar irdeto omdat de interne kaartlezer irdeto is, mocht die ondersteuning stop gezet worden moet je weer CI's gaan kopen.

Een Xtreme of @sat is een Ucas ontvanger, is dus niet afhankelijk van firmware ondersteuning en ondersteunt zo'n beetje standaard al alles.

Verder kun je in de PVR modellen van Xtreme en @sat (zijn wel wat duurder) een HD plaatsen.

Voor de gewone prijs kunnen ze ook makkelijk tippen aan de Humax.
Verder is het zo dat de Xtreme en @Sat beiden niet alleen disecq en motorbesturing ondersteunen zoals de Humax ook doet, maar ook nog eens USALS, wat toch wel erg handig is bij een draaibaar systeem.
Fijne uitgebreide NL menu's, opzetten, kaart erin en klaar. Niks firmware zoeken en uploaden etc.
Zenderlijsten zitten er al in.

Een Xtreme en @Sat zou je kunnen vergelijken met een Humax met Magic Module erin, en dan nog zou je met een Humax geen Usals ondersteuning hebben en een Humax met Magic is duurder dan een Xtreme of @Sat met magic ingebouwd in feite.
En als laatste puntje is er ook firmware beschikbaar voor Xtreme en @sat dus ook dat is geen probleem.

Humax is een hele mooi doos, maar met de komst van ucas ontvangers in mijn ogen inmiddels toch achterhaald.

Originally posted by Black Tiger
Xtreme of @sat.

Humax is een mooie doos maar heeft firmware nodig voor kaartondersteuning, een originele seca2 kaart wil bijv. niet altijd lukken op een Humax.
Dat ligt mede aan het feit dat de firmware eigenlijk alles moet "vertalen" naar irdeto omdat de interne kaartlezer irdeto is, mocht die ondersteuning stop gezet worden moet je weer CI's gaan kopen.

.

Black Tiger,met een org. seca2kaart moet je in je Humax altijd een cam gebruiken,maar met de nieuwe 3.0 of 3.1 is het soms wegvallen van het beeld verleden tijd.Org. kaart werkt met deze firmware echt perfect hoor!!

Ik zou persoonlijk voor een xtreme gaan, maar let wel op dat je er een van de laatste zending krijgt deze zijn sterk verbeterd.
De Humax is een leuke decoder en ik heb daar veel plezier aan beleeft de afgelopen jaren echter is hij nu een beetje achterhaald.
Met de Ucas is het mogelijk om alle soorten kaarten te draaien en ook deze software is nog steeds in ontwikkeling.
Dat met de Usals is inderdaad een must even instellen en je heb gelijkt alles goed staan.
De prijzen van een Ucas ontvanger en een Humax zijn ongeveer gelijk allebei rond de 300 tot 325 euro.
De PVR versie met 40 GB HD is ongeveer 100 euro duurder.

Suc6 met je beslissing.

vraagje

waar aan kan ik zien dat het een extreem van de laatste zending is type of code's?

wat voor harde schijf word er in de p serie's gebruikt een zelfde als in de pc

zonder vragen geen andwoord.

gr hatz

Ah da's mooi om te horen Patrick_Z. Feit blijft echter dat er weer een firmware aanpassing voor nodig is geweest. Het blijft een mooie doos maar zoals Crazy ook al zegt, een beetje achterhaald tegenwoordig.:)

als je zou gaan voor de Xtreme of Qsat, neem dan de @sat.
hiervoor word de software nog steeds ondersteund en de fw is veel stabieler dan die van de Xtreme, ik draai nu in mijn Xtreme ook de FW van @sat.
Verder is de Xtreme ingebouwde pentacrypt bijzonder traag !!
zappen tussen diverse ongecodeerde zenders duurt tot 5 sec. !
Binnenkort zijn uit de Kaon fabrieken de ontvangers met ingebouwde FreeX module te koop, met de juiste software is hier een jokercam van te maken, in mijn Xtreme werkt een jokercam zeer snel in het zappen, veel sneller dan de ucas (penta) mijn dealer krijgt ze binnenkort binnen, dan ga ik daar eens testen of deze nieuwe decoders net zo snel zappen als met een losse ci jokercam.
Dus ik zou niet gaan voor de huidige Xtreme/@sat maar even wachten op de nieuwe.

Fenzo.

5 seconden zaptijd tussen gecodeerde zenders is belachelijk lang, dat heb ik nog nooit meegemaakt op een receiver.

Ik vraag me af of iedereen met een Xtreme dat heeft of dat het alleen bij bepaalde Pentacrypts speelt....

In het algemeen kan je zeggen dat de UCAS receivers wat moderner zijn, en iets meer mogelijkheden hebben, maar dat de Humax degelijker en betrouwbaarder is.

Ben ik niet met je eens Bigfoot.
Ook Humaxen hebben hun kuren, zijn even goed zwaar afhankelijk van de firmware en hebben een bekend voedingsprobleem.

Wat de Xtreme betreft denk ik dat dit toch niet overal het geval is, ik heb er eentje zien draaien en die zapte toch vrij mooi, volgens mij zelfs ongeveer met dezelfde snelheid als de Humax.
Verdre heeft de Xtreme als voordeel t.o.v. de @sat dat je alles in 1 zaplijst kunt zetten en zo dus ook automatisch satellieten kunt schakelen door hem simpelweg op een zender op een andere satelliet te zetten (volgens mij bereikte informatie).

Ik heb hier een @sat staan en daar lukt me dat dus niet bij, zelfs niet als ik zenders van verschillende satellieten in 1 van de 6 mogelijke favorietenlijst plaats. Dan laat ie de andere zenders gewoonweg niet zien.
Daar moet je dus even handmatig het apparaat op een andere satelliet zetten. Is niet veel werk, maar het is eenvoudiger als het niet hoeft.:)

Verder draait het ding super stabiel en doet wat dat betreft ook helemaal niet onder voor de Humax of enige andere ontvanger.

ik heb net nog even een test gedaan met Penta 1.11 in de Xtreme en moet zeggen dat er toch echt 5 a 6 sec. tijd tussen het zappen in canal sat franse kanalen zit, ook tussen de diverse tps gecodeerde kanalen heeft deze ontvanger echt 5 a 6 sec. nodig.
Het lange wachten komt voornamelijk voor op zenders welke meerdere coderingen gebruiken.
Let wel dit is dus met de gepatchte penta 1.11 welke d.m.v. een cas interface in de Xtreme is gezet.
Nu heb ik ook even terug de tetracrypt 1.0 geprobeerd in diezelfde Xtreme, en ja black Tiger, dan kom je weer terug op de bekende en aceptabele 2 seconden.
Het gaat dus puur zo lang duren met pentacrypt 1.11, en dat is hinderlijk lang.
Dus nogmaals als je de extra functionaliteit van penta 1.11 niet nodig hebt, blaas er dan maar tetra in dan heb je veel sneller beeld.

Fenzo.

Humax is oud nieuws, was vorig jaar leuk maar heeft niks meer toe te voegen sinds je UCAS receivers als de Xtreme hebt. Ik was vorig jaar begonnen met een Philips 7072, na gespeelt te hebben met de diverse ZibiFXen wilde ik gewoon meer. Een Xtreme gekocht (PVR, 80GB Samsung ingebouwd fluisterstil) en kijk nu naar Hispasat, Astra 1 & 2 en Hotbird, mijne is nog met de standaard Penta 1.09 (draait nog steeds prima, gebruik ik nu voor SECA2 kaart van c+) en ik heb op de Satdag voor 79,00? een MM 1.04 gekocht, hier Penta 1.11 opgezet en dit draait ook goed (Fun 6in1)

Ik denk dat iedere decoder wel wat trager (2sec) zapt als er meerdere coderingen ondersteund moeten worden, voordeel van de Xtreme is dat je ook kan sorteren op encryptie (en zappen binnen dezelfde encryptie gaat bij mij wel snel)

Kortom Humax heeft de naam & faam (en community) maar UCAS is gestaag groeiende. Wel is de settings editor voor de Xtreme spartaans (lees bagger)

Ieder heeft z'n mening & voorkeur voor mij was de Xtreme de beste keuze.

Op mijn beurt vind ik dat je met een decoder met losse module flexibeler bent dan met een ucas-ontvanger zo kun je experimenteren met een joker,magic en nu dan een matrix reloaded cam en qua prijs ontloopt het elkaar niet veel, een ucas-ontvanger of een decoder met cam.

Jawel hoor Sandokan, een Ucas is veel goedkoper dan een ontvanger met ci cam erbij. Want dan krijg je prijs ontvanger + prijs ci cam, misschien wel met wat korting, maar dat is dan ook alles.

Verder kun je met een Ucas evengoed Ci cams zoals Joker en Matrix testen, omdat je naast die interne ucas ook nog eens CI slots hebt dus je doet totaal niet onder voor andere ontvangers.
Prijs Ucas 300 euro. Prijs andere ontvanger (Humax bijv.) waar je alles mee kan, excl. ci cam 350 euro.
Tel daar je ci'tje nog eens bij en je zit al vlug aan 400 euro.
Dan spreek je dus over een verschil van 100 euro (220 gulden) waarbij met de ucas ook nog eens meer mogelijkheden voorhanden zijn, dus volgens mij heb je niet echt ervaring met Ucas ontvangers Sandokan.

Dan nog even over die 1.11. Hoe doet die Xtreme het met de 1.09? Ik weet dat ik in mijn @sat absoluut GEEN 1.11 zetten mag, daar kan het ding schijnbaar niet tegen, Tetra en 1.09 geen probleem. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de 1.09 ervaring in een Xtreme.

Ik heb ff bovenaan gekeken een topfield 3000 kost 199euro komt bij bijvoorbeeld een magic 100 euro en dan kom ik uit op een totaal van 300 euro.Tja het kan aan mij liggen hoor maar volgens mij is dat net zoveel als die ucas ontvanger waar je het over hebt.Inderdaad heb ik geen ervaring met ucas ontvangers maar een bekende van mij wel.Weet je nog 1 april zijn er toen ook niet een aantal extreme's naar de knoppen gegaan daar staat mij vaag iets van bij ,en daar zit je dan met je ucasontvanger.

black tiger, ik wist niet dat jij nu ook een @sat hebt.
Penta 1.11 kan wel in een @sat worden gezet, enkel niet standaard, als je dat nu zou doen d.m.v. een magicprogger dan is je cam direct verdwenen. Dit schijnt te maken te hebben met de dreemlood zoals de loader in de @sat en Xtreme heet.
Omdat deze naam niet gelijk is aan de originele mm1.02 welke dreamload heet, wist penta 1.11 de flash van je decoder.
Inmiddels is het echter vrij eenvoudig om de gewiste loader weer nieuw leven in te blazen d.m.v. een jtag interface, zo heb ik in mijn Xtreme de loader van de flash vervangen door de originele mm 1.02 en er penta 1.11 opgezet.
zoals reeds genoemd werkt dit inmiddels al een weekje probleemloos, zij het dat penta 1.11 wel langzaam werkt op de multi gecodeerde zenders.
Dus BT het is dat je nogal ver van mijn woonplaats vandaan jou huisje hebt, anders zette ik er wel een andere loader in voor je dan kan je ook met penta 1.11 werken.
Penta 1.09 geeft ook vaak problemen in de Xtreme/@sat bij mij en vele andere is de ontvanger na 2 a 3 maanden plotseling gaan "hikken" op de gecodeerde zenders, om de 20 sec. stopt het beeld dan even om vervolgens weer gewoon door te gaan.
Als het zover is kan enkel nog met tetra worden gekeken zonder hikken, of je moet de loader in de flash vervangen met de jtag, dan werkt alles weer behoorlijk.
Penta en tetra zijn op vele fronten verschillend, in tetra zijn minder voornamelijk franse tps kanalen maar ook enkele MTV kanalen niet te bekijken, terwijl in tetra het zappen veel sneller gaat dan met penta, zeker op hispasat.

Sandokan, als je werkelijk voor die sats wilt gaan, dan kun je denk ik beter een @sat kopen (betere service dan Xtreme) omdat je met de @sat en tetracrypt perfect naar de gecodeerde zenders op de hispasat kunt kijken met een AU file, in de humax zal je bijna dagelijks je file moeten updaten omdat hier de codes bijna dagelijks wijzigen in de Humax kun je geen AU op hispasat krijgen, in de @sat wel.
verder is het gebruik van een Diseq motor kinderlijk eenvoudig in de usals van de @sat, terwijl ik het afstellen met een Humax een crime vind.
Ik spreek uit ervaring, ik heb zowel de Humax 5400 als de Xtreme, en eerlijk gezegd gebruik ik de Xtreme voornamelijk, als ik echter meer diepgaande info wil over het kanaal waar ik naar kijk, dan gebruik ik de Humax want met de juiste software kun je dan veel meer te weten komen over de gebruikte codering en meer ....

persoonlijk zou ik echter wachten tot de Xtreme Hornet uit komt, en hier eens een demo van vragen bij een goede satboer, in deze Hornet zit een jokercam welke denkelijk zeer snel zapt, en ook nog eens voorzien is van een snelle USB 2.0 video uitgang voor opnames van beeld en geluid op de pc, ik hoop hier deze week nog mee te mogen spelen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, en BT als je zin hebt in een ritje zeeuws vlaanderen met de @sat kom je maar af dan stoppen we er een nieuwe loader in zodat je ook penta 1.09 en 1.11 erin kunt laten werken.
Fenzo.

@Fenzo: Bedankt voor de uitleg en de aanbieding maar ik hou mijn @satje liever een beetje origineel, daarnaast denk ik niet dat het je gaat lukken zonder de ontvanger open te maken. Want een JTag is toch zo'n ding waar ze ook Philipsen mee patchen of niet? Met van die pinnetjes eraan?
Welnu... kennis van me werkt daar wel eens mee, maar ik heb aan de onderkant van mijn @sat daar dus geen opening voor.

En ach, die 1.11 hoeft voor mij niet perse. Hij loopt zo ook lekker.
Het blokkenprobleem met de Xtreme heb ik ook van vernomen inderdaad, maar voor zover ik weet is er een oplossing waarmee de Xtreme lekker draait, ik heb alleen dus niet het zappen gezien van het ding, maar niks meer blokken.
Ik ga eens precies navragen hoe en wat en mocht dat iets anders zijn dan jij hier opgenoemt hebt zal ik de opgedane informatie zeker delen.
De 1.09 heb ik er momenteel overigens in zitten want de tetra bleef zeuren met die no access melding die ik met de 1.09 heb kunnen uitzetten.

@Sandokan: Inderdaad heb je gelijk v.w.b. de prijs maar dat is dan ook de eerste ci receiver die ik aan die prijs zie en het is dan ook wel zo'n beetje in een van de goedkoopste winkels, maar dan heb je voor evenveel geld een CI machine met Magic, klopt.
Blijft toch nog het feit dat je dan qua mogelijkheden nog onder doet voor de @sat/Xtreme, want die hebben Magic ingebouwd of dat kun je ervan maken.
En dan hebben ze nog eens 2 CI slots vrij en hebben usals ondersteuning ook nog eens.
Ook heb je gelijk voor wat betreft die 1 april grap, maar zo'n zelfde grap is ook al gebeurd bij de Humax en met Irdeto CI's en heeft niets te maken met de kwaliteit van de ontvanger, maar met het gebruiken van niet goedgekeurde firmware (de 1.10) waarvoor notabene ook gewaarschuwd was.
En als jij dan als voorbeeld die Echo met Magic neemt..... tja er zijn toen dus ook een hele boel Magic Modules uitgevallen. Dus dat is even iets wat je niet moet mee laten wegen in dit geval.

QBT, klopt dat de Qsat open moet, op het moederboard zit een jtag stekkertje dat aan de interface moet worden verbonden.
Mocht de penta 1.09 moeilijk gaan doen bij jou, staat mijn aanbod open, dan blazen we gewoon een nieuwe loader erin en de problemen zijn opgelost.

Gzt. Fenzo.

Thnx, zal het onthouden, echter heb ik wel inmiddels mijn Nokia 9600 terug opgezet, het handmatig moeten switchen van satellieten begint me steeds meer tegen te vallen.:)

@sat gaat naar boven naar de vrouw, heeft die daar ook een fatsoenlijke ontvanger en die kijkt er alleen Astra mee.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan