over het feit dat er heel veel mensen klagen over het gegeven dat er tijdens een upgrade dingen niet werken of dat je altijd werkende Star 9-pins matrixprinter het ineens niet meer doet onder Vista,
Oke hier ben ik het wel helemaal mee eens. Mensen willen meteen het nieuwste van het nieuwste op hun pc en als het dan even niet lukt dan wordt er meteen geklaagd (uitzonderingen daargelaten) terwijl het vaak simpel op te lossen is door elders te zoeken. Daarnaast mag je van een nieuw besturingssysteem verwachten dat er wel eens wat kinderziektes kunnen voorkomen, ook dat is normaal.
Dus als je aan een nieuw OS begint moet je daar gewoon rekening mee houden, dat ben ik volledig met je eens.
Een thuis pc werkt niet zo lekker op Unix omdat de software erg lastig te bedienen is voor de doorsnee gebruiker.
Ja maar daarom heeft men ook geen Unix op je thuispc maar Linux en dat is niet echt moeilijker te bedienen dan Windows, althans tegenwoordig. Het ligt er maar aan waar je het voor gebruikt, want je moet als thuisgebruiker niet gaan verwachten dat alle tools en software voor windows op je Linuxmachine gaan draaien, zo werkt dat niet. En als je gamer bent is het ook niet geschikt.
Maar voor tekstverwerking, internetten en emailen is het ook eenvoudig, ligt er dus maar aan wat je wilt.
Linux schijnt inderdaad op Unix te lijken, helaas ken ik Unix niet alleen heb ik begrepen dat Unix niet open source is of althans dat je er toch voor moet betalen.
OS/2 was mooi, maar om dat in deze tijd nog boven windows te zetten gaat mij wat te ver. Als het doorontwikkeld zou zijn dan zeer zeker. Toen het op kwam in de tijd dat win 95 op kwam en nog een stuk win 98, kon Os/2 qua multitasking deze beide windows versies met gemak verslaan.
VMS heb ik ooit mee gewerkt maar in terminal mode, ik was er niet kapot van, maar de eenvoud van het systeem was bewonderenswaardig, dus qua systeembeheer zeer mooi.
Mac.. nja... da's niet aan mij besteed en Netware nooit gedaan.
Maar ik kan me wel goed iets voorstellen waarom je het rijtje in deze volgorde zet. Ik zou zelfs nog DOS boven windows zetten.