Afsluiten Vista

P

pokhout

Hoe krijg ik het voor elkaar als ik wil afsluiten ook bij afsluiten als default keuze krijg.

Nu krijg ik als default waarde Slaapstand en dan moet ik op een klein vinkje klikken om me vervolgens weer te vergissen.

Dus ik wil

Start -->afsluiten en dan het scherm met afsluiten als default waarde

Stekker er uit, wil wel eens helpen.

Bert

xp erop in plaats van vista een en al ellende
gr frans

Dat kan je veranderen in energie beheer.

Ik snap niet, helemaal wat het probleem is met Vista!
buiten het geen dat niet alle software werkt.
De zelfde problemen waren er ook toen we van windhoos 98 naar XP gingen maar een hele hoop hebben dit dit niet meegemaakt.
Zelfs mijn oude HP officejet r45 werkt als een trein met Vista.

Ik ben nu bezig met server2008 dat is pas een uidaging.

Ik snap ook de commotie niet rondom Vista
Draait als een zonnetje en ik ga echt niet meer naar oudere versies

Windows ME ===> Meer Ellende
Windows XP ===> Xtra Problemen
Windows Vista (Hasta la........)

Meestal ligt het niet aan de OS maar aan de krakkemikkige drivers van Hardware fabrikanten die te beroerd zijn goede drivers te ontwikkelen.
Die maken er een zooitje van!

Thanxs

ik heb tot nog toe geen enkel programma gevonden die niet samenwerkt met vista , zelfs programma's die hij weigerde te installeren heb ik via omwegjes aan de praat gekregen

Xp en alle andere voorgangers heb ik nooit zo lang draaiend gehad zonder problemen , Ze hebben er deze keer meer hun werk van gemaakt

Nja, wat kost vista trouwens??
Niet dat ik enige neiging daartoe voel!
Maar vergeten we niet dat onze (europese) Nelie Smit Kroes een proces heeft gewonnen van microsjit.
Vanwege oneerlijke concurrentie.
Hoewel het boete bedrag vele miljoenen bedraagt is dat voor dit amerikaanse bedrijf natuurlijk een peanut.
Ze geven dus nauwelijks info prijs over hun OS.
Wat vista betreft kan ik alleen zeggen dat alle pc info programma's die ik op tv heb gezien het voorlopig afraden vanwege de problemen.
Wat dat betreft is het een zichzelf repeterend verhaal van alle msdos en win versies die ze hebben uitgebracht.

Grtz.

oneerlijke concurrentie of jalouzie??

heb de instelling gevonden was even zoeken ,
Kijk en dat schort het bij de meeste klagers.

Ze halen iets in huis waar ze de ballen verstand van hebben en het moet allemaal het snelste van het snelste zijn en het nieuwste van het nieuwste om mee te kunnen praten op verjaardagen.

En 90 % gebrukt die race machines voor ADSL via Slim bellen met een snelheid van een vroegere ISDN lijntje.

Oja ze typen ook nog een documentje (pannenkoeken recepten)

Ja mooi he? mensen weten echt niet wat ze nodig hebben! in veel gevallen internetten en afentoe een spelletje online bij Zylom.
En dan ben je echt het allersnelste nodig ;) iets met 4 cores ofzo 4gb intern 500gb hd en dan heb ik het maar niet over de vga kaart.

@ Kilroy de prijs ik zou het niet weten , ik heb hem bij mijn pc als update gekregen , de businesversie

ik heb hem ooit gratis gedownload bij de nieuwsgroepen Vista Ultimate .

Mijn samengeraapte komputer is nu een Dell geworden die officieel erkend wordt met alle updates

voor 95 euro heb je een vista oem home premium.

Ik snap dat gez**k ook niet. Als je een BMW 530 koopt probeer je toch ook niet de velgen van die heel fijn werkende 2CV [lelijke eend] onder dat ding te schroeven.
Ik begrijp dat je een probleem kunt krijgen met oudere software en apparaten die het eerder wel deden. Als dit het geval is waarom dan die upgrade? was het kapot? nee? BLIJF ER DAN AF als het zo kritisch is.

Nogmaals een Grille van een Opel Kadett krijg je niet in een astra.......teminste niet zonder zagen.

Ik gebruik XP op 1 notebook die ik voor de Sat hobby gebruik en op een muziek PC. Mijn echte werkpaard draait op Vista en zakelijk dioe ik ook alles met vista.

Groeten Van Roberto

Nou Roberto, natuurlijk moet iedereen die zich ertoe geroepen voelt zich vista aanschaffen.
En ik hoor daar natuurlijk niet bij.
Ik kan nog goed genoeg uit de voeten met linux/w2k zoals jullie weten.

Wat je vergelijking met auto's betreft, BMW's en Opels zijn ook mijn keuze niet zo!
Maar als je een OS met een auto wil vergelijken, dan heeft men toch vaak een auto met vierkante wielen geconstrueerd, hihi.
Elke versie die ze uitbrengen is het weer hetzelfde gedoe!
Dat vind ik wel verbazingwekkend.
En wat die oneerlijke concurrentie betreft die ik eerder vermelde en de boete.
Ik meende vandaag in de pers te horen dat microzoft niet verder in beroep gaat maar de boete gewoon wil betalen.
Zoals gezegd hebben ze zoveel dollars dat ze erin kunnen zwemmen.

Dus voor iedereen die het wil, viva vista!

Grtz.

Volgens mij gaan de gebruikers, terwijl ze het al eens betaald hebben nogmaals betalen.
Lijkt heineken wel.........

Ik snap dat gez**k ook niet. Als je een BMW 530 koopt probeer je toch ook niet de velgen van die heel fijn werkende 2CV [lelijke eend] onder dat ding te schroeven.
Tot nu toe heb ik me in deze thread nog niet laten zien en zal verder ook niet vlug gebeuren, maar ik vindt dus de getrokken vergelijking behoorlijke onzin.
Dat Vista echt zoveel beter zou zijn dan XP dat je denkt een vergelijking te moeten trekken van een Mercedes waar je 2CV wielen onder gaat zetten, geeft aan dat je werkelijk niet weet wat nu de daadwerkelijke verschillen zijn tussen die twee operating systems.

Dus ofwel ik interpreteer iets fout en je maakte de vergelijking om een andere reden, ofwel je denkt met Vista "mercedes" kwaliteit te hebben terwijl je vindt dat XP maar "opel" kwaliteit is en in dat geval zit je behoorlijk scheef.
Vista is alleen multimediaal wat verbetert, gebruikersonvriendelijker gemaakt door zaken op onduidelijke plaatsen onder te brengen en voor de onervaren gebruikers meer te kunnen beschermen (wat op zich geen slecht idee is overigens maar dat had anders gekund), daarnaast layout wijzigingen en verder is er in de core niet zo gek veel verandert.
Dus feitelijk heb je gewoon een uitgebouwde opel met opgevoerde motor die daardoor ook meer benzine gebruikt (lees: meer resources en zeker meer geheugen), en niet de Mercedes die je denkt te hebben.:biggrin:

Hiermee mag duidelijk zijn dat ik ook gekozen heb voor de optie om eens fijn -niet- te upgraden.

Ik sluit mij als ITer aan bij de uitspraak van BT.

Had niet mooier kunnen verwoorden, zeer mooi gezegd BT.

Bert

Hmm ja,

Ik heb het niet over de kwaliteit van het besturingssysteen maar over het feit dat er heel veel mensen klagen over het gegeven dat er tijdens een upgrade dingen niet werken of dat je altijd werkende Star 9-pins matrixprinter het ineens niet meer doet onder Vista, vandaar de vergelijking. De vergelijking kun je ook maken tussen een Fiat Punto en een Ford fiesta, gaat ie ook gewoon op.

Qua kwaliteiten in besturings systemen ben ik van mening dat Windows de meest ongelukkige keuze is en eigenlijk te vergelijken is met de keuze van VHS tov van Betamax. De beste marketing en de verkrijgbaarheid van leuke software wint IPV de beste kwaliteit.

Verder moet je bij besturingssystemen M.I. kijken naar de functie van het uiteindelijke systeem. Een thuis pc werkt niet zo lekker op Unix omdat de software erg lastig te bedienen is voor de doorsnee gebruiker. En om een datalogger voor een Cisco of Juniper core router te bouwen is windows nou weer niet zo handig en Unix weer wel.

Als ik besturingssystemen moest ranken zou ik kiezen voor:

Unix [solaris van Sun]
Mac OS
Netware
VMS
OS2 en dan ergens
Windows

Ik laat linux buiten beschouwing omdat ik daar nooit iets mee geprobeert heb maar dat lijkt wel heel erg op Unix dus zal dat wel goed komen

over het feit dat er heel veel mensen klagen over het gegeven dat er tijdens een upgrade dingen niet werken of dat je altijd werkende Star 9-pins matrixprinter het ineens niet meer doet onder Vista,
Oke hier ben ik het wel helemaal mee eens. Mensen willen meteen het nieuwste van het nieuwste op hun pc en als het dan even niet lukt dan wordt er meteen geklaagd (uitzonderingen daargelaten) terwijl het vaak simpel op te lossen is door elders te zoeken. Daarnaast mag je van een nieuw besturingssysteem verwachten dat er wel eens wat kinderziektes kunnen voorkomen, ook dat is normaal.
Dus als je aan een nieuw OS begint moet je daar gewoon rekening mee houden, dat ben ik volledig met je eens.

Een thuis pc werkt niet zo lekker op Unix omdat de software erg lastig te bedienen is voor de doorsnee gebruiker.
Ja maar daarom heeft men ook geen Unix op je thuispc maar Linux en dat is niet echt moeilijker te bedienen dan Windows, althans tegenwoordig. Het ligt er maar aan waar je het voor gebruikt, want je moet als thuisgebruiker niet gaan verwachten dat alle tools en software voor windows op je Linuxmachine gaan draaien, zo werkt dat niet. En als je gamer bent is het ook niet geschikt.
Maar voor tekstverwerking, internetten en emailen is het ook eenvoudig, ligt er dus maar aan wat je wilt.

Linux schijnt inderdaad op Unix te lijken, helaas ken ik Unix niet alleen heb ik begrepen dat Unix niet open source is of althans dat je er toch voor moet betalen.
OS/2 was mooi, maar om dat in deze tijd nog boven windows te zetten gaat mij wat te ver. Als het doorontwikkeld zou zijn dan zeer zeker. Toen het op kwam in de tijd dat win 95 op kwam en nog een stuk win 98, kon Os/2 qua multitasking deze beide windows versies met gemak verslaan.
VMS heb ik ooit mee gewerkt maar in terminal mode, ik was er niet kapot van, maar de eenvoud van het systeem was bewonderenswaardig, dus qua systeembeheer zeer mooi.
Mac.. nja... da's niet aan mij besteed en Netware nooit gedaan.

Maar ik kan me wel goed iets voorstellen waarom je het rijtje in deze volgorde zet. Ik zou zelfs nog DOS boven windows zetten.:biggrin:

Nou lopen jullie wel wat makkelijk van win weg.
De versie die fatsoenlijk en stabiel liep was uiteraard win NT (en de server versie).
Niet te vergelijken met win 95 en 98, hoewel de SE versie wel iets stabieler was.
Maar niets om trots op te zijn.
De eerste opvolger van 98 was ME, en inderdaad Meer Ellende, niets mee doen!
De echte opvolger van 98/NT was uiteraard win2000 die wel stukken stabieler was.
Maar toch was SP 1-2-3-4 nodig aan upgrades, om de boel in het gareel te krijgen.
En met de opvolger daarvan XP waren wederom SP 1-2 nodig!
En nu gaat het blijkbaar hetzelfde.
Het gaat er niet om of een ouderwets matrix printertje het niet zou doen.
Het gaat er wel om wat microzoft bij de diverse versies aangaf als minimale systeem vereisten.
Iedereen weet dat die niet erg met de waarheid overeen kwamen.
En als microzoft met hun OS de wereld wil beheersen moeten ze er maar voor zorgen dat alle hardware ook goed draait.
Of langer testen.

Wat netware betreft, ik dacht toch dat dat een besturingssysteem voor (file) servers was.
Oftewel een netwerk besturingsysteem, vandaar de naam.

Grtz.

heb nu vista op mijn laptop goed draaien was wel allemaal even zoeken voor je weet waar alles zit ook alle oude programas weer aan de praat gekregen moest alleen voor panda en nero wat wat aanpassingen zoeken en ik moet wel zeggen hij is sneller als xp en crasjes heb ik ook nog niet gehad maar je hebt wel het nodige te puzzelen en uit tezoeken op mijn gewone pc laat ik voorlopig xp opstaan heb wel office 2007 geinstaleerd op alle twee en daar moet je ook het nodige her ondekken
gr frans

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan