aldi medion pc+dvb nexus geluidprobleem

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik heb nu sinds een paar dagen die aldi pc staan, waar ik nu dus mijn dvb nexus in heb geprikt.

De proggies heb ik weer aan de gang.

Maar vroeger kon ik dus gewoon vanuit de dvb kaart naar de line in op de geluidskaart, en dan kon ik gewoon het geluid regelen via de volume reg. op de speakers. Maar nu werkt dat niet, als ik instel dat progdvb gebruik maakt van de line in v/d geluidskaart is het geluid heel zacht, zet ik m over naar de dvb kaart is ie heel hard, maar niet meer te regelen via de volume reg. v/d speakers maar alleen met progdvb zelf.

Ik heb de volumeregeling eigenschappen allemaal al goed gezet, maar niks helpt.

Iemand nog een idee hierover???

Aardig van je, maar had je niet een rechtstreekse link kunnen plaatsen?

Er staat hier zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet, op die manier kun je ook naar tweakers.net of pchelp.nl verwijzen ofzo.:)

net ff een poosje zitten spitten, maar tot nu toe niks gevonden, waar ik mijn probleem(pje) mee oplos.

Je gaat dus met een kabeltje vanaf je dvb kaart naar de line-in van je geluidkaart?

Check eens even de volumeregeling. Soms moet je onderin een vinkje zetten omdat er dan "select" staat in plaats van "dempen".

Ik weet niet of je een webcam hebt, maar je zou ook bij de geavanceerde eigenschappen kunnen kijken van geluiden (configuratiescherm) en zie welke "opnameapparaten" er geselecteerd staan.

Als je een webcam hebt en het opname apparaat staat op het webcamdevice in plaats van op je geluidskaart dan heb je dit probleem dus ook.

Verder kan het ook nog zijn dat een volumeregeling (mixer) van de soundkaart een conflict veroorzaakt met de volumeregeling van windows zelf, en daardoor soms niet alles zo te regelen is als dat het te regelen zou moeten zijn.

Misschien heb je hier iets aan?

Ik heb ook een SPDIF_audio_opname_probleem als de webcam (Logitech) in m'n PC zit. Hed nog geen tijd om het echt uit te zoeken, maar als ik de webcam (usb) eruit trek is het opgelost.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk bij jou is.

zal nog wel ff verder spitten.

Als ik wat gevonden heb meld ik het wel even.

Hebben jullie in dat geval al gekeken naar wat ik net schreef? Dus bij het configuratiescherm de eigenschappen van audio nemen en dan zien wat er bij "opnameapparaat" op de verschillende tabbladen staat aangegeven?

heb ik nu net gedaan, zal wel ff testen wat ie doet, zodra de vrouw uitgekeken is op de schotel :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

nog ff zitten testen, maar niks nakkes nada:(:sad:, alles wat ik probeer geen effect.

Nou ja, dan voorlopig maar ff met de volumebalk van prgdvb schuiven :sad:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan